You are here

Általános üzleti- és szállítási feltételek

Dátum: 21.12.2016

1 Tárgyi hatály

Jelen Általános üzleti feltételek és szállítási feltételek a FlixBus által üzemeltetett buszhálózat keretében történő utazásfoglalásra és személyszállításra vonatkoznak. A járművek személyszállítási célt szolgálnak.

2 Szerződő fél

2.1 Szerződő fél utazásfoglalás vonatkozásában

A Szerződő fél utazásfoglalás esetén (jegyértékesítő), valamint az online portálok használata vonatkozásában a FlixMobility GmbH (Birketweg 33, 80693, München) (a továbbiakban a „FlixMobility”).

2.2 A Szerződő fél személyszállítás vonatkozásában

Az egyes szállítási szerződések esetében a foglalás során megnevezett személyszállító vállalkozás tekintendő Szerződő Félnek. A személyszállító vállalkozások az egyes útvonalakra vonatkozó koncessziók jogosultjai. Ebből eredően személyszállítás tekintetében a FlixCompanies (2.2.1) vagy annak együttműködő partnerei (2.2.2) tekintendők Szerződő félnek.

A személyszállító vállalkozás tulajdonát képező buszok közül egy adott buszon történő szállítás nem igényelhető. A közvetlen szállítás a személyszállító vállalkozások valamelyike által megbízott partnervállalaton keresztül valósul meg.

2.2.1 A FlixCompanies körébe az alábbi vállalkozások tartoznak:

  • FlixBus DACH GmbH
  • FlixBus CEE GmbH
  • FlixBus Italia S.r.l.
  • FlixBus France SARL
  • FlixBus B.V.
  • FlixMobility GmbH

Amennyiben a személyszállító vállalkozások FlixCompaniesnak minősülnek, úgy az alábbi Szerződéses feltételek ezekre is alkalmazandók.

2.2.2 Az együttműködő partnerek körébe az alábbi vállalkozások tartoznak:

Amennyiben a személyszállító vállalkozások együttműködő partnereknek minősülnek, úgy azokra csak a saját Szerződéses feltételeik alkalmazandók. Ezen dokumentumok a fent említett együttműködő partnerek honlapjain érhetők el. Felhívjuk rá szíves figyelmét, hogy ezen dokumentumok esetenként csak angol nyelven állnak rendelkezésre.

Az együttműködő partnerek a személyszállítási tevékenységet nem a FlixBus márkanevét használva folytatják, kivéve a Dr. Richard Linien & Co KG által üzemeltetett 96 Bécs – Graz, valamint X96 Bécsi repülőtér – Graz vonalon.

3 Szállítási jog

3.1 Szállítási jog abban az esetben áll fenn, ha létrejött a szállítási szerződés, valamint amennyiben a Személyszállításról szóló törvény (Personenbeförderungsgesetz, PBefG) rendelkezései, illetve a Villamossal és busszal történő szállítás és gépjárművel nyújtott menetrendszerű szolgáltatások általános szállítási feltételei (VO-ABB) vonatkozásában a törvényes rendre irányadó rendelkezések alapján szállítási kötelezettség áll fenn.

3.2 A foglalási visszaigazolás (ld. 5.1-es pont) feljogosítja az utast a jegyen található kiindulási- és célállomás közötti út megtételére. A foglalttól eltérő megállóban való be- vagy kiszállás a törvényi előírások alapján nem engedélyezett.

3.3 A járművön történő foglalás esetén szállítási kötelezettség csak abban az esetben keletkezik, ha az út teljes hosszán elegendő ülőhely áll rendelkezésre.

3.4 Igény szerinti megállók esetén szállítási kötelezettség csak abban az esetben áll fenn, ha a vonatkozó előfoglalási határidőig foglalás történt az adott megállótól vagy az adott megállóig. Az igény szerinti megállók a menetrendben ekként vannak jelölve. A vonatkozó előfoglalási határidők szintén rögzítve vannak a menetrendekben.

4. Az internetes portál kereskedelmi célú felhasználása

4.1 Árösszehasonlító oldalak írásos megállapodást köthetnek a FlixMobilityval, melyben a FlixMobility felhatalmazást ad árai és menetrendjei átvételére, feldolgozására és megjelentetésére.

4.2 Tilos a FlixMobility internetes oldalait nem személyes jellegű, illetve kereskedelmi célokra felhasználni. Tilos továbbá automata rendszerek használatával, kereskedelmi felhasználás céljával adatokat gyűjteni erről a honlapról („screen scarping”). A FlixMobility fenntartja a szabálysértésekkel szembeni fellépés jogát.

5 Jegyek, viteldíjak

5.1 A szállítás ellenében az előírt viteldíjak fizetendők. A FlixMobility e célból jegyeket bocsát ki. Jegynek az akár nyomtatott, akár elektronikus (PDF) formátumú foglalásigazolás és egy érvényes, hivatalos fényképes személyazonosító okmány együttese minősül. A buszon történő jegyvásárlás esetén a kézzel írott vagy nyomtatott nyugta egyúttal vásárlási és foglalási bizonylat is. A foglalásigazolások a foglalás során a kiválasztott útra vonatkozóan és névre szólóan kerülnek kiállításra. A foglalás során meg kell adni az utas vezetéknevét és keresztnevét, valamint – ha releváns – a születési dátumát is. Az utas neve a szállítási igény fennállásának eldöntése végett, az aktuális foglalási helyzet alapján összevetésre kerül a sofőr vagy a buszállomás személyzete mobiltelefonján megtekinthető foglalási listával. Ez az eljárás lehetőség szerint a jegy beszkennelésével valósul meg.

5.2 Az utas köteles az utazást az indulás előtt lefoglalni. A jármű utasterébe való belépés csak érvényes foglalási bizonylattal megengedett.

5.2.1 Az utak a webportálon és a FlixMobility mobil okostelefon-alkalmazásokon , telefonon keresztül, jegyirodáknál és utazási irodáknál, a buszokon (alapdíjszabással) és egyes, saját személyzettel rendelkező buszpályaudvarokon is lefoglalhatók. Járművön történő foglalásra csak akkor van lehetőség, ha a teljes útra elegendő ülőhely áll rendelkezésre. Következésképpen az elővétellel (online, mobilalkalmazással vagy irodánál) történő vásárlás javasolt.

5.2.2 Elmentésre kerül egy (a rendelés adatait tartalmazó) foglalásigazolás, mely a honlapról letölthető és igény esetén e-mailben is elküldhető az utas részére.

5.2.3 Valamennyi érvényes jeggyel rendelkező utas ülőhelyre jogosult. Meghatározott ülőhelyek fenntartására nincs lehetőség. Az utasok valamennyi járművön tetszés szerint választhatják meg ülőhelyüket. A gyermekekkel utazók, valamint a mozgásukban korlátozott személyek számára előnyösebb ülőhelyet biztosítunk.

5.3 Internetes jegyvásárlás:

5.3.1 A termékek megjelenítése az interneten, illetve az okostelefonos alkalmazással elérhető webáruházban nem minősül kötelező ajánlatnak, hanem mindössze kötelezettséggel nem járó online katalógusnak, amely ajánlattételre ösztönzi a potenciális utasokat. A kosárba helyezett termékekre vonatkozóan a „Book”/”Pay” („Foglalás”/„Fizetés”) gomb megnyomásával kötelező megrendelés jön létre. A rendelés beérkezéséről a rendszer e-mailben azonnal és automatikusan visszaigazolást küld. A szállítási szerződés mindaddig nem tekintendő megkötöttnek, amíg a FlixMobility a rendelés elfogadásáról visszaigazolást nem állít ki, melyre automatikus e-mailben vagy a későbbiekben külön is sor kerülhet.

