§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

Gyakran ismételt kérdések

Utazás előtt:

   

Minden olyan összeköttetést, amelyet szabadon lehet foglalni, megtalálod a busz mobilalkalmazás keresőjében és a www.flixbus.hu alatt. Az aktuális vonalhálózatot a weboldalunkon a Buszösszeköttetések menüpont alatt találod.

Egy csoporttal utazol és különleges igényeitek vannak? A www.mieten.flixbus.de oldalon egyéni igényeknek megfelelően lehet buszokat bérelni sofőrrel együtt. Itt az út teljesen a ti igényeitekre lesz szabva: elmegyünk értetek a ház elé, elszállítunk titeket a pontosan oda, ahova szeretnétek menni, és ott helyben is fuvarozunk titeket az igényeitek szerint. A FlixBus Rental szolgáltatásunkkal bárhova eljuthattok. Egyszerűen adjátok meg az utazási adatokat a www.mieten.flixbus.de oldalon, nézzétek meg az ez alapján kiszámított árat, foglaljátok le a buszt díjmentesen, és már örülhettek is az útnak.

   

Járatainkra helyet körülbelül 3-6 hónappal az indulásuk dátuma előtt lehet foglalni az alkalmazásunkon vagy internetes oldalunkon. Minden nap dolgozunk azon, hogy a útvonalhálózatunkat bővítsük, és a már meglévő útvonalakat még inkább jobbá tegyük. Három dolgot tartunk különösen fontosnak: pontosság, vonzó indulási idők és optimális átszállási lehetőségek. 

Naprakész információkért az új összeköttetésekről iratkozzon fel hírlevelünkre, vagy csatlakozzon hozzánk Facebookon.

   

Navigáld el magad egyszerűen a mobil alkalmazásunkkal a te buszmegállódhoz. Válaszd ki a buszmegállód, klikkelj rá a nyílra a jobb felső sarokban, és indítsd el a navigációt. Mobil alkalmazásunkban találsz egy listát az indulási helyeinkről a "Buszmegállók" menüpont alatt és a megálló-áttekintésünkben. Ott, ha ráklikkelsz az adott városra, megtalálhatod a megálló(k) címét, valamint egy térképet. A foglalási visszaigazolásodon szintén rajta van a térkép az adott buszmegállókkal.

A helyszínen a buszmegállók rendszerint jelölve vannak.

   

A legkényelmesebb megoldás, ha az utadat a mobil alkalmazásunkon keresztül foglalod le az okostelefonodon. A jegyed így egészen egyszerűen a "Saját jegyek" alatt kerül tárolásra, és azt a beszállásnál felmutathatod. Emellett biztosítod magadnak, hogy ugyanúgy, mint a weboldalunkon történő foglalás esetén, mindig a legkedvezőbb áron kapd meg a jegyed. A mobil alkalmazásban ezenkívül mindig találhatók exkluzív akciók. A foglalási visszaigazolást így egész egyszerűen e-mailen kapod meg (nézz utána a spamek között is).

Ezen kívül az utakat az ügyfélszolgálatnál telefonon (+36 1 701 04 78*), eladóhelyünknél / utazási irodánál, vagy közvetlenül a sofőrnél, a buszon is lefoglalhatja. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a buszon való vásárlás esetén a teljes árat (felnőtt jegyár és gyerek jegyár) fizeti, és csak akkor tud jegyet venni, ha még van hely a buszon. Kedvezményes és akciós árak, valamint csoportos kedvezmények a buszos vásárlás esetén sajnos nem állnak rendelkezésre. A buszon történő jegyvásárlásért kapott fizetési bizonylat egyben jegyként / foglalási igazolásként is szolgál.

   

A fizetési mód a helyszíntől függ:

Online foglalás esetén: hitelkártya (Visa/Mastercard/Amex), PayPal vagy Carte Bleue.

A buszsofőrtől: A fedélzeti foglaláskor nyugtát állítunk ki. A fizetési bizonylat egyben jegyként / foglalási igazolásként is szolgál. Figyelem: Ha közvetlenül a buszsofőrtől történik a jegyvásárlás, normál árat kell fizetni. Kedvezményes árú jegyek csak online vásárláskor vagy jegyirodáinkban/utazási irodáinkban történő vásárláskor elérhetőek. Egyelőre nem lehetséges kártyával fizetni a fedélzeten. Kérjük, vegye figyelembe, hogy Svédországban kizárólag kártyás fizetésre van lehetőség (MasterCard, Visa, American Express, Maestro, Visa Electron, V Pay, JCB, Diners Club, China Union Pay). Ezenkívül buszjegyét mobil, NFC-alapú fizetési rendszerekkel is kifizetheti a buszsofőrnél (pl. Swish, Mobile Pay, Apple Pay, Android Pay).

Jegyirodák/Utazási irodák: Összes irodánk számos fizetési módot kínál, készpénzzel minden esetben lehet fizetni.

Telefonon: Hitelkártya (Mastercard/Visa/Amex), valamint az Európai Unión belüli lakcímmel rendelkező utasok számára beszedési eljárás.

Kérjük, vedd figyelembe, hogy bizonyos fizetési lehetőségek tranzakciós díjakkal terheltek, amelyeket harmadik fél szab meg. Emellett azonban mindig van lehetőség olyan módszerrel fizetni, amelynél nem kerül felszámolásra tranzakciós díj. A díjak a foglalási folyamat alatt láthatóak számodra.

   

Utalványát (pl. ajándékutalvány, foglalástörlési utalvány) egészen egyszerűen a mobil alkalmazásos, illetve az internetes a telefonos foglalásnál, vagy egy eladóhelyünknél / utazási irodánál tudja beváltani. Az utad kiválasztása után a vásárlókosaradban lehetőséged van az kupon kódjának megadására. Kérjük, vedd figyelembe, hogy foglalásonként csak egy utalványt tudsz beváltani. Az utalvány készpénzben történő kifizetésére nincs lehetőség.

Azon kuponok, melyek érvényessége nem hosszabbítható meg, a Fan Shop-unkban vásárolt kuponok. Azon kuponkódok, amelyek a foglalás módosításakor vagy törlésekor lettek kiállítva, a kiállítástól számított 1 évig érvényesek.

