§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

Gyakran ismételt kérdések

Utazás előtt:

   

Minden olyan összeköttetést, amelyet szabadon lehet foglalni, megtalálod a busz mobilalkalmazás keresőjében és a www.flixbus.hu alatt. Az aktuális vonalhálózatot a weboldalunkon az Úti célok menüpont alatt találod.

Csoporttal utazol és különleges igényeitek vannak? A www.charter.flixbus.com oldalon egyéni igényeknek megfelelően lehet buszokat bérelni sofőrrel együtt. Itt az út teljesen a ti igényeitekre lesz szabva: elmegyünk értetek a ház elé, elszállítunk titeket pontosan oda, ahova szeretnétek menni, és ott helyben is fuvarozunk titeket az igényeitek szerint. A FlixBus Rental szolgáltatásunkkal bárhova eljuthattok. Egyszerűen adjátok meg az utazási adatokat a www.charter.flixbus.com oldalon, nézzétek meg az ez alapján kiszámított árat, foglaljátok le a buszt díjmentesen, és már örülhettek is az útnak.

   
Mikortól foglalhatom le a kívánt utazásom?

Járatainkra helyet körülbelül 3-6 hónappal az indulásuk dátuma előtt lehet foglalni az alkalmazásunkon, vagy internetes oldalunkon. Minden nap dolgozunk azon, hogy a útvonalhálózatunkat bővítsük, és a már meglévő útvonalakat még jobbá tegyük. Három dolgot tartunk különösen fontosnak: pontosság, ideális indulási idők és optimális átszállási lehetőségek.
Naprakész információkért az új összeköttetésekről iratkozz fel hírlevelünkre, vagy csatlakozzon hozzánk Facebookon.

   

Navigáld el magad egyszerűen a mobil alkalmazásunkkal a buszmegállódhoz. Válaszd ki a buszmegállód, klikkelj rá a nyílra a jobb alsó sarokban, és indítsd el a navigációt. Mobil alkalmazásunkban találsz egy listát az indulási helyeinkről a "Buszmegállók" menüpont alatt és a megálló áttekintésünkben. Ott, ha ráklikkelsz az adott városra, megtalálhatod a megálló(k) címét, valamint egy térképet. A foglalási visszaigazolásodon szintén rajta van a térkép az adott buszmegállókkal.

A helyszínen a buszmegállók rendszerint jelölve vannak.

   

A legkényelmesebb megoldás, ha az utadat a mobil alkalmazásunkon keresztül foglalod le az okostelefonodon. A jegyed így egészen egyszerűen a "Saját jegyek" alatt kerül tárolásra, és azt a beszállásnál felmutathatod. Emellett biztosítod magadnak, hogy ugyanúgy, mint a weboldalunkon történő foglalás esetén, mindig a legkedvezőbb áron kapd meg a jegyed. A mobil alkalmazásban ezenkívül mindig találhatók exkluzív akciók. A foglalási visszaigazolást így egész egyszerűen e-mailen kapod meg (nézz utána a spamek között is).

Ezen kívül az utakat az ügyfélszolgálatnál telefonon (+36 1 701 04 78*), eladóhelyünknél / utazási irodánál, vagy közvetlenül a sofőrnél, a buszon is lefoglalhatod. Kérjük, vedd figyelembe, hogy a buszon való vásárlás esetén a teljes árat (felnőtt jegyár és gyerek jegyár) fizeted, és csak akkor tudsz jegyet venni, ha még van hely a buszon. Kedvezményes és akciós árak, valamint csoportos kedvezmények a buszon történő vásárlás esetén sajnos nem állnak rendelkezésre. A buszon történő jegyvásárlásért kapott fizetési bizonylat egyben jegyként / foglalási igazolásként is szolgál.

   
Hogyan fizethetem ki a jegyem?

A fizetési mód a helyszíntől függ:

Online foglalás esetén: hitelkártya (Visa/Mastercard/Amex), PayPal (csak bizonyos országokban) vagy Carte Bleue.

A buszsofőrtől: A fedélzeti foglaláskor nyugtát állítunk ki. A fizetési bizonylat egyben jegyként / foglalási igazolásként is szolgál. Figyelem: ha közvetlenül a buszsofőrtől történik a jegyvásárlás, normál árat kell fizetni. Kedvezményes árú jegyek csak online vásárláskor vagy jegyirodáinkban/utazási irodáinkban történő vásárláskor elérhetőek. Egyelőre nem lehetséges kártyával fizetni a fedélzeten. Kérjük, vedd figyelembe, hogy Svédországban kizárólag kártyás fizetésre van lehetőség (MasterCard, Visa, American Express, Maestro, Visa Electron, V Pay, JCB, Diners Club, China Union Pay). Ezenkívül buszjegyed mobil, NFC-alapú fizetési rendszerekkel is kifizetheti a buszsofőrnél (pl. Swish, Mobile Pay, Apple Pay, Android Pay).

Jegyirodák/Utazási irodák: Irodáink számos fizetési módot kínálnak, készpénzzel minden esetben lehet fizetni.

Telefonon: Hitelkártya (Mastercard/Visa/Amex), valamint az Európai Unión belüli lakcímmel rendelkező utasok számára csoportos beszedés.

Kérjük, vedd figyelembe, hogy bizonyos fizetési lehetőségek tranzakciós díjakkal terheltek, amelyeket harmadik fél szab meg. Emellett azonban mindig van lehetőség olyan módszerrel fizetni, amelynél nem kerül felszámolásra tranzakciós díj. A díjak a foglalási folyamat alatt láthatóak számodra.

   

Utalványod (pl. ajándékutalvány, foglalástörlési utalvány) egészen egyszerűen a mobil alkalmazásos, illetve az internetes és a telefonos foglalásnál, vagy egy eladóhelyünknél / utazási irodánál tudod beváltani. Az utad kiválasztása után a kosaradban lehetőséged van a kupon kódjának megadására. Kérjük, vedd figyelembe, hogy foglalásonként csak egy utalványt tudsz beváltani. Az utalvány készpénzben történő kifizetésére nincs lehetőség.

A Fan Shop-unkban vásárolt kuponok érvényessége nem hosszabbítható meg. Azon kuponkódok, amelyek a foglalás módosításakor vagy törlésekor lettek kiállítva, a kiállítástól számított 1 évig érvényesek.

   

Ha problémák merülnek fel az online foglalás során, azok valószínűleg az internet böngésződnek tudhatók be. A következőket lehet tenni a probléma megoldása érdekében:

Másik böngésző használata.

Gyorsírótár ürítése és sütik (cookie) törlése, majd a böngésző újraindítása. Ezt követően újra lehet próbálni a foglalást.

A böngésző frissítése. Nagyon magas fokú biztonsági előírásokat használunk, oldalaink a böngészők új verziójához vannak optimalizálva. Az alábbi hivatkozásokon megtalálhatók az egyes böngészők legújabb verziói: Firefox / Internet Explorer / Google Chrome

Nem érkezett igazoló e-mailt a foglalásról? Kérjük, ellenőrizd, hogy az igazoló e-mail nem került-e a spam mappába.