5.3.2 A technika aktuális állására tekintettel nem garantálható az interneten keresztüli adatkommunikáció hibamentessége és/vagy folyamatos elérhetősége. A számítógépes programok (szoftverek) és az adatfeldolgozó rendszerek (hardverek) teljes mértékben hibátlan fejlesztése és működése, illetve az „internettel” összefüggésben váratlanul felmerülő tényezők maradéktalan kizárása jelenleg nem megoldható. Következésképpen a FlixMobility semmilyen garanciát nem vállal honlapja és technikai rendszerei folyamatos, szünet nélküli elérhetőségére vonatkozóan. Ezen belül kiemelendő, hogy az internet műszaki sajátosságaiból eredően az online foglalás lehetőségének folyamatos rendelkezésre állása sem garantálható. Amennyiben a rendszer valamilyen műszaki problémából eredően egy későbbi időpontban válik ismét elérhetővé (pl. elővételi időszak), a potenciális utasok semmilyen kedvezményre vagy árengedményre nem válnak jogosulttá.

5.3.3 Megjegyzendő, hogy a webáruházban leadott rendelésekkel ellentétben, a távolról kötött szerződéseknél alkalmazandó lemondási jogokat szabályozó jogszabályi előírások nem vonatkoznak az online módon, távolsági értékesítéssel megkötött szállítási szerződésekre, továbbá azon esetekre sem, ahol az üzemeltető a szerződés megkötésekor a szolgáltatás egy bizonyos időpontban vagy egy meghatározott időszakon belüli teljesítését vállalja. Ugyanakkor a foglalások módosítására, illetve lemondására vonatkozó szerződéses feltételeinket a fentiek nem érintik.

5.4 Személyzettel működő jegyértékesítő bódék

A jegyirodák és utazási irodák, az eladóhelyek és a FlixBus társaságok ügyfélszolgálatai egy út foglalásáért, a foglalás változtatásáért vagy törléséért megemelhetik a szolgáltatás átalánydíját.

5.5 Viteldíjak:

5.5.1 Nem lehetséges minden árkategóriát és kvótát egy adott foglalási móddal lefoglalni, különös tekintettel az árengedményekre és akciós árakra, amelyek csak részben foglalhatók online.

5.5.2 A csökkentett viteldíjakon történő foglalás meghatározott előfeltételek teljesülése esetén lehetséges.  E tekintetben az egyes útvonalakra vonatkozóan közzétett árszabási feltételek tekintendők irányadónak.


6 Fizetés és kuponok

6.1 A jegyek kifizetése a foglalás módjától függően különböző fizetési módok alkalmazásával történhet:

Online: PayPal, közvetlen beszedési megbízás, hitelkártya (Mastercard/Visa), SofortÜberweisung (azonnali átutalás), iDeal, Postfinance. Valamennyi foglalás során fenntartjuk a jogot bizonyos fizetési módok kizárására és más fizetési módok felajánlására.
A járműveken: készpénz
Partnerirodákban: készpénz vagy lehetőség szerint: EuroCash kártya, hitelkártya (Mastercard/ Visa)
Buszállomásokon: készpénz vagy lehetőség szerint: EuroCash kártya, hitelkártya (Mastercard/ Visa)
Telefonon: Hitelkártya (Mastercard/Visa)

6.2 Közvetlen beszedési megbízással és hitelkártyával történő fizetés esetén alkalmazandó különös feltételek:

6.2.1 Közvetlen beszedési megbízással történő vásárlás; közvetlen beszedési megbízás; kezelési költség beszedett összegek visszatérítése esetén

6.2.1.1 Közvetlen beszedési megbízással történő fizetéshez németországi bankszámára (IBAN és BIC) is szükség van az utas vezeték- és keresztneve, címe és születési dátuma megadásán túlmenően, melyek közül utóbbi az egyszerűbb azonosítást szolgálja. Közvetlen beszedési megbízás esetén a fizetés azonnal esedékessé válik, és annak összegét külső partnerünk, a BillPay GmbH a megrendeléskor megadott pénzintézetnél vezetetett, szintén a megrendeléskor megadott bankszámla megterhelésével szedi be. A közvetlen beszedési megbízás összege rendszerint a rendeléstől számított 5 napon belül beszedésre kerül az ügyfél számlájáról. A BillPay GmbH hitelezői azonosító száma DE19ZZZ00000237180. Az ügyfél a beszedési kérelemről utólag, e-mailben kap értesítést, melyhez az írásos megbízás tervezete is csatolásra kerül. Az ügyfélnek az írásos megbízást aláírva kell visszaküldenie a BillPay GmbH részére. Az ügyfél ily módon hatályos SEPA közvetlen beszedési megbízást ad a BillPay GmbH-nak az esedékes összegek beszedésére és ezzel egyidejűleg utasítja pénzintézetét a közvetlen beszedés teljesítésére. Megjegyzés: az ügyfél a beszedés napjától számított 8 héten belül követelheti a beszedett összeg visszatérítését, melyre az ügyfél és az ügyfél pénzintézete között létrejött megállapodás feltételei tekintendők irányadónak. Felhívjuk rá szíves figyelmét, hogy az esedékes követelések a beszedett összeg visszatérítése esetén nem változnak. További információ: www.billpay.de/sepa. A SEPA közvetlen beszedési megbízás teljesítéséről szóló előzetes tájékoztatás legkésőbb 1 nappal az esedékességet megelőzően megküldésre kerül az ügyfél megrendelés során megadott e-mail címére. Amennyiben a folyószámlán nincs elegendő fedezet, a számlavezető pénzintézet nem köteles a fizetést teljesíteni. Közvetlen beszedési megbízás esetén részösszegek kifizetésére nincs lehetőség.

6.2.1.2 A közvetlen beszedési megbízás fizetési mód nem minden ajánlatnál alkalmazható, és egyebek mellett a BillPay GmbH által elvégzett sikeres hitelképességi vizsgálat, valamint németországi folyószámla szükséges hozzá. Amennyiben az ügyfél a hitelképességi vizsgálatot követően adott ajánlat vonatkozásában közvetlen beszedési megbízással történő vásárlásra válik jogosulttá, a fizetés lebonyolítására a BillPay GmbH-val együttműködésben kerül sor, amelyre a követelésünket engedményezzük. Ebben az esetben az ügyfél csak a BillPay GmbH részére történő teljesítés kikötésével teljesíthet fizetést. Ettől függetlenül az ügyfelektől beérkező valamennyi tájékoztatáskérés (pl. termékekkel, szállítási időkkel, szállítással kapcsolatban), visszatérítés, panasz, visszavonó nyilatkozat, lemondás és kupon kezelése a mi felelősségi körünkben marad abban az esetben is, ha a vásárlás a BillPayen keresztül, közvetlen beszedési megbízással valósult meg. E körben a BillPay GmbH általános szerződéses feltételei www.billpay.de alkalmazandók.

6.2.1.3 Az ügyfél folyószámlaadatai megadásával megerősíti, hogy jogosult a megfelelő folyószámlára vonatkozóan közvetlen beszedési megbízást adni, valamint hogy vállalja a szükséges fedezet biztosítását. A beszedett összeg visszatérítése a FlixBus DACH és a BillPay GmbH számára is jelentős munkával és költséggel jár. Amennyiben a beszedett összeg visszatérítésére kerül sor (az előírt fedezet folyószámlán történő biztosításának elmaradása, a folyószámla megszűnése vagy a számlatulajdonos általi jogosulatlan visszavonás miatt), az ügyfél ezúton felhatalmazza a BillPayt az esedékes fizetési kötelezettségre vonatkozó közvetlen beszedési megbízás ismételt benyújtására. Ebben az esetben az ügyfél köteles megfizetni a bank részére a visszatérítés költségeit. Az utasoknak lehetőséget kell biztosítani annak bizonyítására, hogy a visszatérítés kevesebb vagy semmilyen költséggel nem járt. A beszedett összegek visszatérítésével járó munkára és költségekre tekintettel, valamint a kezelési költségek elkerülése végett azt javasoljuk ügyfeleinknek, hogy a közvetlen beszedési megbízást sem a vásárlási szerződés visszavonása, illetve az attól való elállás, sem visszatérítés vagy panasztétel esetén ne vonják vissza. Ilyen esetekben a tranzakciót előzetes megállapodás alapján a szóban forgó összeg visszautalásával vagy jóváírásával visszavonjuk. Fenntartjuk a jogot a késedelemből eredő további károk érvényesítésére.