   

Ha problémák merülnek fel az online foglalás során, azok valószínűleg az internet böngészőjének tudhatók be. A következőket lehet tenni a probléma megoldása érdekében:

Másik böngésző használata.

Gyorsírótár ürítése és sütik (cookie) kitörlése, majd a böngésző újraindítása. Ezt követően újra lehet próbálni a foglalást.

A böngésző frissítése. Nagyon magas fokú biztonsági előírásokat használunk, oldalaink a böngészők új verziójához vannak optimalizálva. Az alábbi hivatkozásokon megtalálhatók az egyes böngészők legújabb verziói: Firefox / Internet Explorer / Google Chrome

Nem érkezett igazoló e-mailt a foglalásról? Kérjük, ellenőrize, hogy az igazoló e-mail nem került-e a spam mappába.

Ha még mindig nem sikerült megoldást találni a problémára, kérjük, ügyfélszolgálatunk a következő telefonszámon elérhető: +36 1 701 04 78*. Mindig örömmel segítünk!

   

Jegyirodákat/utazási irodákat áttekintő oldalunkon található egy lista az összes értékesítési pontunkról és jegyirodánkról. A város kiválasztása vagy postai irányítószám beírása után megjelennek a kiválasztott helyhez legközelebbi árusítók. 

   

Igen, a foglalást weboldalunkon a Lemondás/foglalásmódosítás oldalon lehet módosítani vagy pedig jegyirodáinkban/utazási irodáinkban, akár indulás előtt 15 perccel.

Telefonszám-módosítás: Ingyenes. Új foglalásigazolót és foglalási számot fog kapni.

Az utas nevének módosítása: Ingyenes, kivéve: Ha az utazás a lemondás időpontjában drágább, mint az eredetileg foglalt utazás díja, a különbözetet felszámítjuk. Új foglalásigazolót és foglalási számot fogsz kapni.

Törlés & új foglalás: 
Ha egy foglalt utat szeretnél megváltoztatni, akkor a kövesd az alábbi lépéseket:

  •     Ellenőrizze, hogy a kívánt új út elérhető.
  •     Mondja le a korábbi foglalást, és kapni fog egy kupont, amelyet az új foglaláshoz tud használni.
  •     Foglalja le az új utat, és használja hozzá az előzőleg kiállított kupont. Ezt követően kapsz egy foglalási visszaigazolást egy új foglalási számmal. Ha az új foglalás ára magasabb, mint a kupon értéke, akkor a különbséget ki kell fizetned.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy törlési eljárásonként utasonként és foglalt utanként törlési díj érvényes.
A törlési díj a törlési folyamat során kerül megjelenítésre.

Mi történik akkor, ha véletlenül rosszul foglaltam?
Ha észre veszi, hogy hibázott a foglaláskor, jegyét a foglalást követő 60 percen belül törlési díj levonása nélkül módosíthatja, illetve törölheti. A már módosított utak kivételt képeznek ez alól a szabály alól.

   

Először is, ellenőrizze, hogy a visszaigazolás nem került-e e-mail-postafiókja Levélszemét mappájába.

Nem találja foglalási visszaigazolását a Levélszemét mappában?

Ha emlékszik a foglalási számra, akkor nevével és e-mail-címével itt bejelentkezhet, és újra letöltheti a jegyét.

Ha így sem boldogul, vegye fel velünk a kapcsolatot a Facebook-on keresztül, vagy hívja ügyfélszolgálatunkat!

   

Igen, az utas nevét weboldalunkon a Lemondás/foglalásmódosítás oldalon lehetséges ingyenesen módosítani akár 15 perccel az indulás előtt  vagy pedig jegyirodáinkban/utazási irodáinkban. Ha az utazás a lemondás időpontjában drágább, mint az eredetileg foglalt utazás díja, a különbözetet felszámítjuk. Új foglalásigazolót és foglalási számot fog kapni.

   

Igen, ez nem jelent problémát. Vegye figyelembe, hogy a foglalás megerősítését, illetve a jegyet mindig a foglaláskor megadott e-mail-címre küldjük. Kérjük, gondoskodjon róla, hogy a személy, aki számára a foglalást végzi, megkapja Öntől a jegyet!

Az útra vonatkozó fontos információkat a megadott mobiltelefonszámra küldjük el. Ezért foglaláskor mindig az utas mobiltelefonszámát adja meg.

Ezenkívül természetesen az is fontos, hogy a helyes utasnevet adja meg.

   

A gyermekek kedvezményes áron utaznak. Ez az ár gyermekekre, illetve 15 év alatti kiskorú személyekre vonatkozik. Ha egy olyan értékesítési kedvezmény érhető el, amelyik alacsonyabb árú, mint a kedvezményes díj, akkor a gyermek automatikusan az alacsonyabb áron kapja a jegyet.

A 0 és 3 év közötti és 150 cm-nél alacsonyabb kisgyermekek csak autós gyermekülésben szállíthatók. Az utazás alatt az autós gyermekülést az ülésen felszerelt biztonsági övvel kell rögzíteni. Az autós gyermekülésnek rendelkeznie kell kétpontos biztonsági övvel, amivel az üléshez kell rögzíteni; az autós gyermekülést a kisgyermeket kísérő személy biztosítja.

Azok a gyermekek és kiskorúak, akik még nem töltötték be a 10. életévüket csak akkor szállíthatók a belföldi és nemzetközi hálózaton, ha egy legalább 18. életévét betöltött személy kíséri őket az utazás alatt. A 10 és 14 év közötti gyermekek és kiskorúak csak abban az esetben utazhatnak kísérő nélkül a buszokon, ha törvényes gondviselőjük írásban tanúsította felénk a foglalási folyamat során, hogy a szóban forgó koskorú személy alkalmas és képes is arra, hogy egyedül és felügyelet nélkül utazzon. A FlixMobility, a FlixCompanies és partnercégeink nem vállalnak felelősséget a kiskorú személyért. Az egyedül utazó gyermekek nem vihetők át országhatárokon és nem utazhatnak éjszakai buszokon. Ezenfelül gyermekek nem vehetnek részt olyan utazásokon, amelyek átszállást is tartalmaznak.

A 15 évnél idősebb serdülőkorúak utazhatnak buszainkon egyedül. A nemzetközi csatlakozások esetében a szülő(k)nek, vagy gondviselő(k)nek kell meggyőződniük arról, hogy a serdülőkorú a határ átlépéséhez szükséges minden dokumentumot, személyi igazolványt magánál tart.