Ha még mindig nem sikerült megoldást találni a problémára, ügyfélszolgálatunk a következő telefonszámon elérhető: +36 1 701 04 78*. Mindig örömmel segítünk!

   

Jegyirodákat/utazási irodákat áttekintő oldalunkon található egy lista az összes értékesítési pontunkról és jegyirodánkról. A város kiválasztása vagy postai irányítószám beírása után megjelennek a kiválasztott helyhez legközelebbi árusítók. 

   

Igen, a foglalást weboldalunkon a Lemondás/foglalásmódosítás oldalon lehet módosítani vagy pedig jegyirodáinkban/utazási irodáinkban, akár indulás előtt 15 perccel.

Telefonszám-módosítás: Ingyenes. Új foglalásigazolót és foglalási számot fogsz kapni.

Az utas nevének módosítása: Ingyenes, kivéve ha az utazás a lemondás időpontjában drágább, mint az eredetileg foglalt utazás díja, ez esetben a különbözetet felszámítjuk. Új foglalásigazolót és foglalási számot fogsz kapni.

Törlés & új foglalás: 
Ha egy foglalt utat szeretnél megváltoztatni, akkor kövesd az alábbi lépéseket:

  •     Ellenőrizd, hogy a kívánt új út elérhető-e.
  •     Mondd le a korábbi foglalást, és kapni fogsz egy kupont, amelyet az új foglaláshoz tudsz használni.
  •     Foglald le az új utat, és használd hozzá az előzőleg kiállított kupont. Ezt követően kapsz egy foglalási visszaigazolást egy új foglalási számmal. Ha az új foglalás ára magasabb, mint a kupon értéke, akkor a különbséget ki kell fizetned.

Kérjük, vedd figyelembe, hogy törlési eljárásonként, utasonként és foglalt utanként törlési díj érvényes.
A törlési díj a törlési folyamat során kerül megjelenítésre.

Mi történik akkor, ha véletlenül rosszul foglaltam?
Ha észreveszed, hogy hibáztál foglaláskor, jegyed a foglalást követő 60 percen belül törlési díj levonása nélkül módosíthatod, illetve törölheted. A már módosított utak kivételt képeznek ez alól a szabály alól.

   

Először is, ellenőrizd, hogy a visszaigazolás nem került-e e-mail fiókod levélszemét mappájába.

Nem találod foglalási visszaigazolásod a levélszemét mappában?

Ha emlékszel a foglalási számra, akkor neveddel és e-mail-címeddel itt bejelentkezhetsz, és újra letöltheted a jegyed.

Ha így sem boldogulsz, vedd fel velünk a kapcsolatot Facebook-on keresztül, vagy hívd ügyfélszolgálatunkat!

   

Igen, az utas nevét weboldalunkon a Lemondás/foglalásmódosítás oldalon lehetséges ingyenesen módosítani akár 15 perccel az indulás előttig vagy pedig jegyirodáinkban/utazási irodáinkban. Ha az utazás a lemondás időpontjában drágább, mint az eredetileg foglalt utazás díja, a különbözetet felszámítjuk. Új foglalásigazolót és foglalási számot fogsz kapni.

   

Igen, ez nem jelent problémát. Vedd figyelembe, hogy a foglalás megerősítését, illetve a jegyet mindig a foglaláskor megadott e-mail-címre küldjük. Kérjük, gondoskodj róla, hogy a személy, aki számára a foglalást végzed, megkapja Tőled a jegyet!

Az útra vonatkozó fontos információkat a megadott mobiltelefonszámra küldjük el. Ezért foglaláskor mindig az utas mobiltelefonszámát add meg.

Ezenkívül természetesen az is fontos, hogy a helyes utasnevet add meg.

   

A gyermekek kedvezményes áron utaznak. Ez az ár gyermekekre, illetve 15 év alatti kiskorú személyekre vonatkozik. Ha egy olyan értékesítési kedvezmény érhető el, amelyik alacsonyabb árú, mint a kedvezményes díj, akkor a gyermek automatikusan az alacsonyabb áron kapja a jegyet.

A 0 és 3 év közötti és 150 cm-nél alacsonyabb kisgyermekek csak autós gyermekülésben szállíthatók. Az utazás alatt az autós gyermekülést az ülésen felszerelt biztonsági övvel kell rögzíteni. Az autós gyermekülésnek rendelkeznie kell kétpontos biztonsági övvel, amivel az üléshez kell rögzíteni; az autós gyermekülést a kisgyermeket kísérő személy biztosítja.

Azok a gyermekek és kiskorúak, akik még nem töltötték be a 10. életévüket csak akkor utazhatnak a belföldi és nemzetközi hálózaton, ha egy legalább 18. életévét betöltött személy kíséri őket az utazás alatt. A 10 és 14 év közötti gyermekek és kiskorúak csak abban az esetben utazhatnak kísérő nélkül a buszokon, ha törvényes gondviselőjük írásban tanúsította felénk a foglalási folyamat során, hogy a szóban forgó koskorú személy alkalmas és képes is arra, hogy egyedül és felügyelet nélkül utazzon. A FlixMobility, a FlixCompanies és a partnercégeink nem vállalnak felelősséget a kiskorú személyért. Az egyedül utazó gyermekek nem vihetők át országhatárokon és nem utazhatnak éjszakai buszokon. Ezenfelül gyermekek nem vehetnek részt olyan utazásokon, amelyek átszállást is tartalmaznak.

A 15 évnél idősebb serdülőkorúak utazhatnak buszainkon egyedül. A nemzetközi csatlakozások esetében a szülő(k)nek, vagy gondviselő(k)nek kell meggyőződniük arról, hogy a serdülőkorú a határ átlépéséhez szükséges minden dokumentumot, személyi igazolványt magánál tart.

Franciaországon belül, illetve Franciaországból induló nemzetközi járatokon a 16 éven aluli kiskorúakat szülőnek vagy gondviselőnek kell kísérnie. Amennyiben 16 vagy 17 éves fiatal Franciaországból induló nemzetközi járaton utazik, a szüleinek vagy gondviselőinek kell biztosítani, hogy a fiatal rendelkezik az országhatár átlépéséhez szükséges dokumentumokkal (személyi igazolvány/útlevél és adott esetben vízum).

Dániai járatainkon a 16 év alatti kiskorúak abban az esetben utazhatnak egyedül a buszokon, akár csatlakozást is tartalmazó utazáson, ha valamelyik szülőjük vagy törvényes gondviselőjük írásban tanúsította, hogy a szóban forgó kiskorú személy alkalmas és képes arra, hogy kíséret és felügyelet nélkül utazzon. A FlixBus kifejezetten hangsúlyozza, hogy nem vállalja a kiskorú felügyeletét.