6.2.2 Hitelkártyával történő vásárlás

6.2.2.1 Hitelkártyával történő vásárlás esetén az ügyfél számlája a foglalás befejezésekor kerül megterhelésre. A hitelkártyával fizető ügyfél a foglaláskor utasítja pénzintézetét, hogy adja meg a FlixMobility vagy a FlixMobility által felhatalmazott harmadik fél számára az ügyfél nevét és teljes címét, hogy a FlixMobility a tranzakció visszavonása esetén érvényesíthesse a vele szemben fennálló követeléseit.

6.2.2.2 Az utasok kötelesek megfizetni a hitelkártyás fizetés visszavonása esetén felmerülő banki költségeket. Ezenkívül törlési díjak és foglalásmódosítási pótdíjak is felmerülhetnek. Az utasoknak lehetőséget kell biztosítani annak bizonyítására, hogy a visszatérítés kevesebb vagy semmilyen költséggel nem járt. A tranzakció visszavonása esetén az ügyfelet ideiglenesen vagy véglegesen eltilthatjuk a hitelkártyával történő fizetéstől.

6.2.3 Amennyiben a FlixMobility által kezdeményezett fizetési felszólítás nem jár eredménnyel, a követelést további feldolgozás céljából külső szolgáltatónak adjuk át. A FlixMobility e célból az adós valamennyi szükséges személyes adatát átadhatja ezen külső szolgáltatónak.

6.2.4 Beszámítás; visszatartási jog

6.2.4.1 Az ügyfelek beszámításra csak abban az esetben jogosultak, ha ellenköveteléseik jogi úton megállapításra kerültek, vagy ha azokat nem vitatjuk, vagy elismerjük. Ezenkívül a beszámítás joga csak akkor áll fenn, ha és amennyiben az ellenkövetelés ugyanazon szerződéses kapcsolaton alapul.

6.2.4.2 Amennyiben az ügyfél bármely fizetési kötelezettségével késedelembe esik, az ugyanazon szerződéses kapcsolatból eredő valamennyi követelés azonnal esedékessé válik.

6.2.5 Fizetési díjak

6.2.5.1 Az online üzletünkben megadott teljes jegyár tartalmazza az adott esetben harmadik fél által megállapított tranzakciós díjat, az ügyfél által megtérítendő fizetési díjat, valamint az áfát.

6.2.5.2 Olyan ügyfelek számára, akik díjköteles fizetési módszer mellett döntöttek, a teljes vásárlási érték 2,1%-át és az arra eső áfát tartalmazó díj kerül kiszabásra. Minden országban legalább egy díjmentes, szokványos fizetési módszer áll a rendelkezésére.

6.3 Kuponok beváltása:

6.3.1 Foglalásonként legfeljebb 1 kupon váltható be. A kuponok beváltása történhet online vagy partnerirodáinkon keresztül. A foglalás módosítása a fizetés ellenében megszerzett kupon (regulation voucher) értékét nem befolyásolja.

6.3.2 A FlixMobility által marketingtevékenység keretében lebonyolított kuponakciók során személyenként legfeljebb 3 kupon használható fel. Amennyiben adott személy ugyanazon kuponakció keretében 3-nál több kupont kíván beváltani, a FlixMobility az első 3 jegyet meghaladó valamennyi foglalást törölhet. Ezen előírástól rendkívüli akciók esetén el lehet tekinteni.

6.3.3 A marketingtevékenység keretében vagy a jó szándék jeleként ingyenesen kibocsátott kuponok az első foglalási eljárás befejezését követően lejárnak.

6.3.4 A kuponok kereskedelmi célú felhasználása – különösen azok viszonteladása – nem megengedett, és azt a FlixMobility a jegyek letiltásával és/vagy kárigény érvényesítésével szankcionálja.

6.3.5 A kuponon szereplő egyenleg készpénzben nem fizethető ki.

6.3.6 Csalás, megtévesztés kísérlete vagy egy ajándékutalvánnyal vagy utalvány beváltásával vagy utalvány átruházásával kapcsolatos egyéb illegális aktivitás gyanúja esetén a FlixMobility jogosult a kérdéses felhasználói számlák bezárására, és/vagy egy másik fizetési módszer követelésére, és/vagy az utalvány zárolására. Nem áll fent jogosultság a kérdéses utalványok beváltásának engedélyeztetésére vagy kifizetésére.

6.3.7 Csalás, megtévesztés kísérlete vagy egy ajándékutalvánnyal vagy utalvány beváltásával vagy utalvány átruházásával kapcsolatos egyéb illegális aktivitás gyanúja esetén a FlixMobility jogosult olyan buszjegyek törlésére, amelyek egy ilyen utalvány beváltásával kerültek teljes mértékben vagy részben kifizetésre.

6.4 Az Interflix kuponkódok beváltása: 

6.4.1 Foglalásonként csak egy kupont lehet beváltani. A kuponok automatikusan 24 órán belül aktiválásra kerülnek, és az interneten vagy a partnerügynökségeinknél beválthatók.

6.4.2 A kuponkódokat 3 hónapig lehet beváltani. 

6.4.3 Csak egy buszutat lehet foglalni, kivéve, ha oda-vissza útról van szó. A kiindulási pont nem lehet ugyanaz, mint az érkezési pont. 

6.4.4 A kuponok személyre szólnak, és nem átruházhatók. 

6.4.5 A foglalások megváltoztatása kizárólag az ügyfélszolgálaton keresztül lehetséges. A törlés lehetősége kizárt.

6.4.6 A kuponok kereskedelmi használata, különösen azok viszonteladása tilos, a FlixBus GmbH azt a jegyek blokkolásával és/vagy a kárigények követelésével fogja szankcionálni.

6.4.7 A kuponon szereplő egyenleg készpénzzel történő kifizetése nem lehetséges. 

6.4.8 A kuponos utakat a többi úttól elkülönítjük.

6.4.9 Az utasnak joga van a foglalást követő 14 napon belül a foglalásról lemondani. A lemondásnak írásos formában kell történnie.

7     Érvénytelen jegyek

Az utas köteles mind a jegyét, mind egy érvényes, fényképes személyazonosító okmányt bemutatni, amennyiben a FlixCompanies alkalmazottai véletlenszerű jegyellenőrzés során erre a jegy érvényességének ellenőrzése céljából kérik.

8 Megemelt viteldíjak

8.1 Az utasok megemelt viteldíj fizetésére kötelesek, amennyiben anélkül utaznak egy járművön, hogy a szóban forgó útra akár előzetesen, akár a járműre történő felszálláskor helyet foglaltak volna.

8.2 Azon utasok, akikről az ellenőrzéskor kiderül, hogy nem foglaltak érvényesen helyet, ez irányú kérés esetén kötelesek megadni valós személyi adataikat, valamint igazolni személyazonosságukat.