Franciaországon belül, illetve Franciaországból induló nemzetközi járatokon a 16 éven aluli kiskorúakat szülőnek vagy gondviselőnek kell kísérnie. Amennyiben 16 vagy 17 éves fiatal Franciaországból induló nemzetközi járaton utazik, a szüleinek vagy gondviselőinek kell biztosítani, hogy a fiatal rendelkezik az országhatár átlépéséhez szükséges dokumentumokkal (személyi igazolvány/útlevél és adott esetben vízum).

Dániai járatainkon a 16 év alatti kiskorúak abban az esetben utazhatnak egyedül a buszokon, akár csatlakozást is tartalmazó utazáson, ha valamelyik szülőjük vagy törvényes gondviselőjük írásban tanúsította, hogy a szóban forgó kiskorú személy alkalmas és képes arra, hogy kíséret és felügyelet nélkül utazzon. A FlixBus kifejezetten hangsúlyozza, hogy nem vállalja a kiskorú felügyeletét.
 

   

A fogyatékkal élő és mozgáskorlátozott utasok szállíthatóságára vonatkozóan itt talál információkat. A szállíthatóság ellenőrzésére minden kerekesszékes utast arra kérünk, hogy legkorábban 2 héttel és legkésőbb 7 nappal foglalása előtt vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal. Azon utasaink esetében, akik fogyatékosságuk vagy mozgáskorlátozottságuk ellenére képesek a busz ülésein ülni, ez a bejelentési kötelezettség az indulás előtti 36 órára módosul.

Mozgáskorlátozott vagyok, ennek ellenére igénybe vehetem a teljes vonalhálózatot?

Alapvetően minden személy szállítását vállaljuk, függetlenül esetleges fogyatékosságától vagy mozgáskorlátozottságától. Azonban jelenleg még nem minden szükséges feltétele teljesült, hogy minden utasunkat minden időben minden, az általunk kínált összes útvonalon szállítani tudjuk. Ez egyrészt az általunk használt buszok felépítésével függ össze, másrészt az infrastrukturális feltételek nem minden buszmegálló esetében minősülnek akadálymentesnek. A FlixBus eddig mindössze néhány akadálymentesített busszal rendelkezik, amelyek rugalmasan vethetők be, akár több útvonalon is. A buszmegállók az adott buszmegálló üzemeltetőjének felelősségi körébe tartoznak.
Amennyiben Ön mozgáskorlátozott, és egyedül vagy kísérő személy segítségével fel tud szállni a buszra és le tud szállni a buszról, már most utazhat velünk bármely útvonalunkon. 
Amennyiben Ön kerekesszékes, de képes felállni és egyedül beszállni a buszba, már most utazhat velünk bármely útvonalunkon.  
Ha a buszon is a kerekesszékre van utalva, a fent említett körülmények miatt jelenleg csak alapos előzetes ellenőrzést követően és csak bizonyos útvonalakon tudjuk szállítani Önt.  

Hogyan és mikor tudom lefoglalni az utamat? 

Amennyiben Ön kerekesszékre van utalva, kérjük, hogy legkorábban 2 héttel és legkésőbb 7 nappal az utazás megkezdése előtt vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal (+36 1 701 04 78*), hogy ellenőrizhessük szállíthatóságát. Ha minden szükséges feltétel teljesült , akkor ügyfélszolgálatunk hétfőtől-péntekig 9 és 18:00 között telefonon elvégzi Ön és kísérője számára a foglalást.
Amennyiben mozgáskorlátozottsága ellenére képes az utasaink számára fenntartott üléseken ülni, egyedül is lefoglalhatja buszjegyét, és nem szükséges előzetesen foglalnia. Mindössze a járást segítő eszközök, kerekesszékek és egyéb ortopédiai segédeszközök utastérben való szállítását, valamint a kísérők és a vezető kutyák szállítását kell indulás előtt legalább 36 órával bejelentenie ügyfélszolgálatunknak.

Milyen költségekkel kell számolnom a kísérőm, illetve a vezetőkutyám szállítása esetén?

Ha az állandó kíséret szükségességét igazolni tudja, akkor a kísérő személyt és a vezetőkutyát is ingyenesen szállítjuk. A vezetőkutya számára is külön helyet foglalunk.
A beszállásnál igazolja a kísérő személyt az állandó kíséret szükségességéről szóló igazolással. Ehhez beszállásnál be kell mutatnia a megfelelő dokumentumot, ami igazolja az állandó kíséret szükségességét, így például 

  • Németországban súlyos rokkantságról szóló igazolvány, illetve szakorvosi igazolás  
  • Franciaországban a Carte D'Invalidité (Besoin d´Accompagnement)
  • Olaszországban: olyan igazolások, amelyeket a helyi egészségügyi hivatal (ASL) vagy a "Szociális Ellátásért Felelős Állami Hivatal" (INPS) ad ki
  • a Cseh Köztársaságban a Cseh Köztársaság által kiadott érvényes „ZTP/P”kártya

Kísérőkutyájára ugyanezek a feltételek vonatkoznak. Ezen felül be kell mutatnia azt igazolást is, amely tanúsítja, hogy kutyája sikeresen elvégzett egy elismert kísérő és vakvezető kutya képzést. 

Milyen feltételeket kell teljesítenie a kerekesszékemnek, hogy az utastérben szállíthatónak minősüljön?

A távolsági buszok utasterében kizárólag olyan kerekesszékeket tudunk szállítani, amelyek a DIN EN 12183, illetve DIN EN 12184 utasülésként engedélyezve vannak, és DIN 75078-2 szerinti rögzítő rendszerrel vannak ellátva. Ezen felül legfeljebb a következő méretek megengedettek: max. szélesség: 80 cm x hosszúság: 120 cm / 250 kg összsúly.
Ha az utas-bejelentkezéskor megállapítást nyer, hogy kerekesszéke az előzetes írásos tájékoztatás ellenére mégsem teljesíti ezeket a feltételeket, így a kerekesszéke nem lehetséges, és a szállításra vonatkozó igény csere nélkül megszűnik.

A megközelített buszmegállók akadálymentesek? 