   

A fogyatékkal élő és mozgáskorlátozott utasok szállíthatóságára vonatkozóan itt talál információkat. A szállíthatóság ellenőrzésére minden kerekesszékes utast arra kérünk, hogy legkorábban 2 héttel és legkésőbb 7 nappal foglalása előtt vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal. Azon utasaink esetében, akik fogyatékosságuk vagy mozgáskorlátozottságuk ellenére képesek a busz ülésein ülni, ez a bejelentési kötelezettség az indulás előtti 36 órára módosul.

Mozgáskorlátozott vagyok, ennek ellenére igénybe vehetem a teljes vonalhálózatot?

Alapvetően minden személy szállítását vállaljuk, függetlenül esetleges fogyatékosságától vagy mozgáskorlátozottságától. Azonban jelenleg még nem minden szükséges feltétel teljesült, hogy minden utasunkat minden időben minden, az általunk kínált összes útvonalon szállítani tudjuk. Ez egyrészt az általunk használt buszok felépítésével függ össze, másrészt az infrastrukturális feltételek nem minden buszmegálló esetében minősülnek akadálymentesnek. A FlixBus eddig mindössze néhány akadálymentesített busszal rendelkezik, amelyek rugalmasan vethetők be, akár több útvonalon is. A buszmegállók az adott buszmegálló üzemeltetőjének felelősségi körébe tartoznak.
Amennyiben mozgáskorlátozott vagy, és egyedül vagy kísérő személy segítségével fel tudsz szállni a buszra és le tudsz szállni a buszról, már most utazhatsz velünk bármely útvonalunkon.
Amennyiben kerekesszékes vagy, de képes vagy felállni és egyedül beszállni a buszba, már most utazhatsz velünk bármely útvonalunkon.  
Ha a buszon is a kerekesszékre vagy utalva, a fent említett körülmények miatt jelenleg csak alapos előzetes ellenőrzést követően és csak bizonyos útvonalakon tudunk szállítani Téged.

Hogyan és mikor tudom lefoglalni az utamat? 

Amennyiben kerekesszékre vagy utalva, kérjük, hogy legkorábban 2 héttel és legkésőbb 7 nappal az utazás megkezdése előtt vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal (+36 1 701 04 78*), hogy ellenőrizhessük szállíthatóságod. Ha minden szükséges feltétel teljesült, akkor ügyfélszolgálatunk hétfőtől-péntekig 9 és 18:00 között telefonon elvégzi neked és kísérőd számára a foglalást.
Amennyiben mozgáskorlátozottságod ellenére képes vagy az utasaink számára fenntartott üléseken ülni, egyedül is lefoglalhatod buszjegyed, és nem szükséges előzetesen foglalnod. Mindössze a járást segítő eszközök, kerekesszékek és egyéb ortopédiai segédeszközök utastérben való szállítását, valamint a kísérők és a vezető kutyák szállítását kell indulás előtt legalább 36 órával bejelentened ügyfélszolgálatunknak.

Milyen költségekkel kell számolnom a kísérőm, illetve a vezetőkutyám szállítása esetén?

Ha az állandó kíséret szükségességét igazolni tudod, akkor a kísérő személyt és a vezetőkutyát is ingyenesen szállítjuk. A vezetőkutya számára is külön helyet foglalunk.
A beszállásnál igazold a kísérő személyt az állandó kíséret szükségességéről szóló igazolással. Ehhez beszállásnál be kell mutatnod a megfelelő dokumentumot, ami igazolja az állandó kíséret szükségességét, így például:

  • Németországban súlyos rokkantságról szóló igazolvány, illetve szakorvosi igazolás
  • Franciaországban a Carte D'Invalidité (Besoin d´Accompagnement)
  • Olaszországban: olyan igazolások, amelyeket a helyi egészségügyi hivatal (ASL) vagy a "Szociális Ellátásért Felelős Állami Hivatal" (INPS) ad ki
  • a Cseh Köztársaságban a Cseh Köztársaság által kiadott érvényes „ZTP/P”kártya

Kísérőkutyádra ugyanezek a feltételek vonatkoznak. Ezen felül be kell mutatnod azt igazolást is, amely tanúsítja, hogy kutyád sikeresen elvégzett egy elismert kísérő és vakvezető kutya képzést. 

Milyen feltételeket kell teljesítenie a kerekesszékemnek, hogy az utastérben szállíthatónak minősüljön?

A távolsági buszok utasterében kizárólag olyan kerekesszékeket tudunk szállítani, amelyek a DIN EN 12183, illetve DIN EN 12184 utasülésként engedélyezve vannak, és DIN 75078-2 szerinti rögzítő rendszerrel vannak ellátva. Ezen felül legfeljebb a következő méretek megengedettek: max. szélesség: 80 cm x hosszúság: 120 cm / 250 kg összsúly.
Ha a beszállási folyamat során megállapítást nyer, hogy kerekesszéked az előzetes írásos tájékoztatás ellenére mégsem teljesíti ezeket a feltételeket, így a kerekesszéked szállítása nem lehetséges, és a szállításra vonatkozó igény kárpótlás nélkül megszűnik.

A megközelített buszmegállók akadálymentesek? 

Csakúgy, mint a buszflottánk átalakítása, a buszmegállók akadálymentesítése még időt vesz igénybe, tehát jelenleg nem tudjuk a teljes vonalhálózaton való utazás lehetőségét biztosítani Neked. Mivel a buszmegállókat nem a FlixBus üzemelteti, jelenleg nem rendelkezünk kielégítő információkkal a buszmegálló infrastrukturális adottságait illetően. Ezért azt javasoljuk, hogy utazás előtt kérj tájékoztatást a buszmegálló helyi üzemeltetőjétől a buszmegálló helyi adottságaira vonatkozóan.

Hogyan és hol kaphatok segítséget?

Hogy utazásod a lehető legkellemesebbé tegyük, javasoljuk, hogy kísérő személlyel utazz, aki szükség esetén képes neked segíteni. Kérjük, időben vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy az út részleteit megbeszélhessük veled. Ehhez legkésőbb 36 órával a tervezett indulás előtt jelezned kell felénk speciális igényeid (segítség ki- és beszálláskor, mozgáskorlátozottságra vonatkozó információk stb.).

   

A csoportotok szállítására két lehetőséget ajánlunk:

Ha függetlenül, teljesen a saját kívánságaitoknak megfelelően szeretnétek utazni, akkor bérelhettek egy saját buszt sofőrrel együtt a www.charter.flixbus.com oldalon. Itt minden különleges kívánság lehetséges – elmegyünk értetek a ház elé, elviszünk titeket a pontos címre, igény esetén használhatjátok a buszt ott helyben is. Az azonnali árkalkulátorral egyszerű a foglalás, az út kényelmesen egyéni és együttesen kellemes. És ha mégis meggondolnátok magatokat, akkor 14 nappal az indulás előtt ingyenesen törölhetitek a megrendelést.