8.3 A megemelt viteldíj az utas által már megtett távra vonatkozó rendes díjszabás kétszerese, de legalább 60 euró, valamint a célállomásig fennmaradó távra vonatkozó viteldíj összege. Amennyiben az utas nem tudja igazolni, hogy mekkora távot tett meg a járművön, a megemelt viteldíj kiszámítása az útvonal kezdőpontjának figyelembevételével történik.

8.4 Az utas a megemelt viteldíjat azonnal vagy legkésőbb az írásos fizetési felszólítás kézhezvételét követő 2 héten belül köteles kifizetni. Ezen határidő eredménytelen eltelte esetén fizetési felszólításonként 5 euró eljárási díj kerül felszámításra, hacsak az utas nem tudja bizonyítani, hogy ennél alacsonyabb vagy semmilyen eljárási költség nem merült fel.

8.5 A FlixCompanies fenntartja a polgári peres és/vagy büntetőeljárás keretében történő további intézkedés jogát.

9 Törlés

9.1 A jegy vagy egy új jegy lefoglalásával (Törlés új foglalással), vagy a jegy árának visszatérítésével törölhető a 9.6-os pont alapján. A foglalás megváltoztatása vagy törlése a buszvezetőnél nem lehetséges.

9.2 Egy új jegy foglalásával járó törlés (pl. útvonal, utazási idő, utazás időpontja), vagy a foglaló utas nevének vagy telefonszámának megváltoztatása kizárólag a FlixBus weboldalán vagy a partnerügynökségek és a FlixCompanies jegyárusító helyein a menetrendszerinti indulás előtt legalább 15 perccel végezhető. Az oda- és visszaút egy foglalásnak számít

9.3 U slučaju storniranja sa novom rezervacijom dobija se takozvani storno-vaučer.
Ovaj storno-vaučer važi 12 meseci i ovlašćuje putnika da u tom vremenskom roku izvrši novu rezervaciju u visini vrednosti vaučera. Ukoliko cena nove rezervacije prelazi vrednost vaučera, plaća se razlika u ceni. Ako je cena niža, preostali iznos storno-vaučera ostaje sačuvan i može se iskoristiti odn. Potrošiti prilikom sledeće rezervacije. Kod vremenski ograničenih akcijskih ponuda može doći do ostupanja od ovih pravila.

9.4 Törlési folyamatonként utasonként és utanként 1 € díjat számítunk fel (törlési díj). A törlési kupon a jegyár értékében, a törlési folyamat díjának levonásával kerül kiállításra.

9.5 Amennyiben a foglalásnál átfoglalás miatt kiállított kupon kerül felhasználásra, az új útra is ugyanazon lemondási feltételek vonatkoznak.

9.6 Ha egy adott útra szóló jegy felhasználása elmarad és abban az esetben, ha a 2.2-es pontnak megfelelően valamely FlixCompany a szállító (Flix-cég) -FlixCompanies, a viteldíj a jegy bemutatásával benyújtott igény esetén 15 euró kezelési költség levonása mellett kerül visszatérítésre, hacsak az utas igazolni nem tudja, hogy a kár nem vagy csak kisebb összegben merült fel. A bizonyítási kötelezettség a jegy fel nem használását illetően az utast terheli. A kérelmet írásban kell informálisan szolgaltatas@flixbus.hu. A fenti kezelési költség és esetleges banki átutalási díj nem kerül felszámításra, amennyiben az ügyfél a FlixMobility vagy a FlixCompanies felelősségi körébe eső körülmény miatt igényel visszatérítést. A viteldíj kezelési költséggel és esetleges banki átutalási díjakkal csökkentett összegének megfelelő kupon kizárólag az ügyfél által a foglaláskor megadott, illetve hitelkártyás fizetés esetén a hitelkártyához kapcsolódó számlára fizethető ki.

9.7 Minden fent említett feldolgozási díj, törlési díj és esetleges átutalási díj nem esedékes, ha a visszatérítés olyan körülmények alapján kerül igénylésre, amelyekért a FlixMobility GmbH vagy a FlixVállalatok felelősek. A jegyár jóváírása az esetleges feldolgozási, ill. átutalási díjak levonása után kizárólag az ügyfél foglaláskor megadott folyószámlájára, hitelkártyával történő fizetés esetén annak hitelkártyás számlájára történik.

10 Menetrendek

10.1 A jóváhagyott és közzétett utazási idők, dátumok, útvonalak és viteldíjak alapos okkal – különösen az engedélyező hatóság döntéseinek végrehajtása céljából – történő módosításának jogát fenntartjuk.

10.2 Amennyiben a menetrendben feltüntetett útvonalak mellett a „subject to official approval” (hivatalos jóváhagyás függvényében) megjegyzés szerepel, az adott szállítási összeköttetések menetrendbe történő felvételének engedélyezése még nem zárult le a szóban forgó útvonalakra vonatkozóan (csatlakozás, megálló, utazás napja, viteldíj stb.).

10.3 A szerződés megkötését követően, a személyszállító vállalkozás felelősségi körén kívül álló okból (pl. természeti katasztrófák hosszú távú hatásai vagy állandó építési területek) történő menetrend-módosítások nem jogosítják fel az utasokat kártérítési igény érvényesítésére, feltéve hogy ezen módosítások az eredeti megállapodás szerinti indulási és érkezési időkhöz képest jelentéktelen, azaz legfeljebb 2 órás eltérést eredményeznek. A menetrend jelentős módosulása esetén az utasok a szállítási szerződéstől díjmentesen elállhatnak. Ehhez az utasoknak fel kell venniük a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal telefonon:

  • Kelet-Európában indított hívások: +49 30 300 137 333
  • Németországból és Svájcból indított hívások: +49 30 300 137 300
  • Ausztriából indított hívások: +43 820 910 340
  • Olaszországból indított hívások: +39 (02) 947 59 208
  • Franciaországból indított hívások: +33 (0)1 76 36 04 12
  • Nagy-Britanniaból indított hívások: +44 1 78 82 98 784
  • Horvátországból indított hívások: +385 1 800 03 80

vagy a szolgaltatas@flixbus.hu címre küldött e-mailben. Erre abban az esetben van lehetőség, ha az utas még nem kezdte meg az utazást. Ezen elállás az utasok egyéb jogait nem érinti.


11 Az utazás megkezdése

11.1 Javasoljuk, hogy az utasok az utazás megkezdése előtt 15 perccel érkezzenek meg az indulási pontra.

11.2 Ha az utas nem jelenik meg a menetrend szerinti indulási időben a lefoglalt utazás indulási helyén, szállítási igénye és az általa lefoglalt utazás átengedhető másik utasnak.

11.3 Ha az utas SMS-ben, e-mailben vagy egyéb írásos formában az indulás nem elfogadható mértékű késedelméről kap értesítést, a szállítási igény az utas nem megjelenése esetén csak az SMS-ben vagy e-mailben meghatározott későbbi indulási időpontban évül el.

11.4 Az utas neve összevetésre kerül a sofőr vagy a buszállomás személyzete mobiltelefonján megtekinthető foglalási listával az aktuális foglalási helyzet alapján a szállítási igény fennállásának eldöntése végett. Ez az eljárás lehetőség szerint a jegy beszkennelésével valósul meg. Speciális esetekben az utas a sofőr és a szolgáltató munkatársak kérésére a  kinyomtatott vagy elektronikus (PDF-fájl) formában bemutatható foglalásigazolás,  valamint az adott ország kormányzata által kiállított, érvényes, fényképes személyazonosító okmány (személyazonosító igazolvány, útlevél a vagy más hasonló okmány) bemutatásával köteles igazolni a személyazonosságát.

12 Átszállások

12.1 A menetrendben feltüntetett szolgáltatások főszabályként közvetlen összeköttetést biztosítanak, bizonyos esetekben azonban átszállásra lehet szükség.