Csakúgy, mint a buszflottánk átalakítása, a buszmegállók akadálymentesítése még időt vesz igénybe, tehát jelenleg nem tudjuk Önnek a teljes vonalhálózatban való utazás lehetőségét biztosítani Önnek. Mivel a buszmegállókat nem a FlixBus üzemelteti, jelenleg nem rendelkezünk kielégítő információkkal a buszmegálló infrastrukturális adottságait illetően. Ezért azt javasoljuk, hogy utazás előtt kérjen tájékoztatást a buszmegálló helyi üzemeltetőjétől a buszmegálló helyi adottságaira vonatkozóan.

Hogyan és hol kaphatok segítséget?

Hogy utazását a lehető legkellemesebbé tegyük, javasoljuk, hogy kísérő személlyel utazzon, aki szükség esetén képes Önnek segíteni. Kérjük, időben vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy az út részleteit megbeszélhessük Önnel. Ehhez legkésőbb 36 órával a tervezett indulás előtt jeleznie kell felén speciális igényeit (segítség ki- és beszálláskor, mozgáskorlátozottságra vonatkozó információk stb.).

   

A csoportotok szállítására két lehetőséget ajánlunk:

Ha függetlenül, teljesen a saját kívánságaitoknak megfelelően szeretnétek utazni, akkor bérelhettek egy saját buszt sofőrrel együtt a www.mieten.flixbus.de oldalon. Itt minden különleges kívánság lehetséges – elmegyünk értetek a ház elé, elviszünk titeket a pontos címre, igény esetén használhatjátok a buszt ott helyben is. Az azonnali árkalkulátorral egyszerű a foglalás, az út kényelmesen egyéni és együttesen kellemes. És ha mégis meggondolnátok magatokat, akkor 14 nappal az indulás előtt ingyenesen törölhetitek a megrendelést.

Ezenkívül 3-tól 40 fős csoportok számára egy csökkentett árú csoportdíjat kínálunk a menetrend szerinti járatokon. Ezt elérhetőség esetén közvetlenül a "Foglalás" menüpont alatt foglalhatod. Ebben az esetben az indulás előtt legalább egy nappal kell foglalni. Ha az akciós ár olcsóbb lenne, mint a csoportdíj, akkor az akciós ár kerül felmutatásra, úgyhogy mindig a legkedvezőbb áron tudsz foglalni. 

Ha olyan helyekre szeretnél utazni, ami nincs a menetrend szerinti járataink között, akkor lehetőséged van egy külön busz bérlésére. Ez teljes rugalmasságot biztosít számodra magas kényelmi szinttel és fenntartható utazási stílussal kombinálva.

   

Külföldi utak esetében, kérjük, győződjen meg róla, hogy a határ átlépéséhez szükséges minden dokumentumot, személyi igazolványt magánál tart. Kérjük, a vámellenőrzések érdekében ne zárja le poggyászát, címkézze fel, és írja rá a nevét és címét, hogy ne lehessen őket összekeverni.

Kérjük, ne feledkezz meg az útlevél, vízum, deviza és egészségügyi előírásokról. Ezekkel az előírásokkal kapcsolatosan további információkat a Külügyminisztérium vagy a Szövetségi Rendőrség (http://www.bundespolizei.de ad, akár telefonos tájékoztatással is: 0800 6 888000).

Kérjük, ezen felül ügyelj a vonatkozó vámelőírások betartására is. A németországi vámelőírásokkal kapcsolatosan a vámhivatal tájékoztató központja ad (info.privat@zoll.de vagy üzleti kérdések esetén info.gewerblich@zoll.de). A vámhivatalhoz intézett kérdések megválaszolása kizárólag német és angol nyelven történik.

   
Kaphatok-e kedvezményt a Dániában való utazásaimra?

Diákok, kisgyermekek, nyugdíjasok Dániában a szokásosnál olcsóbb áron utazhatnak. Amennyiben kedvezményes áron foglal utat, vagy kedvezményes áron utazik, ne feledje, felszálláskor a buszsofőr érvényes személyazonosító igazolványa bemutatására fogja kérni Önt.

Diákok: A 25%-os diákkedvezmény az érvényes diákigazolvánnyal rendelkező, beiratkozott diákokra vonatkozik. Elfogadott személyazonosító igazolványok:

  • Érvényes diákigazolvány képpel és lejárati idővel
  • Érvényes diákigazolvány képpel és a beiratkozást igazoló okmánnyal, amelyet legfeljebb 12 hónappal előbb adtak ki
  • Érvényes ifjúsági kártya (Danish Ungdomskort, amelyet a Trafikselskabet NT, a Midttrafik, a FynBus, a Sydtrafik, a DSB vagy a Movia állított ki)
  • Érvényes ISIC diákigazolvány

Nyugdíjasok: A 25%-os nyugdíjas kedvezmény a 64 évnél idősebb személyekre vonatkozik, és azokra, akik a szociális nyugdíjról szól dán törvény alapján nyugdíjban részesülnek. Elfogadott személyazonosító igazolványok:

  • a 64 év feletti kort mutató érvényes személyazonosító okmány, például társadalombiztosítási kártya, vezetői engedély vagy útlevél
  • a dán törvényhatóság (pensionmeddelelse) által kiállított dán nyugdíj-megállapítás a személyazonosító igazolvánnyal együtt, például társadalombiztosítási kártya vezetői engedély vagy útlevél

Gyermekek: A gyermekkedvezmény két kategóriára oszlik. 0-tól 11 éves korig  és 12-től 15 éves korig. A gyermekek esetében is szükséges érvényes személyazonosító igazolvány életkoruk igazolására. Elfogadott személyazonosító igazolványok:

  • dán (sárga) vagy nemzetközi (kék) társadalombiztosítási kártya
  • útlevél
Az egyedül utazó gyermekek 50%-os kedvezménnyel foglalhatnak jegyet. Legfeljebb két 12 éves aluli gyermek esetén a két gyermek ingyenesen utazhat, ha 15 évesnél idősebb személy kíséri őket. Egy 12 éven aluli gyermek ingyenes utazásra jogosult, ha egy 12 és 15 év közötti kiskorú kíséri.