Ha inkább csoportosan utaznátok a menetrend szerinti járatainkon, akkor csoportos ajánlatot e-mailben, a grouptravel@flixbus.com címen kérhettek. 10 fős csoportoktól, illetve amennyiben legalább 97 130 Ft-tól értékben foglaltok, a kívánt úti célhoz a legjobb a buszösszeköttetést keressük ki nektek, és a foglalást is elvégezzük helyettetek. Ebben az esetben ki tudjátok használni a korai foglalás esetén rendelkezésre álló, kedvező árú jegyeket, továbbá az esetleges átszállásokat is a lehető legoptimálisabban tudjuk egyeztetni a csoport méretével és az utazási idővel. Mindezt egyszerű és egyértelmű foglalási folyamattal kombinálva.

Ha olyan helyekre szeretnél utazni, ami nincs a menetrend szerinti járataink között, akkor lehetőséged van egy külön busz bérlésére. Ez teljes rugalmasságot biztosít számodra magas kényelmi szinttel és fenntartható utazási stílussal kombinálva.

   

Külföldi utak esetében, kérjük, győződj meg róla, hogy a határ átlépéséhez szükséges minden dokumentumot, személyi igazolványt magadnál tartasz. Kérjük, a vámellenőrzések érdekében ne zárd le poggyászod, címkézd fel, és írd rá a neved és címed, hogy ne lehessen őket összekeverni.

Kérjük, ne feledkezz meg az útlevél, vízum, deviza és egészségügyi előírásokról. Ezekkel az előírásokkal kapcsolatosan további információkat a Külügyminisztérium vagy a Rendőrség (http://www.police.hu) ad, akár telefonos tájékoztatással is: 06 80 36 80 36.

Kérjük, ezen felül ügyelj a vonatkozó vámelőírások betartására is. A magyarországi vámelőírásokkal kapcsolatosan a NAV váminformációs központja adhat tájékoztatást (vam.info@nav.gov.hu).

   
Kaphatok-e kedvezményt a Dániában való utazásaimra?

Diákok, kisgyermekek, nyugdíjasok Dániában a szokásosnál olcsóbb áron utazhatnak. Amennyiben kedvezményes áron foglalsz utat, vagy kedvezményes áron utazol, ne feledd, felszálláskor a buszsofőr érvényes személyazonosító igazolványa bemutatására fog kérni Téged.

Diákok: A 25%-os diákkedvezmény az érvényes diákigazolvánnyal rendelkező, beiratkozott diákokra vonatkozik. Elfogadott személyazonosító igazolványok:

  • Érvényes diákigazolvány képpel és lejárati idővel
  • Érvényes diákigazolvány képpel és a beiratkozást igazoló okmánnyal, amelyet legfeljebb 12 hónappal előbb adtak ki
  • Érvényes ifjúsági kártya (Danish Ungdomskort, amelyet a Trafikselskabet NT, a Midttrafik, a FynBus, a Sydtrafik, a DSB vagy a Movia állított ki)
  • Érvényes ISIC diákigazolvány

Nyugdíjasok: A 25%-os nyugdíjas kedvezmény a 64 évnél idősebb személyekre vonatkozik, és azokra, akik a szociális nyugdíjról szól dán törvény alapján nyugdíjban részesülnek. Elfogadott személyazonosító igazolványok:

  • a 64 év feletti kort mutató érvényes személyazonosító okmány, például társadalombiztosítási kártya, vezetői engedély vagy útlevél
  • a dán törvényhatóság (pensionmeddelelse) által kiállított dán nyugdíj-megállapítás a személyazonosító igazolvánnyal együtt, például társadalombiztosítási kártya vezetői engedély vagy útlevél

Gyermekek: A gyermekkedvezmény két kategóriára oszlik. 0-tól 11 éves korig és 12-től 15 éves korig. A gyermekek esetében is szükséges érvényes személyazonosító igazolvány életkoruk igazolására. Elfogadott személyazonosító igazolványok:

  • dán (sárga) vagy nemzetközi (kék) társadalombiztosítási kártya
  • útlevél
Az egyedül utazó gyermekek 50%-os kedvezménnyel foglalhatnak jegyet. Legfeljebb két 12 éves aluli gyermek esetén a két gyermek ingyenesen utazhat, ha 15 évesnél idősebb személy kíséri őket. Egy 12 éven aluli gyermek ingyenes utazásra jogosult, ha egy 12 és 15 év közötti kiskorú kíséri.

A megrendelt gyermek-, diák- és nyugdíjas kategóriájú jegyek kizárólag a fentiekben felsorolt érvényes személyazonosító igazolvánnyal együtt érvényesek. Érvényes személyazonosító igazolvány bemutatása hiányában a kedvezményes árú jegy nem érvényes, és a buszra való felszálláshoz új, teljes árú jegyet kell váltani.

A kötelező katonai szolgálati időt töltő dán katonák a szolgálatot igazoló megfelelő okmány és a személyazonossági igazolvány bemutatása ellenében ingyenesen utazhatnak. Ülés foglalása szükséges, a foglalást a szolgaltatas@flixbus.hu címre írva kell intézni.

   
Kaphatok-e kedvezményt a Cseh Köztársaságban történő utazásaimra?

A diákok, gyermekek, nyugdíjasok, valamint a fogyatékkal élők és a mozgáskorlátozott személyek és azok kísérői a normál árnál alacsonyabb áron utazhatnak a Cseh Köztársaságon belül.  Amennyiben kedvezményes áron foglal utat, ne feledje, hogy felszálláskor a buszsofőr érvényes személyazonosító igazolványa bemutatására fogja kérni, kivéve, ha erről másképp rendelkeznek.

A gyerekkedvezmény a következő kategóriákra érvényes:

  • A 0 és 5 éves kor közötti, 10 évesnél idősebb kísérőszeméllyel utazó gyermekek ingyenesen utazhatnak.
  • 6 és 14 éves kor közötti gyermekek 75%-os kedvezményben részesülnek.
    A 15 évesnél fiatalabb személyeknek nem kell felmutatniuk dokumentumot a kedvezmény igénybevételéhez.
  • A 15 és 17 éves kor közötti fiatalok érvényes, az EU polgárságot igazoló személyi igazolvánnyal, útlevéllel vagy bármely személyazonosságot igazoló, a születési dátumot és nevet tartalmazó fényképes dokumentummal, tanulói igazolvánnyal vagy ISIC diákigazolvánnyal.
 

A diákkedvezmény 18 és 25 éves kor közötti, az oktatási intézménybe beiratkozott, érvényes diákigazolvánnyal rendelkező diákokra vonatkozik. Az elfogadott személyi igazolványok a következők:

  • Érvényes diákigazolvány a Cseh Köztársaságban tanuló diákok részére.
  •  Érvényes ISIC nemzetközi diákigazolvány.

A nyugdíjas kedvezmény  a 65 év feletti személyekre vonatkozik, és az EU polgárságot igazoló személyi igazolvánnyal, útlevéllel vagy bármely személyazonosságot igazoló, a születési dátumot és a nevet tartalmazó, fényképes dokumentummal vehető igénybe.

A fogyatékkal élő utasokra vonatkozó kedvezmény a ZTP vagy ZTP/P kártyával rendelkező személyekre vonatkozik, amely kártyákat a Cseh Köztársaság adja ki. A ZTP/P kártyával rendelkező utast kísérő személy ingyenesen utazhat.