12.2 Amennyiben a menetrendben átszállás került rögzítésre, a FlixBus társaságok garantálják az utasok továbbszállítását a foglalás szerinti célállomásra. Ha egy ingajáratban közlekedő busz kivételes esetben nem tud bevárni egy késésben lévő csatlakozó buszt, a FlixCompanies helyettesítő szállítási megoldást biztosít, amely más társaságok által üzemeltetett autóbusz, személyautó vagy vonat is lehet. Az utasok nem követelhetik egy bizonyos szállítási eszköz biztosítását. Ha a célállomás messze van vagy nincs oda egyéb ésszerűen megoldható összeköttetés, és ennek eredményeképpen a következő napon kell folytatni az utat, az utasoknak közepes besorolású szállodában ingyenes szállást biztosítunk.

12.3 A fenti rendelkezés csak abban az esetben alkalmazandó, ha a FlixMobilitynál történt foglalás közvetlen csatlakozásra szól. Amennyiben az utasok külön utakat foglalnak le, és azokat kombinálva, átszállásokkal kívánnak eljutni a célállomásra, a csatlakozás lekésésének kockázatát ők viselik. Ezekben az esetekben helyettesítő szállítási megoldás, valamint szállodai elhelyezés nem követelhető. Ugyanakkor a FlixMobility vagy a FlixCompanies minden tőle telhetőt megtesz az utasok alternatív csatlakozásokkal kapcsolatos tájékoztatása érdekében.

12.4 Olyan szállítási szolgáltatásra történő átszállás, amelyet nem a FlixCompanies üzemeltet, nem garantálható.


13 Az utasok általános kötelezettségei

13.1 Az utasok kötelesek követni a vezető és a kísérő alkalmazottak utasításait.

13.2 A szemmel láthatólag ittas vagy kábítószeres befolyásoltság alatt lévő személyeket a sofőrök és az utasirányító munkatársak kizárhatják az utazásból. Ugyanez vonatkozik az utastársaik biztonságát egyéb okból veszélyeztető vagy azok jóllétét/egészségét jelentős mértékben megkárosító utasokra. Ezekben az esetekben helyettesítő szállítási megoldás nem igényelhető.

13.3 A buszon tilos a dohányzás, mely tilalom az elektromos cigaretták használatára is kiterjed.

13.4 Az utasok felelősséggel tartoznak a buszon, a buszban vagy buszt érintően általuk felróhatóan okozott károkért.

13.5 Amennyiben az utasok akár szándékosan, akár súlyos gondatlanságból eredően beszennyezik a buszt, minimum 100 euró takarítási díjat kötelesek a FlixCompanies részére megfizetni, ugyanakkor jogosultak bizonyítani, hogy nem okoztak kárt, illetve hogy az okozott kár értéke lényegesen kisebb ezen átalánydíjnál.

13.6 A személyszállító társaságok a szállítási szerződést értesítés nélkül felmondhatják, amennyiben az utas ezen (szóbeli) figyelmeztetés ellenére oly mértékben rendbontó magatartást tanúsít, hogy a társaságtól és/vagy a többi utastól ésszerűen nem várható el az út folytatása. Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha az utas nem tart be valamely objektívan igazolható irányelvet (pl. a biztonsággal kapcsolatos irányelvet). Ebben az esetben a személyszállító társaság a viteldíjat megtarthatja.

13.7 Valamennyi utas köteles a biztonsági övet a jogszabályi előírásoknak megfelelően használni, amennyiben a buszon van ilyen.


14 Az utasok nemzetközi csatlakozásokkal kapcsolatos kötelezettségei

14.1 Nemzetközi utak esetén az utasok személyes felelősséggel tartoznak az útlevelekkel, vízumokkal, külföldi devizákkal, vámmal és egészséggel kapcsolatos előírások betartásáért. Az ezen előírások be nem tartásából eredő hátrányokat az utas köteles viselni még abban az esetben is, ha azok a foglalást követően módosulnak.

14.2 Külföldre történő utazás esetén az utas köteles magánál tartani a határátlépéshez szükséges valamennyi dokumentumot és személyazonosító igazolványt, és azokat a sofőr, valamint a FlixCompanies és partnerei által alkalmazott személyzet kérésére átadni.

14.3 Amennyiben az utas nem rendelkezik érvényes utazási dokumentumokkal, a FlixCompanies szállítási kötelezettsége megszűnik. A foglalások módosítása és törlése csak „A foglalás módosítása és lemondása” c. részben rögzített feltételekkel megengedett.

14.4 A járműre felvitt poggyászokat a vámkezelés meggyorsítása érdekében nem szabad lezárni.

14.5 Az utasok csak olyan jellegű és mennyiségű javakat vihetnek magukkal, amelyek után nem kell vámot fizetni.


15 Gyermekek és kiskorúak

15.1 0–3 éves korú gyermekek csak megfelelő biztonsági gyermekülésben szállíthatók, melyet az utazás során a buszon található biztonsági övvel kell rögzíteni. A biztonsági gyermekülést kétpontos övvel kell rögzíteni és arról a gyermeket kísérő felnőttnek kell gondoskodnia.

15.2 10 év alatti gyermekek és kiskorúak a belföldi és nemzetközi menetrend szerinti járatokon csak 18 évnél idősebb személy kíséretében utazhatnak.

15.3 10 és 14 év közötti gyermekek és kiskorúak csak abban az esetben utazhatnak egyedül a buszokon, ha valamelyik szülőjük vagy törvényes gondviselőjük írásban tanúsította, hogy a szóban forgó kiskorú személy alkalmas és képes is arra, hogy kíséret és felügyelet nélkül utazzon. A FlixMobility és a FlixCompanies hangsúlyozottan nem vállalja kiskorúak felügyeletét. Az egyedül utazó gyermekek nem vehetnék részt éjszakai utazáson, és nem léphetnek át országhatárokat. Ezen túlmenően az egyedül utazó gyermekek számára nem engedélyezett olyan utakon részt venni, amelyekben csatlakozás van.

15.4 A 15 éves és annál idősebb fiatalok egyedül is utazhatnak. A nemzetközi csatlakozások esetében a szülőnek, vagy gondviselőnek kell arról gondoskodnia, hogy a serdülőkorú a határ átlépéséhez szükséges minden dokumentumot, személyazonosító igazolványt magánál tartson (vö. 14.2).

15.5 A 15.2, 15.3 és 15.4-es pont a Franciaországon belüli, vagy a Franciaországból induló külföldi járatokra nem vonatkozik. A 16. életévüket be nem töltött kiskorúak csak a nevelésükre jogosult személlyel utazhatnak. Francia gyerekek és a 16-18 év közötti fiatalok esetén a nevelésre jogosult személynek biztosítania kell, hogy azok minden olyan személyazonosító igazolványt magukkal visznek, amelyek a határátkeléshez szükségesek (személyi igazolvány / útlevél, adott esetben vízum).

15.6 A gyermekek csökkentett viteldíjakon utazhatnak. Ez a rendelkezés a 15 évnél fiatalabb gyermekekre és kiskorúakra vonatkozik. Amennyiben valamely akciós ár alacsonyabb a csökkentett viteldíjnál, a gyermekek után automatikusan az alacsonyabb ár fizetendő.


16 Fogyatékkal élő vagy mozgáskorlátozott utasok

16.1 Alapvetően mindenkit elszállítunk, függetlenül attól, hogy fogyatékkal él-e vagy mozgásában korlátozott-e. Amennyiben kísérő személy nélkül utazik, a mozgáskorlátozott utasnak minden esetben képesnek kell lennie egyedül beszállni, kiszállni és szükség esetén egy másik helyre átülni. Ez különösen az utasok védelmét szolgálja abban az esetben, ha a jármű kiürítésére van szükség. A be- és kiszálláskor, illetve az egy másik helyre való átüléskor a buszvezető és az üzemeltető személyzet nem tud segédkezni.