A megrendelt gyermek-, diák- és nyugdíjas kategóriájú jegyek kizárólag a fentiekben felsorolt érvényes személyazonosító igazolvánnyal együtt érvényesek. Érvényes személyazonosító igazolvány bemutatása hiányában a kedvezményes árú jegy nem érvényes, és a buszra való felszálláshoz új, teljes árú jegyet kell váltani.

A kötelező katonai szolgálati időt töltő dán katonák a szolgálatot igazoló megfelelő okmány és a személyazonossági igazolvány bemutatása ellenében ingyenesen utazhatnak. Ülés foglalása szükséges, a foglalást a szolgaltatas@flixbus.hu címre írva kell intézni.

   

A diákok, gyermekek, tanulók, valamint a fogyatékkal élő és mozgáskorlátozott személyek és azok kísérői a normál árnál olcsóbb áron utazhatnak a Cseh Köztársaságon belül. Kérjük, vegye figyelembe, hogy kedvezményes áru jegyek foglalásakor és kedvezményes áru jeggyel való utazás esetén a buszra való felszállás előtt be kell mutatnia érvényes igazolványát.

Gyermek-kedvezmény vehető igénybe

  • 6 és 14 év közötti gyermekek a születési dátumukat tartalmazó személyazonosító okmánnyal (például biztosítási kártya)
  • A 10 év feletti kísérővel utazó 0 és 5 év közötti gyermekek ingyenesen utazhatnak a születési dátumukat tartalmazó személyazonosító okmánnyal (például biztosítási kártya)

A diákkedvezmény beiratkozott diákok és felsőoktatási hallgatók esetében érvényesíthető, amennyiben érvényes diákigazolvánnyal rendelkeznek. A következő igazolványokat fogadjuk el:

  • A legfeljebb 14 éves tanulók és a 15 és 25 év közötti diákok érvényes tanulói vagy diákigazolvánnyal, amelyet a szállító adott ki egy meghatározott útvonalra.
  • Az ISIC diákigazolványt nem fogadja el a rendszer.

Mozgáskorlátozott utasok számára kedvezményt érvényes ZTP, illetve ZTP/P kártya bemutatása esetén tudunk biztosítani, amelyet a Cseh Köztársaság területén állítottak ki. A ZTP/P kártyával rendelkező utasok kísérőit ingyenesen szállítjuk.

A gondozásban lévő gyermekét meglátogató szülő kedvezményt vehet igénybe, ha erről igazolást küld ügyfélszolgálatunknak: www.flixbus.hu/rolunk/kapcsolat.

A gyermek-, diák-, tanuló és fogyatékkal élő utasok vagy mozgáskorlátozott személyek és azok kísérői kategóriában megrendelt jegyek kizárólag a fentiekben felsorolt érvényes személyazonosító igazolvánnyal együtt érvényesek. Érvényes személyazonosító igazolvány bemutatása hiányában a kedvezményes árú jegy nem érvényes, és a buszra való felszálláshoz új, teljes árú jegyet kell váltani.

   

Kuponokat vásárolhat vagy ajándékozhat online a rajongói áruházunkban (csak Németországban). Különböző értékek között válogathat, ajándékkuponjainkról további információt találhat rajongói áruházunkban.

   
Szeretnék FlixBus felhasználói fiókot létrehozni, mit kell hozzá tennem?

Két lehetőség közül választhat: Regisztrálja magát a FlixBus bejelentkezési oldalon vagy foglaláskor.

A bejelentkezési oldalon adja meg e-mail címét, ezután egy megerősítő e-mailt küldünk Önnek, ami több percet is igénybe vehet. Ezt követően adja meg nevét és jelszavát, ezzel aktiválta FlixBus felhasználói fiókját.

Amennyiben fiókját foglalás közben szeretné létrehozni, csak ki kell pipálnia a megfelelő jelölőnégyzetet a fizetési oldalon. A foglalás befejezésével egy automatikus e-mailt küldünk Önnek a foglaláskor megadott e-mail címre.

E-mail címes regisztrációját követően Facebook fiókját is társíthatja FlixBus felhasználói fiókjával.

   
A Facebook fiókommal szeretnék bejelentkezni, mit kell hozzá tennem?

A bejelentkezési oldalon, illetve az utasadatokat tartalmazó oldalon válassza a "Társítás Facebook fiókkal" lehetőséget, majd a megnyíló ablakban erősítse meg társítási szándékát. Feltétel: Be kell jelentkeznie Facebook fiókjával. Ezzel véglegesíti regisztrációját, és elküldjük Önnek a regisztrációt megerősítő e-mailt. Mindössze ennyit kell tennie.

Természetesen semmit nem posztolunk Facebook idővonalára.

   
Szeretnék bejelentkezni az alkalmazásba. Miért nem sikerül?

Az Android FlixApp alkalmazásba már ma bejelentkezhet. Saját jegyeihez és a szükséges információkhoz így mindegyik készülékéről hozzáférhet.

Rövidesen az iOS FlixApp felhasználói fiókok is elérhetők lesznek.

Amint lehetséges, használja ki a lehetőséget az alkalmazásban, és adja hozzá jegyét a QR-kód segítségével, majd mentse el fizetési adatait.

   
Elfelejtettem a FlixBus felhasználói fiókomhoz tartozó jelszavamat/nem tudok bejelentkezni

Hogy elfelejtett jelszava ellenére gyorsan hozzáférhessen adataihoz, használja a jelszóvisszaállítási lehetőséget.

   
Még nem erősítettem meg a felhasználói fiók regisztrációját, de nem találom a megerősítéshez szükséges e-mailt.

Ha még nem erősített meg felhasználói fiókja regisztrációját, vagy nem találja a regisztráció megerősítéséhez szükséges e-mailt, itt újra igényelheti azt.

   
Mit kell tudnom a FlixBus felhasználói fiókról?

Nagyon hasznos lehet, ha elmenti fizetési adatait felhasználói fiókjában. Így foglalását még gyorsabban elvégezheti, hiszen nem kell újra minden adatot megadnia minden egyes foglalásnál.

Bejelentkezés után a jelölőnégyzet kipipálásával beleegyezhet, hogy fizetési adatait elmentsük. Személyes adatait és fizetési adatait biztonságosan tároljuk, azokat harmadik félnek nem adjuk át. Bővebb információkat erre vonatkozóan adatvédelmi irányelveinkben talál!