A gondozásban lévő gyermekét meglátogató szülő kedvezményt vehet igénybe, ha erről igazolást küld ügyfélszolgálatunknak: www.flixbus.hu/rolunk/kapcsolat.

A gyermek-, diák-, nyugdíjas és fogyatékkal élő vagy mozgáskorlátozott személyek és azok kísérői kategóriában megrendelt jegyek kizárólag a fentiekben felsorolt érvényes személyazonosító okmánnyal együtt érvényesek, kivéve, ha erről másképp rendelkeznek. Érvényes személyazonosító igazolvány bemutatása hiányában a kedvezményes árú jegy nem érvényes, és a buszra való felszálláshoz új, teljes árú jegyet kell váltani.

   
Vásárolhatok-e FlixBus utalványt online?

Utalványokat vásárolhatsz vagy ajándékozhatsz online a Fan Shopban (csak Németországban). Különböző értékek között válogathatsz, ajándékutalványainkról további információt találhatsz rajongói áruházunkban.

   
Szeretnék FlixBus felhasználói fiókot létrehozni, mit kell hozzá tennem?

Két lehetőség közül választhatsz: Regisztráld magad a FlixBus bejelentkezési oldalon vagy foglaláskor.

A bejelentkezési oldalon add meg e-mail címed, ezután egy megerősítő e-mailt küldünk Neked, ami több percet is igénybe vehet. Ezt követően add meg neved és jelszavad, és ezzel már aktiváltad FlixBus felhasználói fiókod.

Amennyiben fiókod foglalás közben szeretnéd létrehozni, csak ki kell pipálnod a megfelelő jelölőnégyzetet a fizetési oldalon. A foglalás befejezésével egy automatikus e-mailt küldünk Neked, a foglaláskor megadott e-mail címre.

E-mail címes regisztrációd követően Facebook fiókodat is társíthatod FlixBus felhasználói fiókoddal.

   
A Facebook fiókommal szeretnék bejelentkezni, mit kell hozzá tennem?

A bejelentkezési oldalon, illetve az utasadatokat tartalmazó oldalon válaszd a "Társítás Facebook fiókkal" lehetőséget, majd a megnyíló ablakban erősítsd meg társítási szándékod. Feltétel: Be kell jelentkezned a Facebook fiókoddal. Ezzel véglegesíted regisztrációdat, és elküldjük Neked a regisztrációt megerősítő e-mailt. Mindössze ennyit kell tenned.

Természetesen semmit nem posztolunk Facebook idővonaladra.

   
Szeretnék bejelentkezni az alkalmazásba. Miért nem sikerül?

Az Android FlixBus alkalmazásba már ma bejelentkezhetsz. Saját jegyeidhez és a szükséges információkhoz így mindegyik készülékedről hozzáférhetsz.

Rövidesen az iOS FlixBus felhasználói fiókok is elérhetők lesznek.

Addig is, használd ki a lehetőséget az alkalmazásban, és add hozzá jegyed a QR-kód segítségével, majd mentsd el fizetési adataidat.

   
Elfelejtettem a FlixBus felhasználói fiókomhoz tartozó jelszavamat/nem tudok bejelentkezni

Hogy elfelejtett jelszavad ellenére gyorsan hozzáférhess az adataidhoz, használd a jelszóvisszaállítási lehetőséget.

   
Még nem erősítettem meg a felhasználói fiók regisztrációját, de nem találom a megerősítéshez szükséges e-mailt.

Ha még nem erősítetted meg felhasználói fiókod regisztrációját, vagy nem találod a regisztráció megerősítéséhez szükséges e-mailt, itt újra igényelheted azt.

   
Mit kell tudnom a FlixBus felhasználói fiókról?

Nagyon hasznos lehet, ha elmented fizetési adataid felhasználói fiókodban. Így foglalásod még gyorsabban elvégezheted, hiszen nem kell újra minden adatot megadnod minden egyes foglalásnál.

Bejelentkezés után a jelölőnégyzet kipipálásával beleegyezhetsz, hogy fizetési adataid elmentsük. Személyes adataid és fizetési adataid biztonságosan tároljuk, azokat harmadik félnek nem adjuk át. Bővebb információkat erre vonatkozóan adatvédelmi irányelveinkben találsz!

Felhasználói fiókodban a "Foglalásaim" részben minden foglalási jegy megjelenik, amelyeket a regisztráció megerősítését követően a regisztrált e-mail címmel foglalsz.

Természetesen mások számára is, így családtagjaid és barátaid számára is foglalhatsz utakat saját felhasználói fiókodon keresztül. Kérjük, ügyelj rá, hogy az utasok nevét helyesen add meg.

Újdonság: Az Android alkalmazásba is be tudsz már jelentkezni. Saját jegyeidhez így mindegyik készülékedről hozzáférhetsz.

   
Le tudok foglalni egy bizonyos ülőhelyet?

Számos vonalon lehetősége van lefoglalni kedvenc ülőhelyét.

Ha buszösszeköttetésén lehetőség van ülőhely-foglalásra, az az utasinformációk megadása után jelenik meg a foglalási folyamatban. Irodáinkban és webshopjainkban is lehetőség van ülőhely-foglalásra. A buszsofőrnél és az alkalmazásban ez a lehetőség sajnos még nem elérhető.

Az ülőhely-foglalás díja a választott ülőhely típusától és a távolságtól függ. Az ülőhely-foglalás árait megtalálja itt.


A foglalt ülőhely számát a buszjegyén találja. A foglalható ülőhelyekkel rendelkező buszainkon az ülőhelyek számát szemmagasságban találja a kézipoggyász tartón, sötétszürke színnel jelölve.

Ülőhely-foglalás hozzáadása, módosítása és törlése:
Ülőhely-foglalásra a foglalási folyamat során van lehetőség. Utólagosan jelenleg sajnos, nem adható hozzá ülőhely-foglalás. Szeretné törölni vagy módosítani ülőhely-foglalását, akkor kattintson ide.

Csoportok:
A foglalt ülőhelyek foglalásában nincsenek bizonyos személyekhez hozzárendelve. A csoport bármely tagja szabadon választhat a foglalt ülőhelyek közül.

Egyes buszainkon nincs lehetőség ülőhely-foglalásra.
Természetesen, mindig biztosítunk ülőhelyet az Ön számára buszainkon.

Azokon a buszokon, ahol nincs lehetőség ülőhely-foglalásra, az ülőhelyek szabadon választhatók. Ha szeretne egy bizonyos ülőhelyen ülni, akkor ajánlatos minél hamarabb a busznál lennie. Ha kedvenc helye már foglalt lenne, akkor kérdezze meg egyszerűen a többi utast, hogy nem cserélnének-e Önnel. A mozgásukban korlátozott utazók természetesen előnyben részesülnek a helyválasztásnál.