16.2 Kísérő személyzet, illetve fogyatékkal élőket kísérő kutyák és vakvezető kutyák

16.2.1 Egy kísérő személy ingyen utazhat, ha az állandó kíséret szükségessége igazolt. Ennek igazolása a beszálláskor a megfelelő dokumentumok felmutatásával történik, amelyek az állandó kíséret szükségességét igazolják, pl.

  •  Németországban a fogyatékossági igazolvány vagy egy szakorvosi igazolás
  •  Franciaországban a Carte D'Invalidité (Besoin d´Accompagnement)
  •  Olaszországban: olyan igazolások, amelyeket a helyi egészségügyi hivatal (ASL) vagy a "Szociális Ellátásért Felelős Állami Hivatal" (INPS) ad ki

16.2.2 A fogyatékkal élő vagy mozgáskorlátozott személyek, illetve azok kísérőinek sikeres szállításának biztosítása érdekében, az utasnak a foglalás előtt tájékoztatnia kell a FlixBus-t speciális igényeiről. (vö. 16.5.3).

16.2.3 A fogyatékkal élőket kísérő kutyák és a vakvezető kutyák, akik fogyatékkal élőkkel együtt utaznak, ingyenesen utazhatnak, amennyiben súlyos fogyatékosságukat rokkantigazolvánnyal vagy egyéb igazolvánnyal bizonyítani tudják (vö. 16.2.1). Ezekre az állatokra nem vonatkozik a szájkosár kötelező viselete.

16.2.4 A kísérő, illetve vezető kutya szállításának biztosítása érdekében az utasnak a foglalás előtt és legkésőbb 36 órával az utazás megkezdése előtt telefonon tájékoztatnia kell igényeiről az ügyfélszolgálatot.

16.3 Megállók/Buszpályaudvarok

A FlixBus nem tudja befolyásolni a megközelített megállók és buszpályaudvarok infrastrukturális és ezáltal a fogyatékkal élők szükségleteihez igazodó állapotát, így azért felelősséget sem vállal. A felelősség ezért az állomás mindenkori üzemeltetőjét terheli.

16.4 A szállítás megtagadása

16.4.1 Amennyiben a jármű kialakítása vagy felszereltsége – a buszállomásokat és buszmegállókat is beleértve – fizikálisan lehetetlenné teszi a fogyatékkal élő vagy mozgáskorlátozott személy felszállását, leszállását vagy szállítását, a FlixCompanies fenntartja a jogot a foglalás elutasítására, a jegykiadás vagy -átadás megtagadására, illetve arra, hogy ne engedélyezze a szóban forgó személy felszállását. Ebben az esetben az érintett(ek)et tájékoztatni kell a FlixCompanies szolgáltatásai igénybevételével szóba jöhető minden egyéb szállítási lehetőségről.

16.4.2 A jármű kialakításából eredően a szállítás jelenleg csak akkor megoldható, ha a fogyatékkal élő vagy mozgáskorlátozott személy önállóan és külső segítség nélkül is meg tudja kezdeni az utazást. A fogyatékkal élő vagy mozgáskorlátozott utas kérheti, hogy az utazás során az általa kiválasztott személy kísérje, aki megfelelő segítséget tud nyújtani a fenti korlátok leküzdéséhez. Ezen kísérők ingyen utazhatnak és számukra lehetőség szerint a fogyatékkal élő vagy mozgáskorlátozott személy mellett kell ülőhelyet biztosítani.

16.4.3 Az érintett utast haladéktalanul és kérésre, a kérés beérkezésétől számított 5 munkanapon belül írásban is tájékoztatjuk a szállítás megtagadásának vonatkozó okairól.

16.4.4 Amennyiben valamely fogyatékkal élő vagy mozgáskorlátozott utas szállítása lehetőségének a mérlegelését követően kiállításra kerül a jegy, de a FlixCompanies a későbbiekben megtagadja a szóban forgó személy szállítását, az utas és a kísérő is az alábbiak szerint jogosult eljárni: (a) kérheti a viteldíj visszatérítését, valamint a szerződésben meghatározott indulási helyre történő lehető legkorábbi, díjmentes visszaszállítást vagy (b) egy számára elfogadható másik szállítási szolgáltatás igénybevételével, más útvonalon is folytathatja útját a szállítási szerződésben meghatározott célállomásra.

16.5 Kerekesszékek és járássegítő eszközök szállítása

16.5.1 A fogyatékkal élő vagy mozgáskorlátozott utasok összecsukható kerekesszékeiket és járássegítő eszközeiket ingyenesen szállíthatják a busz csomagterében.

16.5.2 Ezen felül minden kerekes széknek, amelyet az utastérben használnak, a gyártási évtől függetlenül több pontos biztonsági öv rendszerrel, DIN 75078-2 szerinti bekötő rendszerrel, továbbá DIN EN 12183 vagy 12184 szerinti gyártói engedéllyel kell rendelkeznie. A személyszállításra vonatkozó szabványoknak való megfelelőséget a foglalás előtt megküldött formanyomtatványban is meg kell erősíteni (vö. 16.5.4).

16.5.3 A szállíthatóság ellenőrzése érdekében a kerekesszék, illetve egyéb járási segédeszközök gyártási évét a foglalás előtt legkorábban 14 nappal, illetve az utastérben való szállítás esetén az utazás megkezdése előtt legkésőbb 7 nappal, illetve a csomagtérben való szállítás esetén 36 órával telefonon közölni kell az ügyfélszolgálattal.

16.5.4 Az utas kezeskedik érte, hogy a kerekes szék működőképes és műszaki kivitelezésénél fogva az utazás közben biztonságosan használható legyen. A kerekes szék megfelel a hatályban lévő hivatali, biztonsági előírásokban foglalt követelményeknek. A kerekes székben való szállítást a FlixBus megtagadhatja abban az esetben, ha nyomós okok szólnak amellett, hogy a biztonságos szállítás nem lehetséges, illetve nem egyértelműen kivitelezhető. A szállítás végző vállalat nem vállal felelősséget olyan károkért, amelyek a kerekes szék hiányos műszaki állapotára vezethetők vissza.

17 Tárgyak szállítása

17.1 Poggyász:

17.1.1 A viteldíj utasonként legfeljebb 2 db, egyenként legfeljebb 67×50×27 cm-es poggyász szállítását tartalmazza. Egy utas maximum 30 kg poggyászt vihet magával díjmentesen. A bőröndök és táskák is poggyásznak minősülnek. A túrahátizsákok a fentiek alól kivételt képeznek. Egyedi esetekben és ha van elegendő hely, 1 db, legfeljebb 67×50×27 cm méretű és 15 kg súlyú további poggyász is megengedett (a „további poggyász”), mely után 5 euró poggyászdíj fizetendő. 2 darabnál több poggyász szállítása általánosságban nem követelhető.

17.1.2 A további poggyászt az ügyfélszolgálati telefonszámon kell regisztrálni. A további poggyász legkorábban 48 órával az utazás megkezdése előtt regisztrálható:

  • Kelet-Európában indított hívások: +49 30 300 137 333
  • Németországból és Svájcból indított hívások: +49 30 300 137 300
  • Ausztriából indított hívások: +43 820 910 340
  • Olaszországból indított hívások: +39 (02) 947 59 208
  • Franciaországból indított hívások: +33 (0)1 76 36 04 12
  • Nagy-Britanniaból indított hívások: +44 1 78 82 98 784
  • Horvátországból indított hívások: +385 1 800 03 80

17.1.3 Az utasok kötelesek poggyászaikon a nevüket és címüket feltüntetni azok helyes azonosíthatósága és visszaadása, és különösen a poggyászok összekeverésének elkerülése érdekében.