Felhasználói fiókjában a "Foglalásaim" részben minden foglalási jegy megjelenik, amelyeket a regisztráció megerősítését követően a regisztrált e-mail-címmel foglal.

Természetesen mások számára is, így családtagjai és barátai számára is foglalhat utakat saját felhasználói fiókján keresztül. Kérjük, ügyeljen rá, hogy az utasok nevét helyesen adja meg.

Újdonság: Az Android alkalmazásba is be tud már jelentkezni. Saját jegyeihez így mindegyik készülékéről hozzáférhet.

A buszon:

   

A buszba való beszálláshoz szükséged van a foglalási visszaigazolásra nyomtatott vagy elekronikus formában (PDF-ként vagy QR-kódként az okostelefonon). A legegyszerűbben a jegyedet közvetlenül a busz mobilalkalmazáson mutathatod fel. Országhatárokon átnyúló utak esetén kérünk, ügyelj rá, hogy legyen nálad minden, a határátlépéshez szükséges igazolvány, és hogy csak vámmentes áruk legyenek nálad. 

A foglalási visszaigazolást a foglalási folyamat végén nyomtatási opcióként, valamint e-mailen kapod meg (nézz utána a spamek között is). A buszsofőrél vásárolt jegy esetében a fizetési bizonylat jegyként / foglalási igazolásként szolgál.

   

Egy kézipoggyászt és egy útipoggyászt vihet magával ingyen. Kérjük, címkézze fel poggyászait, és írja rájuk nevét és címét.

Kézipoggyásznak az az egy darab poggyász minősül, amelynek mérete nem haladja meg a 42 x 30 x 18 cm-t, súlya pedig a 7 kg-ot. Minden értéket a kézipoggyászban kell tartani.

Az egy darab útipoggyász maximális mérete 80 x 50 x 30 cm lehet. Ettől a mérettől kismértékben eltérő poggyász akkor megengedett, ha a teljes útipoggyász körkerülete széltében, hosszában és mélységében nem haladja meg a 160 cm-t. Utasonként maximum 20 kg csomag szállítható ingyenesen.

Egyéb poggyász: Fejenként a rendelkezésre álló helynek megfelelően még egy további, második csomag szállítására van lehetőség. Ez nem lehet nagyobb az útipoggyász méreteinél, és nem nyomhat többet 20 kg-nál. Ez a további poggyász 2 €-ba kerül, és (amennyiben az út esetében lehetséges) vagy a foglalás során, vagy a foglalás után, de legkorábban a busz indulása előtt 48 órával az ügyfélszolgálaton be kell jelenteni telefonon, és vissza kell igazoltatni: +36 1 701 04 78*. Egy útipoggyásznál több csomag szállítására nem áll fenn általános jogosultság.

Speciális poggyász: Olyan poggyászért, ami meghaladja az útipoggyász maximális méretét, 9 € felárat kell fizetni. A poggyász teljes körkerülete (Magasság cm-ben + Szélesség cm-ben + Mélység cm-ben) nem haladhatja a 240 cm-t, súlya pedig nem haladhatja meg a 30 kg-ot. Ezenfelül a különleges poggyászt (amennyiben az út esetében lehetséges) vagy a foglalás során, vagy a foglalás után, de legkorábban a busz indulása előtt 48 órával az ügyfélszolgálaton be kell jelenteni telefonon: +36 1 701 04 78*. A fedélzetre alapesetben speciális poggyász nem vihető fel. Speciális poggyász lehet például sífelszerelés vagy hangszer (szállítása védőtokban javasolt). Kerékpárok és ortopédiai segédeszközök szállítására külön szabályok vonatkoznak. Bizonyos tárgyak nem szállíthatók.

A poggyászok fedélzeten történő szállításának szabályzatáról további információk az Általános feltételekben (Terms & Conditions) találhatók.

   

Ajánlott a további, illetve különleges poggyászt már a foglalás során hozzáadni. Abban az esetben, ha utólagosan kívánja hozzáadni a foglalt úthoz a poggyászát, két lehetőség közül választhat:

1) A weboldalunkon a "Foglalás módosítása / lemondása" menüpont alatt, vagy eladóhelyeinken / utazási irodákban tudja útját az indulás előtt legfeljebb 15 perccel lemondani, majd ezt követően a kívánt poggyásszal újra lefoglalni. Ennek pontos módját a GYIK "Meg tudom változtatni, vagy tudom törölni én magam a foglalásom?" pontja ismerteti részletesen.

2) Ellenkező esetben további, illetve kiegészítő poggyászát telefonon is bejelentheti ügyfélszolgálatunkon. Ebben az esetben a szállíthatóság a busz aktuális befogadóképességétől függ. A fizetés a sofőrnél történik.

   

Kerékpárját gond nélkül magával viheti, ha annak mérete szabványos, semmilyen felépítmény nincs rajta, és súlya maximálisan 25 kg. Kerékpárszezonban számos buszunkon található kerékpártartó. Kerékpárja számára helyet 9 euróért foglalhat foglalásakor.  Jó tanács: Amennyiben a kívánt szakaszon nincs már szabad hely kerékpárja számára, próbáljon másik megállót keresni, talán a következő megállóban már leszáll valaki a kerékpárjával, így felszabadul egy hely az Ön kerékpárja számára.

Összehajtható kerékpárját egy a célnak megfelelő hordtáskában viheti magával. Ehhez egyszerűen hívja fel ügyfélszolgálatunkat, és jelentse be összehajtható kerékpárját különleges poggyászként 9 euróért. A kerékpárt a poggyásztérben szállítjuk.

A szállítás díja 9 euró, amit a buszsofőrnél kell kifizetnie. Ezért mindig legyen Önnél elegendő aprópénz. Les bicicletes elèctriques i de pedaleig assistit, tàndems i bicicletes reclinades no es transportaran al portabicicletes.

   

Nem, erre nincs lehetőség. A kerékpárokat, ugyanúgy mint a poggyászt kizárólag Önnel, illetve tulajdonosával együtt szállítjuk.

   

Azok a hangszerek, amelyek nem haladják meg a kézipoggyász méretét (42 x 30 x 18 cm, max. 7 kg) ingyenesen szállíthatók a fedélzeten az utastérben található tároló rekeszben az egyik kézipoggyász helyett. Ön dönti el azonban, hogy az utastéri tároló rekeszben a kézipoggyászát vagy a hangszerét tárolja-e.