  

Igen, új szolgáltatásként a szomszédos szabad ülőhelyet is lefoglalhatod saját magad számára. Foglaláskor csak annyi a teendőd, hogy bekapcsolod az „Extra ülőhely” gombot, és kiválasztod a rendelkezésre álló lehetőségek közül kedvenc ülőhelyed. A szomszédos ülőhelyért úgy fizetsz, mintha még egy jegyet vásárolnál. Előfordulhat, hogy a szomszédos ülőhely ára különbözik az eredetileg foglalt jegy árától. Cserébe szomszédos ülőhelyet biztosan a számodra foglaljuk le.

Jegyeden és számládon mindkét ülőhely-foglalást megtalálod.

Ha egy barátod is szeretnéd magaddal vinni, foglalj számára egy külön jegyet. A szomszédos szabad ülőhely csak a számodra van lefoglalva.

  

Ha szeretnél valakit spontán magaddal hozni, foglalj számára külön jegyet. A szomszédos szabad ülőhely csak a számodra van lefoglalva, és nem minősül érvényes jegynek.

A buszon:

   

A buszba való beszálláshoz szükséged van a foglalási visszaigazolásra nyomtatott vagy elektronikus formában (PDF-ként vagy QR-kódként az okostelefonodon). A legegyszerűbben a jegyedet közvetlenül a mobilalkalmazáson mutathatod fel. Országhatárokon átnyúló utak esetén kérünk, ügyelj rá, hogy legyen nálad minden, a határátlépéshez szükséges igazolvány, és hogy csak vámmentes áruk legyenek nálad. 

A foglalási visszaigazolást a foglalási folyamat végén nyomtatási opcióként, valamint e-mailen kapod meg (nézz utána a spamek között is). A buszsofőrél vásárolt jegy esetében a fizetési bizonylat jegyként / foglalási igazolásként szolgál.

   

Egy kézipoggyászt és egy útipoggyászt vihetsz magaddal ingyen. Kérjük, címkézd fel poggyászaidat, és írd rájuk a neved és címed.

Kézipoggyásznak az az egy darab poggyász minősül, amelynek mérete nem haladja meg a 42 x 30 x 18 cm-t, súlya pedig a 7 kg-ot. Minden értéket a kézipoggyászban kell tartani.

Az egy darab útipoggyász maximális mérete 80 x 50 x 30 cm lehet. Ettől a mérettől kismértékben eltérő poggyász akkor megengedett, ha a teljes útipoggyász körkerülete széltében, hosszában és mélységében nem haladja meg a 160 cm-t. Utasonként maximum 20 kg csomag szállítható ingyenesen.

Egyéb poggyász: Fejenként a rendelkezésre álló helynek megfelelően még egy további, második csomag szállítására van lehetőség. Ez nem lehet nagyobb az útipoggyász méreteinél, és nem nyomhat többet 20 kg-nál. Ez a további poggyász 600 Ft-ba kerül, és (amennyiben az út esetében lehetséges) vagy a foglalás során, vagy a foglalás után, de legkorábban a busz indulása előtt 48 órával az ügyfélszolgálaton be kell jelenteni telefonon, és vissza kell igazoltatni: +36 1 701 04 78*. Az ügyfélszolgálatnak bejelentett további poggyász díját közvetlenül a buszsofőrnek kell megfizetni és 1200 Ft-ba kerül. Egy útipoggyásznál több csomag szállítására nem áll fenn általános jogosultság.

Speciális poggyász: Olyan poggyászért, ami meghaladja az útipoggyász maximális méretét, 2700 Ft felárat kell fizetni. A poggyász teljes körkerülete (Magasság cm-ben + Szélesség cm-ben + Mélység cm-ben) nem haladhatja a 240 cm-t, súlya pedig nem haladhatja meg a 30 kg-ot. Ezenfelül a különleges poggyászt (amennyiben az út esetében lehetséges) vagy a foglalás során, vagy a foglalás után, de legkorábban a busz indulása előtt 48 órával az ügyfélszolgálaton be kell jelenteni telefonon: +36 1 701 04 78*. A fedélzetre alapesetben speciális poggyász nem vihető fel. Speciális poggyász lehet például sífelszerelés vagy hangszer (szállítása védőtokban javasolt). Kerékpárok és ortopédiai segédeszközök szállítására külön szabályok vonatkoznak. Bizonyos tárgyak nem szállíthatók.

Figyelem, poggyászszállítási szabályzatunkban néhány vonalunkon előfordulhatnak kivételek. Az utazás során megengedett poggyászmennyiségről a foglalási folyamat során tájékozódhatsz.

A poggyászok fedélzeten történő szállításának szabályzatáról további információk az Általános feltételekben (Terms & Conditions) találhatók.

   

Ajánlott a további, illetve különleges poggyászt már a foglalás során hozzáadni. Abban az esetben, ha utólagosan kívánod hozzáadni a foglalt úthoz a poggyászod, két lehetőség közül választhatsz:

1) A weboldalunkon a "Foglalás módosítása / lemondása" menüpont alatt, vagy eladóhelyeinken / utazási irodákban tudod utad az indulás előtt legfeljebb 15 perccel lemondani, majd ezt követően a kívánt poggyásszal újra lefoglalni. Ennek pontos módját a GYIK "Meg tudom változtatni, vagy tudom törölni én magam a foglalásom?" pontja ismerteti részletesen.

2) Ellenkező esetben további, illetve kiegészítő poggyászod telefonon is bejelentheted ügyfélszolgálatunkon. Ebben az esetben a szállíthatóság a busz aktuális befogadóképességétől függ. A fizetés a sofőrnél történik.

   

Kerékpárod gond nélkül magaddal viheted, ha annak mérete szabványos, semmilyen felépítmény nincs rajta, és súlya maximálisan 25 kg. Kerékpárszezonban számos buszunkon található kerékpártartó. Kerékpárod számára helyet 2700 Ft-ért foglalhatsz foglaláskor. Jó tanács: amennyiben a kívánt szakaszon nincs már szabad hely kerékpárod számára, próbálj másik megállót keresni, talán a következő megállóban már leszáll valaki a kerékpárjával, így felszabadul egy hely a te kerékpárod számára.

Összehajtható kerékpárod egy, a célnak megfelelő hordtáskában viheted magaddal. Ehhez egyszerűen hívd fel ügyfélszolgálatunkat, és jelentsd be összehajtható kerékpárod különleges poggyászként 2700 Ft-ért. A kerékpárt a poggyásztérben szállítjuk.

A szállítás díja 2700 Ft, amit a buszsofőrnél kell kifizetned. Ezért mindig legyen nálad elegendő aprópénz. Elektromos, tandem kerékpárok és triciklik a kerékpártartóban sem szállíthatók!

   
A kerékpárom nélkülem is utazhat veletek?

Nem, erre sajnos nincs lehetőség. A kerékpárokat, ugyanúgy mint a poggyászt kizárólag veled, illetve tulajdonosával együtt szállítjuk.