17.1.4 Átszálláskor a poggyászok le- és felrakodása az utasok feladata. A buszsofőr ehhez segítséget csak kivételes esetekben nyújt, de ilyen segítség nem követelhető, kivéve ha az utas fogyatékkal élő vagy mozgáskorlátozott személy.

17.2 Kézipoggyász:

17.2.1 A kézipoggyász szállítása díjmentes, ugyanakkor utasonként 1 db, legfeljebb 42×30×18 cm méretű és 7 kg súlyú poggyász megengedett.

17.2.2  Az utasok kézipoggyászukat oly módon kötelesek az utastérben tárolni és felügyelni, hogy az ne veszélyeztesse a busz biztonságát és megfelelő üzemeltetését, illetve ne zavarja a többi utast. A kézipoggyász főszabályként a csomagtartón vagy az utas előtti ülés alatt tárolandó.

17.2.3 A kézipoggyászra és annak tartalmára az utazás során az utasnak kell vigyáznia, és az utas köteles azt megfelelően felügyelni. Harmadik fél által történt jogosulatlan hozzáférés észlelése esetén tájékoztatni kell a buszsofőrt. Az utasokat arra kérjük, hogy az utazás befejezése előtt ellenőrizzék kézipoggyászuk hiánytalanságát.

17.3 Speciális poggyász:

17.3.1 Az úgynevezett speciális poggyászok szállítása előzetes bejelentéshez és visszaigazoláshoz kötött. Speciális poggyászok szállításával kapcsolatban semmilyen általános követelés nem támasztható.

17.3.2 A rendes csomagméretet meghaladó méretű tárgyak speciális poggyásznak minősülnek. A speciális poggyászok összesített mérete nem haladhatja meg a 290 cm-t. Az összesített méret az alábbiak szerint számítandó: a poggyász cm-ben megadott leghosszabb oldala + a poggyász cm-ben megadott legszélesebb oldalának kétszerese + a poggyász cm-ben megadott legmélyebb oldalának kétszerese. Előírás továbbá, hogy egyetlen speciális poggyász sem haladhatja meg a 30 kg-os súlykorlátot.

17.3.3 Egy utas legfeljebb 1 db speciális poggyászt vihet magával.

17.3.4 Szerelvények, bútorok és bútoralkatrészek, elektronikai eszközök, szörfdeszkák és kartondobozba csomagolt termékek szállítása általánosságban kizárt. Az ortopédiai segédeszközök és kerékpárok nem tekintendők speciális poggyásznak, hanem azokra külön feltételek vonatkoznak.

17.3.5 A speciális poggyászokat az ügyfélszolgálati telefonszámon kell regisztrálni.

  • Kelet-Európában indított hívások: +49 30 300 137 333
  • Németországból és Svájcból indított hívások: +49 30 300 137 300
  • Ausztriából indított hívások: +43 820 910 340
  • Olaszországból indított hívások: +39 (02) 947 59 208
  • Franciaországból indított hívások: +33 (0)1 76 36 04 12
  • Nagy-Britanniaból indított hívások: +44 1 78 82 98 784
  • Horvátországból indított hívások: +385 1 800 03 80

A speciális poggyász legkorábban 48 órával az utazás megkezdése előtt regisztrálható. Amennyiben a speciális poggyász engedélyezésre kerül, poggyászonként további 9 euró poggyászdíj fizetendő. A speciális poggyász szállítása a rendes poggyásszal ellentétben minden esetben díjköteles.

17.4 Hangszerek:

17.4.1 A hangszerek speciális poggyásznak minősülnek. Amennyiben a szóban forgó hangszer (tokkal együtt) kisebb a kézipoggyász előírt méreténél, úgy kézipoggyász helyett díjmentesen szállítható. Amennyiben a szóban forgó hangszer mérete (tokkal együtt) meghaladja a kézipoggyász előírt méret, a hátsó csomagtérben szállítandó. Ebben az esetben pótdíj fizetendő (vö. 17.3.5). Tokkal együtt 135×48×35 cm méretnél nagyobb hangszerek szállítását a társaság nem vállalja.

17.4.2 A hangszereket általánosságban keménytokban javasolt szállítani.

17.5 Értékek:

17.5.1 Értékek, így például készpénz, nemesfém, kulcs, szemüveg (napszemüveg és/vagy olvasó szemüveg), elektronikai eszköz (laptop, iPad, tablet, MP3 lejátszó, mobiltelefon, fényképezőgép), kontakt lencse, protézis, gyógyszer, fontos dokumentum (diploma, egyéb bizonyítvány, tanúsítvány, útlevél, jogosítvány, értékpapír) stb., valamint törékeny tárgyak rendes poggyászban nem, hanem csak kézipoggyászban, kellő körültekintés mellett szállíthatók.

17.5.2 Amennyiben az utasok ennek ellenére értékeket helyeznek el a rendes poggyászban, ezzel kapcsolatban a szándékos károkozás vagy súlyos gondatlanság esetét kivéve semmilyen felelősségi igényt nem támaszthatnak.

17.6 Babakocsik:

17.6.1 Babakocsik speciális poggyászként szállíthatók (utasonként legfeljebb 1 db babakocsi). A babakocsinak összecsukhatónak kell lennie. Nem összecsukható babakocsik szállítására nincs lehetőség.

17.6.2 A babakocsik szállítása díjmentes.

17.7 Kerékpárok:

17.7.1 Egyes útvonalakon kerékpárok szállítására is van lehetőség. A kerékpárnak külön tartozékok nélkül normál méretűnek kell lennie, és súlya nem haladhatja meg a 25 kg-ot. Tandem és háromkerekű kerékpárok szállítása nem lehetséges.

17.7.2 Javasoljuk, hogy azon utasok, akik kerékpárt kívánnak szállítani, jó előre foglalják le az utat, valamint a kerékpár számára szükséges helyet.

17.7.3 Kerékpárok szállítására csak a rendelkezésre álló hely függvényében, buszonként legfeljebb 5 db kerékpár erejéig van lehetőség. Kerékpárok szállítására vonatkozóan semmilyen követelés nem támasztható.

17.7.4 A kerékpárszállítás díja a lefoglalt út hosszától és a jegy árától függetlenül 9 euró. A szállítás kerékpártartón történik. Speciális esetekben a szállítás csak megfelelő táskában lehetséges a poggyásztárolóban (pl. összehajtható kerékpár). Ebben az esetben értesíteni kell az ügyfélszolgálatot (vö. 17.3.5).

17.8 A buszon felejtett vagy ott hagyott tárgyakra semmilyen biztosítás nem vonatkozik. Amennyiben az utasok bármilyen tárgyat a buszon felejtettek, a FlixMobility internetes portálján kell kitölteniük az elveszett tárgyakra vonatkozó bejelentőlapot.

17.9 Nem szállítható veszélyes anyag, illetveveszélyes tárgyak különösen

  • robbanásveszélyes, tűzveszélyes, radioaktív, kellemetlen szagú vagy maró hatású anyagok.
  • csomagolatlan vagy nem megfelelően védett tárgyak, amelyekben az utasok sérülést okozhatnak.

Ide tartoznak pl. a fegyverek, lőszerek és a tűzijátékok.


18 Állatok szállítása

18.1 Kutyák és egyéb állatok távolsági buszon történő szállítása alapvetően kizárt.

18.2 A fogyatékkal élőket kísérő kutyák, illetve a vakvezető kutyák esetében a 16.2.3., illetve a 16.2.4. pontokban megadott szabályok érvényesek.