Azok a hangszerek, amelyek meghaladják a kézipoggyász méretét (42 x 30 x 18 cm, max. 7 kg), speciális poggyásznak minősülnek, és a busz csomagtartójában kell őket szállítani megfelelő szállító tokban. A károsodás elkerülése érdekében kemény tokot ajánlunk. Ebben az esetben minden egyes tétel a foglalási díjhoz további 2790 Ft-ot jelent, és ezeket legkésőbb 48 órával az indulási időpont előtt telefonon kell regisztráltatni az ügyfélszolgálati csapatunknál: +36 1 701 04 78*.

Azok a hangszerek és tokok, amelyek nagyobbak 135 x 48 x 35 cm-nél, nem szállíthatók (pl. nagybőgő).

   

Biztonsági okokból nem engedhetünk fel házikedvenceket vagy egyéb állatot a busz fedélzetére. A fogyatékkal élő személyeket kísérő vakvezető és segítőkutyák kivételt képeznek ez alól, ha megkapjuk róluk a megfelelő igazolásokat. A vakvezető és segítőkutyák szállítása ingyenes, de regisztrálni kell őket legalább 36 órával az indulás előtt telefon-információnkon keresztül: +36 1 701 04 78*.

   

Buszaink menetrendszerű járatok, ezért kötelesek betartani az előírt menetrendet. Ezért sajnos a buszsofőr nem várhat a késő utasokra. Arra kérünk tehát minden utast, hogy hagyjon magának elegendő időt, és legalább 15 perccel az indulási idő előtt legyen a buszmegállóban.

   

Az indulási és érkezési időket mindig az adott megállóknak megfelelő helyi idő szerint adjuk meg.

Ha a buszösszeköttetésnél időeltolódás van, azt az elérhető buszjáratok áttekintésében megadott menetidő mellett egy kis megjegyzés jelzi.

Hogy kényelmesen utazzon, és pontosan érjen a megállóba, mindig a helyi idő alapján tájékozódjon!

   

Az esetleges késésekről mobilszámára küldött SMS-ben vagy azonnali értesítésben tájékoztatja Önt a foglalási rendszer. Az esetleges késéseket weboldalunkon az „aktuális útvonalinformációk“ részben is megtalálja, illetve az alkalmazás jegynézetében.

Ha a FlixBus késésről értesít, biztos lehet benne, hogy nem kési le a buszt, amennyiben 15 perccel az indulás előtt már a buszmegállójában van.

Ha csatlakozásra foglalt, azaz FlixBus-os átszállási lehetőséget vesz igénybe, ezen felül SMS-ben vagy azonnali értesítésben is értesítjük, hogy eléri-e buszcsatlakozását. Ellenkező esetben szolgáltatáscsapatunk automatikusan módosítja foglalását, amiről szöveges értesítést is küldünk.

Természetesen nagyon sajnáljuk, ha busza késik, és Ön emiatt nem ér el egy korábban foglalt utat, amit egy másik szolgáltató járművével tenne meg. Sajnáljuk, ha útitervei meghiúsulnak. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a más járművekre szóló, buszjárataink között nem szereplő foglalásokat nem térítünk meg. Egész Európát lefedő vonalhálózatunkkal azon fáradozunk, hogy kedvenc összeköttetéseit a FlixBus-nál is megtalálja! Nézzen nyugodtan utána: nálunk mindent megtalál!

   

Sajnos nincs rá lehetőség, hogy az utas más helyen szálljon fel vagy le a buszról, mint ami a foglalásán szerepel. Ez az ugyanabban a városban található különböző megállókra is vonatkozik. Arra természetesen van lehetőség, hogy a weboldalon megváltoztassa a fel- vagy leszállási helyet, hogy a kívánt buszmegállóban szállhasson fel vagy le a buszról.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy bizonyos utakon (50 km alatti vagy kevesebb mint 1 óra vezetési idő) működési tilalom van érvényben, ezért nem árusíthatunk jegyeket. Ezért ezekben a buszmegállókban nem engedélyezett a buszra való felszállás vagy a busz elhagyása, és nem lehet csatlakozást foglalni. Megértését köszönjük.

   

Minden egyes buszunk légkondicionált, valamint fedélzeti toalettel, olvasólámpával és kényelmes ülésekkel rendelkezik.  Ezenkívül ingyenes Wi-Fi-vel van felszerelve, és egyes buszainkon csatlakozóaljzatok és médiacenter is található, igény szerint filmekkel és zenével.

Figyelem: Wi-Fi szolgáltatásunk kipróbálás alatt áll. Ezért előfordulhat, hogy ideiglenesen kimarad a Wi-Fi szolgáltatás a buszos út alatt, mivel olyan területen halad át a busz, ahol még nem áll rendelkezésre a vezetéknélküli hálózat vagy ahol nem minden utasunk számára lehetséges a Wi-Fi egyidejű használata. Ritka esetekben ingyenes fedélzeti Wi-Fi szolgáltatásunk és a csatlakozóaljzatok nem elérhetők, pl. ha helyettesítő buszokat használunk, vagy ha olyan jegyet vásárolt, amelyet a partnereinknek árusítunk. Ez azokra a buszösszeköttetésekre vonatkozik, amelyeket a következő partnereink működtetnek: Autobus Oberbayern GmbH, Allgäu Airport Express GmbH, Bohr Omnibus GmbH, Dr. Richard Linien GmbH & Co KG und Publicexpress GmbH.

   

Bizonyos utakon vannak menetrendszerű pihenők, amelyek összhangban vannak az egyes utak vezetési és pihenési időszakával. Alapvetően az a célunk, hogy a lehető leghatékonyabban jussunk el a célállomásodra, ezért nem kínálunk külön szüneteket.

A fedélzeten tilos a dohányzás, és az elektromos cigaretták sem engedélyezettek. A menetrendszerű megállókban azonban ki lehet szállni a buszból egy „cigarettaszünet” erejéig. Kérjük, tájékoztassa a buszsofőrt, mielőtt a elhagyná a buszt, és ne menjen túl messze a busztól a szünet/megálló alatt, nehogy a buszsofőr Ön nélkül induljon el! Kérdezze meg a buszsofőrt, hogy mennyi ideig fog a busz a megállóban várakozni.