   

Azok a hangszerek, amelyek nem haladják meg a kézipoggyász méretét (42 x 30 x 18 cm, max. 7 kg) ingyenesen szállíthatók a fedélzeten, az utastérben található tároló rekeszben az egyik kézipoggyász helyett. Te döntheted el azonban, hogy az utastéri tároló rekeszben a kézipoggyászod vagy a hangszered tárolod-e.

Azok a hangszerek, amelyek meghaladják a kézipoggyász méretét (42 x 30 x 18 cm, max. 7 kg), speciális poggyásznak minősülnek, és a busz csomagtartójában kell őket szállítani megfelelő szállító tokban. A károsodás elkerülése érdekében kemény tokot ajánlunk. Ebben az esetben minden egyes tétel a foglalási díjhoz további 2700 Ft-ot jelent, és ezeket legkésőbb 48 órával az indulási időpont előtt telefonon kell regisztráltatni az ügyfélszolgálati csapatunknál: +36 1 701 04 78*.

Azok a hangszerek és tokok, amelyek nagyobbak 135 x 48 x 35 cm-nél, nem szállíthatók (pl. nagybőgő).

Figyelem, poggyászszállítási szabályzatunkban néhány vonalunkon előfordulhatnak kivételek. Az utazás során megengedett poggyászmennyiségről a foglalási folyamat során tájékozódhatsz.

   

Biztonsági okokból nem engedhetünk fel házikedvenceket vagy egyéb állatot a busz fedélzetére. A fogyatékkal élő személyeket kísérő vakvezető és segítőkutyák kivételt képeznek ez alól, ha megkapjuk róluk a megfelelő igazolásokat. A vakvezető és segítőkutyák szállítása ingyenes, de regisztrálni kell őket legalább 36 órával az indulás előtt telefonon keresztül: +36 1 701 04 78*.

   

Buszaink menetrendszerű járatok, ezért kötelesek betartani az előírt menetrendet. Ezért sajnos a buszsofőr nem várhat a késő utasokra. Arra kérünk tehát minden utast, hogy hagyjon magának elegendő időt, és legalább 15 perccel az indulási idő előtt legyen a buszmegállóban.

   

Az indulási és érkezési időket mindig az adott megállóknak megfelelő helyi idő szerint adjuk meg.

Ha a buszösszeköttetésnél időeltolódás van, azt az elérhető buszjáratok áttekintésében megadott menetidő mellett egy kis megjegyzés jelzi.

Hogy kényelmesen utazz, és pontosan érj a megállóba, mindig a helyi idő alapján tájékozódj!

   

Az esetleges késésekről mobilszámodra küldött SMS-ben vagy azonnali értesítésben tájékoztat téged a foglalási rendszer. Az esetleges késéseket weboldalunkon a „Közlekedési információ“ oldalon is megtalálod, illetve az alkalmazás jegynézetében.

Ha a FlixBus késésről értesít, biztos lehetsz benne, hogy nem késed le a buszt, amennyiben 15 perccel az indulás előtt már a busz megállójában vagy.

Ha csatlakozásra foglaltál, azaz FlixBus-os átszállási lehetőséget veszel igénybe, ezen felül SMS-ben vagy azonnali értesítésben is értesítünk, hogy eléred-e buszcsatlakozást. Ellenkező esetben szolgáltatáscsapatunk automatikusan módosítja foglalásod, amiről szöveges értesítést is küldünk.

Természetesen nagyon sajnáljuk, ha buszod késik, és emiatt nem érsz el egy korábban foglalt utat, amit egy másik szolgáltató járművével tennél meg. Sajnáljuk, ha útiterveid meghiúsulnak. Kérjük, vedd figyelembe, hogy a más járművekre szóló, buszjárataink között nem szereplő foglalásokat nem térítünk meg. Egész Európát lefedő vonalhálózatunkkal azon fáradozunk, hogy kedvenc összeköttetésed a FlixBus-nál is megtaláld! Nézz nyugodtan utána: nálunk mindent megtalálsz!

   
Felszállhatok-e a buszra máshol vagy leszállhatok-e előbb?

Sajnos nincs rá lehetőség, hogy más helyen szállj fel vagy le a buszról, mint ami a foglalásodon szerepel. Ez az ugyanabban a városban található különböző megállókra is vonatkozik. Arra természetesen van lehetőség, hogy a weboldalon megváltoztasd a fel- vagy leszállási helyet, hogy a kívánt buszmegállóban szállhass fel vagy le a buszról.

Kérjük, vedd figyelembe, hogy bizonyos utakon (50 km alatti vagy kevesebb mint 1 óra vezetési idő) működési tilalom van érvényben, ezért nem árusíthatunk jegyeket. Ezért ezekben a buszmegállókban nem engedélyezett a buszra való felszállás vagy a busz elhagyása, és nem lehet csatlakozást foglalni. Megértésed köszönjük.

   

Minden egyes buszunk légkondicionált, valamint fedélzeti toalettel, olvasólámpával és kényelmes ülésekkel rendelkezik. Ezenkívül ingyenes Wi-Fi, konnektorok és egyes buszainkon médiacenter is található, igény szerint filmekkel és zenével.

Figyelem: előfordulhat, hogy ideiglenesen kimarad a Wi-Fi szolgáltatás a buszos út alatt, mivel olyan területen halad át a busz, ahol még nem áll rendelkezésre a vezetéknélküli hálózat vagy ahol nem minden utasunk számára lehetséges a Wi-Fi egyidejű használata. Ritka esetekben ingyenes fedélzeti Wi-Fi szolgáltatásunk és a konnektorok nem elérhetők, pl. ha helyettesítő buszokat használunk, vagy ha olyan jegyet vásároltál, amelyet a partnereinknek árusítunk. Ez azokra a buszösszeköttetésekre vonatkozik, amelyeket a következő partnereink működtetnek: Autobus Oberbayern GmbH, Allgäu Airport Express GmbH, Bohr Omnibus GmbH, Dr. Richard Linien GmbH & Co KG und Publicexpress GmbH.

   

Bizonyos utakon vannak menetrendszerű pihenők, amelyek összhangban vannak az egyes utak vezetési és pihenési időszakával. Alapvetően az a célunk, hogy a lehető leghatékonyabban jussunk el a célállomásodra, ezért nem kínálunk külön szüneteket.

A fedélzeten tilos a dohányzás, és az elektromos cigaretták sem engedélyezettek. A menetrendszerű megállókban azonban ki lehet szállni a buszból egy „cigarettaszünet” erejéig. Kérjük, tájékoztasd a buszsofőrt, mielőtt elhagynád a buszt, és ne menj túl messze a busztól a szünet/megálló alatt, nehogy a buszsofőr nélküled induljon el! Kérdezd meg a buszsofőrt, hogy mennyi ideig fog a busz a megállóban várakozni.

   

A távolsági buszok, a személygépkocsikhoz hasonlóan, rendelkeznek biztonsági övekkel. Minden ülés fel van szerelve biztonsági övvel, és azt be kell csatolni az utazás ideje alatt.