19 Az utasok jogai késés és törlés esetén

19.1 Törlés vagy késés esetén a FlixCompanies vagy a buszállomás üzemeltetője a lehető legkorábban, de legkésőbb 30 perccel a menetrend szerinti indulást követően tájékoztatja a személyzettel ellátott állomásról induló utasokat az előállt helyzetről, valamint a várható indulási időről is, amint arról tudomást szerez. A FlixCompanies valamennyi utasnak felajánlja a járatok késésével, illetve törlésével kapcsolatos elektronikus tájékoztatást, különös tekintettel azon utasokra, akik személyzet nélküli állomásról indulnak. Az utasoknak ezen tájékoztatás érdekében meg kell adniuk a FlixCompanies által kért elérhetőségüket (pl. mobiltelefonszámukat).

19.2 Amennyiben indokoltan feltételezhető, hogy a lefoglalt utazás törlésre kerül, az indulás 120 percet meghaladóan késik, valamint túlfoglalás esetén az utasok az alábbiak szerint járhatnak el: (a) az első adódó alkalommal, más útvonalon, a szállítási szerződésben rögzített feltételekhez hasonló feltételekkel folytathatják útjukat a szállítási szerződés szerinti célállomásra vagy (b) a viteldíj visszatérítését és a szállítási szerződés szerinti indulási helyre történő ingyenes, busszal történő visszaszállításukat kérhetik. A teljes, kifizetett viteldíj visszatérítése az út már megtett részére és a még meg nem tett részére vonatkozóan is követelhető, amennyiben az utazás az utas eredeti útiterve szerint hiábavalóvá vált. A visszatérítés az igénybejelentés beérkezését vagy a fenti (a) vagy (b) választási lehetőség biztosítását követő 14 napon belül, pénzben teljesítendő, kivéve ha az utasok a visszatérítés más módjában állapodtak meg.

19.3 Amennyiben az utasoknak a menetrend szerint 3 óránál hosszabb ideig tartó út esetén az utazás törlése vagy valamely buszállomásról történő elindulás 90 percet meghaladó késedelme miatt egy vagy több éjszakát az állomáson kellene tölteniük, a FlixMobility hotelben vagy egyéb szálláshelyen térítésmentesen szállást biztosít számukra, valamint megszervezi a buszállomás és a szálláshely közti szállításukat. Ebben az esetben a FlixMobility a késedelem idejével arányosan snackek, ételt vagy frissítőt biztosít az utasok számára, feltéve, hogy ezek a buszon vagy az állomáson rendelkezésre állnak, vagy ésszerűen elvárható módon beszerezhetőek. A FlixMobility a szállás összköltségét – a buszállomás és szálláshely közötti szállítás költsége nélkül – éjszakánként és utasonként 80 euróban határozza meg, melyet legfeljebb 2 éjszakára fizet. A hotelben vagy egyéb szálláshelyen történő, fentiek szerinti ingyenes elhelyezés nem követelhető abban az esetben, ha a FlixMobility bizonyítani tudja, hogy az utazás törlésére vagy a késedelemre a menetrend szerinti buszjárat biztonságos üzemeltetését veszélyeztető kedvezőtlen időjárási körülmény vagy súlyos természeti katasztrófa miatt került sor.

19.4 Amennyiben a jármű az utazás során meghibásodik, a FlixMobility másik járművet biztosít az utazás folytatásához, vagy megfelelő várakozási pontra szállítja az utasokat, ahonnan folytathatják az utazást.

19.5 A járat törléséből vagy késedelméből eredő károkkal kapcsolatos további igények érvényesítése nincs kizárva.

20 Felelősség

20.1 Kevésbé súlyos gondatlanság esetében – az emberi élet, testi épség vagy egészség károsodásának esetét kivéve – felelősség csak akkor merül fel, ha lényeges szerződéses kötelezettségek sérültek.  A szándékos, illetve súlyos gondatlanságból eredő károkozás korlátlan felelősséget von maga után.

20.2 A járulékos károkért történő felelősségvállalás csak egyszerű gondatlanság esetén zárható ki, kivéve az emberi életben, testi épségben vagy egészségben szándékosan vagy gondatlansággal okozott károkat.

20.3 Halál és személyi sérülés esetén a kártérítés összegének felső határa utasonként 220 000 euró, az StVG (közúti közlekedésre vonatkozó törvény) hatálya alatt az StVG szerinti kártérítési összeg kifejezett fenntartása mellett.

20.4 A poggyászban bekövetkező károkért vállalt felelősségre és kártérítési kötelezettségre az alábbi korlátozások és kizárások vonatkoznak:

20.4.1 Amennyiben a poggyászok a buszt érő balesetből eredően sérülnek vagy elvesznek, a kártérítés összege kártérítési igényenként, utasonként és poggyászonként legfeljebb 1200 euró lehet.

20.4.2 Kizárt a felelősség abban az esetben, ha a poggyász elvesztése, összekeverése vagy ellopása nem a buszt érő balesetből eredően következett be, kivéve a szándékos károkozás, valamint a súlyos gondatlanság esetét.

20.4.3 Kizárt a felelősség, ha a kár vagy további kár abból eredően merült fel, hogy az utas nem csomagolta be megfelelően az adott poggyászt, kivéve a szándékos károkozás, valamint a súlyos gondatlanság esetét.

20.5 A kerekesszékben vagy egyéb mozgást segítő vagy egyéb segédeszközben bekövetkező károkért fizetett kártérítési összegnek minden esetben el kell érnie az elveszett vagy megsérült eszköz kicserélésének vagy javításának költségét. Ennek során mindent meg kell tenni az elveszett vagy megsérült eszköz olyan eszközzel történő, legalább ideiglenes pótlása érdekében, amely műszaki és funkcionális tulajdonságok tekintetében megegyezik az elveszett vagy megsérült kerekesszékkel vagy egyéb mozgást segítő eszközzel.

20.6 A kártérítés mértéke minden egyéb károsodás esetén, amely nem baleset által keletkezett csomagkárosodás és nem a kerekesszéken és egyéb mozgást segítő eszközön vagy segédeszközön okozott kár, a Személyszállítási Törvény 23.§-a alapján 1 000 euróra korlátozott, kivéve, ha az anyagi kár szándékosan előidézett vagy súlyos gondatlanságból okozott.

20.7 A felelosségkorlátozások és -kizárások nem vonatkoznak arra az esetre, ha a jogszabály vétkességtol függetlenül kötelezo felelosségvállalást ír elo, sem azon egyedi esetekre, ahol hibátlan szolgáltatásra vonatkozó garanciavállalás történt.

21 Általános szállítási feltételek

Jelen „Különös szállítási feltételek” mellett az 1970. február 27-i „Villamossal és busszal történő szállítás és gépjárművel nyújtott menetrendszerű szolgáltatások általános szállítási feltételei” (Bundesgesetzblatt I, 230. oldal) aktuális verziójában rögzített jogszabályi előírások is alkalmazandók.
 

22 Területi illetékesség

Azon általános kereskedők, jogi személyek és természetes személyek, akik fölött németországi bíróság nem rendelkezik általános illetékességgel, továbbá azon személyek, akik a szállítási szerződés megkötése után áthelyezték lakóhelyüket vagy tartózkodási helyüket, és akik lakóhelye vagy tartózkodási helye az eljárás időpontjában nem ismert, a müncheni bíróságok illetékessége alá tartoznak.
 

23 Hatályon kívül helyezett rendelkezések

Amennyiben jelen Általános üzleti feltételek és szállítási feltételek egyes rendelkezései akár részben, akár egészben hatályukat veszítenék, vagy semmissé válnának, az nem érinti a szállítási szerződés egészének érvényességét.