   

A távolsági buszok, a személygépkocsikhoz hasonlóan, rendelkeznek biztonsági övekkel. Minden ülés fel van szerelve biztonsági övvel, és azt be kell csatolni az utazás ideje alatt.

A normál poggyászt, a további poggyászokat és a speciális poggyászt a busz poggyásztároló rekeszében szállítjuk. A buszsofőr biztosítja, hogy a poggyász hatékonyan és biztonságosan legyen bepakolva. A kézipoggyászt biztonságosan kell elhelyezni az ülések fölötti tárolókban.

Számunkra az utasok biztonsága a legfontosabb. Minden járművünk és fedélzeti elektromos felszerelésünk rendelkezik TÜV tanúsítvánnyal és rendszeresen szervizeljük őket. Minden buszvezetőnk utasszállításra szakosodott és rendszeres továbbképzésen vesz részt. Sofőreink, kivétel nélkül, szigorúan betartják a jogilag előírt pihenő- és vezetési időket. Ezért előfordulhat, hogy a fedélzeten két sofőr tartózkodik a hosszabb utazások esetén, vagy menetrendszerű szünetek vannak. Amennyiben az utazás menetidejében késés van, előre nem betervezett közbülső pihenők válhatnak szükségessé, kivételes esetekben. Megértését köszönjük.

   

Szeretnénk, ha jól érezné magát az úton, ezért buszainkon nyugodtan fogyaszthat ételt és italt is! Néhány tippünk, hogyan tartsa tiszteletben a többi utast:

  • Kérjük, az optimális körülmények megőrzése érdekében ne fogyasszon erősen illatozó ételeket.
  • Ülőhelyét úgy hagyja maga után, hogy azt Ön is szívesen elfoglalná: ne maradjon rajta morzsa, ételmaradék vagy szemét. A buszon talál szemeteskukát, amiben elhelyezheti a csomagolási hulladékot.
  • A túlzott alkoholfogyasztás, illetve az abból eredő helytelen magatartás esetén a buszsofőr leszállíthatja Önt a buszról.
   
  • Persze, lehetősége van erre is. Kérjük, vegye figyelembe, nem biztos, hogy a buszon van még foglalatlan ülőhely. Ezért nem ígérhetjük meg, hogy spontán jegyvásárlás esetén is velünk utazhat.
  • A buszon jegyet a buszsofőrnél válthat. Kérjük ne feledje, mindig legyen Önnél elegendő mennyiségű készpénz, a buszon kártyával nem fizethet.
  • A jegy ára a buszon a rendes jegyárnak felel meg, ami esetlegesen jóval magasabb a FlixBus alkalmazásban vagy a weboldalon futó számtalan akciónkban korai foglalással vásárolt jegyek áránál. Egyébként indulás előtt 15 perccel probléma nélkül foglalhat jegyet alkalmazásunkon keresztül is.
  • Jó utat kívánunk!
   

Szállítási feltételek

Örülünk, hogy igénybe veszi vonat-üzemeltető partnerünk szolgáltatását! Hogy az utazást a lehető legegyszerűbbé tegyük, a buszon érvényes legtöbb szabály a vonaton is érvényben van. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a mozgáskorlátozott utasok és az állatok szállítására a vonaton különleges szabályok érvényesek. Minden szükséges információt megtalál együttműködő partnereink ÁSZF-jeiben.

Figyelem: ha kombinálja járműveinket, és az út egy részét vonattal, a másikat pedig busszal teszi meg, a FlixBus Általános Szerződési és Szállítási Feltételei érvényesek.

Ülőhely foglalása

Vonaton ülőhely előre történő foglalására jelenleg nincs lehetőség. Az ülőhelyek szabadon választhatók, ahogy a FlixBus-on is. Ami eltér, hogy a vonaton nem garantált az ülőhely, azonban általában minden utas helyet tud foglalni vonatainkon is. A jármű személyzete szívesen segít Önnek ebben. Felhívjuk szíves figyelmét, bizonyos területeket, így a családi területet, vagy a kerekesszékek, illetve kerékpárok számára fenntartott helyeket az érintettek számára szabadon kell hagyni.

Gyermekrészleg

A vonaton található egy gyermek-/családi részleg. Kis utasaink itt favonatokkal játszhatnak, illetve nagyobb helyen élvezhetik a szüleikkel való utazást.

Utazás után:

  

Az érkezési késedelmet az „aktuális útvonalinformációk“ részben is megtekintheti weboldalunk szolgáltatás menüpontjában. Itt mindössze annyi a dolga, hogy kiválasztja a megfelelő megállót, és ellenőrzi az érkezési időt.

  

Nem. Jegyeink kizárólag buszainkon/vonatainkon érvényesek, csak arra az útvonalra, amit nálunk foglalt. A tömegközlekedési vagy egyéb közlekedési eszközre való csatlakozáshoz a megfelelő jegyek szükségesek. Ugyanez érvényes az induló állomás/induló pályaudvar megközelítéséhez használt közlekedési eszközökre is.

  

Az út végén rendszerint kérdőívet küldünk utasainknak e-mail üzenetben. Visszajelzése fontos számunkra, ezért kérjük, töltse ki ezt a kérdőívet!

Legutóbbi útján nem kapott kérdőívet? Ennek az lehet az oka, hogy mostanában gyakoribb időközönként utazott velünk. Nem szeretnék megterhelni Önt e-mail üzeneteinkkel, ezért a gyakran velünk utazóknak nem minden úthoz, hanem csak legfeljebb 14 naponként küldjük el kérdőívünket.

   

Ha elveszett vagy talált valamit az egyik buszunk fedélzetén, töltse ki a talált tárgyak űrlapunkat vagy hívja ügyfélszolgálati csapatunkat: +36 1 701 04 78*.

Ha bármi kérdése merül fel, hívjon minket bátran

Nem találtált választ a kérdésedre?

Töltse ki az űrlapot vagy lépjen velünk kapcsolatba, és tegye fel itt a kérdéseit. Örömmel segítünk!


*(Figyelem, a helyi vezetékes telefonokról, valamint mobiltelefonokról történő hívás díjai az egyéni szolgáltatók díjaitól függenek.)