A normál poggyászt, a további poggyászokat és a speciális poggyászt a busz poggyásztároló rekeszében szállítjuk. A buszsofőr biztosítja, hogy a poggyász hatékonyan és biztonságosan legyen bepakolva. A kézipoggyászt biztonságosan kell elhelyezni az ülések fölötti tárolókban.

Számunkra az utasok biztonsága a legfontosabb. Minden járművünk és fedélzeti elektromos felszerelésünk rendelkezik TÜV tanúsítvánnyal és rendszeresen szervizeljük őket. Minden buszvezetőnk utasszállításra szakosodott és rendszeres továbbképzésen vesz részt. Sofőreink, kivétel nélkül, szigorúan betartják a jogilag előírt pihenő- és vezetési időket. Ezért előfordulhat, hogy a fedélzeten két sofőr tartózkodik a hosszabb utazások esetén, vagy menetrendszerű szünetek vannak. Amennyiben az utazás menetidejében késés van, előre nem betervezett közbülső pihenők válhatnak szükségessé, kivételes esetekben. Megértésed köszönjük.

   

Szeretnénk, ha jól éreznéd magad az úton, ezért buszainkon nyugodtan fogyaszthatsz ételt és italt is! Néhány tippünk, hogyan tartsd tiszteletben a többi utast:

  • Kérjük, az optimális körülmények megőrzése érdekében ne fogyassz erősen illatozó ételeket.
  • Ülőhelyed úgy hagyd magad után, ahogy azt te is szívesen elfoglalnád: ne maradjon rajta morzsa, ételmaradék vagy szemét. A buszon találsz szemeteskukát, amiben elhelyezheted a csomagolási hulladékot.
  • A túlzott alkoholfogyasztás, illetve az abból eredő helytelen magatartás esetén a buszsofőr leszállíthat a buszról.
   
  • Persze, lehetőséged van erre is. Kérjük, vedd figyelembe, nem biztos, hogy a buszon van még foglalatlan ülőhely. Ezért nem tudjuk biztosítani, hogy spontán jegyvásárlás esetén is velünk utazhatsz.
  • A buszon jegyet a buszsofőrnél válthatsz. Kérjük ne feledd, hogy mindig legyen nálad elegendő mennyiségű készpénz, a buszon kártyával nem tudsz fizetni.
  • A jegy ára a buszon a rendes jegyárnak felel meg, ami esetlegesen jóval magasabb a FlixBus alkalmazásban vagy a weboldalon előfoglalással vásárolt jegyek áránál. Egyébként indulás előtt 15 perccel probléma nélkül foglalhatsz jegyet alkalmazásunkon keresztül is.
  • Jó utat kívánunk!
   
Szeretnék vonattal utazni - mire ügyeljek?

Szállítási feltételek

Örülünk, hogy igénybe veszed vonat-üzemeltető partnerünk szolgáltatását! Hogy az utazást a lehető legegyszerűbbé tegyük, a buszon érvényes legtöbb szabály a vonaton is érvényben van. Kérjük, vedd figyelembe, hogy a mozgáskorlátozott utasok és az állatok szállítására a vonaton különleges szabályok érvényesek. Minden szükséges információt megtalálsz együttműködő partnereink ÁSZF-jeiben.

Figyelem: ha kombinálod járműveinket, és az út egy részét vonattal, a másikat pedig busszal teszed meg, a FlixBus Általános Szerződési és Szállítási Feltételei érvényesek.

Ülőhely foglalása

A vonatjegyekhez nem tartoznak helyjegyek, a jegyek kizárólag az adott távolságra szólnak. Ülőhelyfoglalási rendszerünk jelenleg tesztelés alatt áll. Mivel ezt az új funkciót lépésről lépésre vezetjük be, a foglalási folyamat során nézheted meg, hogy a kiválasztott járatodon lehet-e már ülőhelyet foglalni.

Gyermekrészleg

A vonaton található egy gyermek-/családi részleg. Kis utasaink itt favonatokkal játszhatnak, illetve nagyobb helyen élvezhetik a szüleikkel való utazást.

   
Ülőhelyet is foglaltam az utamhoz - hová ülhetek?

Természetesen, mindig biztosítunk ülőhelyet az Ön számára buszainkon.

A foglalható ülőhelyekkel rendelkező buszokon az ülőhelyek számát szemmagasságban találja a kézipoggyász tartón, sötétszürke színnel jelölve. Ha lefoglalt egy bizonyos ülőhelyet, a foglalt ülőhely számát a buszjegyén találja.

A tesztelési fázisban sok ülőhely még nem foglalható. Zöld színű matricák jelölik azt a helyet a buszban, ahol az ülőhelyek szabadon választhatók. Ha még nem foglalt ülőhelyet, itt szabadon választhat. Abban az esetben, ha egy foglalható ülőhely nem foglalt, azt a későbbiekben az út során valaki lefoglalhatja. Ezért kérjük, csak nem foglalható, szabad, zöld matricával megjelölt ülőhelyen foglaljon helyet.

Utazás után:

  
A pályaudvarról szeretnék elhozni valakit, hol tudom megnézni, hogy pontosan érkezik-e a busz?

Az érkezési késedelmet a „Közlekedési információ“ oldalon tekintheted meg weboldalunk Szolgáltatások menüpontjában. Itt mindössze annyi a dolgod, hogy kiválasztod a megfelelő megállót, és ellenőrzöd az érkezési időt.

  

Nem. Jegyeink kizárólag buszainkon/vonatainkon érvényesek, csak arra az útvonalra, amit nálunk foglaltál. A tömegközlekedési vagy egyéb közlekedési eszközre való csatlakozáshoz a megfelelő jegyek szükségesek. Ugyanez érvényes az induló állomás/induló pályaudvar megközelítéséhez használt közlekedési eszközökre is.

  
Szeretnék visszajelzést küldeni az útról, hol tehetem ezt meg?

Az út végén rendszerint kérdőívet küldünk utasainknak e-mail üzenetben. Visszajelzésed fontos számunkra, ezért kérünk, töltsd ki ezt a kérdőívet!

Legutóbbi utadon nem kaptál kérdőívet? Ennek az lehet az oka, hogy mostanában gyakoribb időközönként utaztál velünk. Nem szeretnénk megterhelni e-mail üzeneteinkkel, ezért a gyakran velünk utazóknak nem minden úthoz, hanem csak legfeljebb 14 naponként küldjük el kérdőívünket.

   
Valamit a buszon felejtettem: mit kell tennem?

Ha elvesztettél vagy találtál valamit az egyik buszunk fedélzetén, töltsd ki a talált tárgyak űrlapunkat vagy hívd ügyfélszolgálati csapatunkat: +36 1 701 04 78*.

Ha bármi kérdése merül fel, hívjon minket bátran

Nem találtált választ a kérdésedre?

Töltsd ki az űrlapot vagy lépj velünk kapcsolatba, és tedd fel itt a kérdéseid. Örömmel segítünk!


*(Figyelem, a helyi vezetékes telefonokról, valamint mobiltelefonokról történő hívás díjai az egyéni szolgáltatók díjaitól függenek.)