You are here

Gyakran ismételt kérdések

Utazás előtt:

Minden olyan összeköttetést, amelyet szabadon lehet foglalni, megtalálod a busz mobilalkalmazás keresőjében és a www.flixbus.hu alatt. Az aktuális vonalhálózatot a weboldalunkon a Buszösszeköttetések menüpont alatt találod.

Ha csoportosan utazol, a FlixBus Rental révén lehetőségetek van egy egész busz foglalására, beleértve a sofőrt, a háztól házig szállítást és az egyéni útvonaltervet. Egyszerűen add meg az utazási adatokat a www.mieten.flixbus.de oldalon, nézd meg az az alapján kiszámított árat, foglald le a buszt díjmentesen, és már örülhetsz is az útnak.

Egy csoporttal utazol és különleges igényeitek vannak? A www.mieten.flixbus.de oldalon egyéni igényeknek megfelelően lehet buszokat bérelni sofőrrel együtt. Itt az út teljesen a ti igényeitekre lesz szabva: elmegyünk értetek a ház elé, elszállítunk titeket a pontosan oda, ahova szeretnétek menni, és ott helyben is fuvarozunk titeket az igényeitek szerint. A FlixBus Rental szolgáltatásunkkal bárhova eljuthattok. Egyszerűen adjátok meg az utazási adatokat a www.mieten.flixbus.de oldalon, nézzétek meg az ez alapján kiszámított árat, foglaljátok le a buszt díjmentesen, és már örülhettek is az útnak.

Útjaink 4-6 héttel az indulás előtt foglalhatók a mobil alkalmazásunkon és a weboldalunkon. Minden nap dolgozunk azon, hogy a útvonalhálózatunkat bővítsük, és a már meglévő útvonalakat még inkább jobbá tegyük. Három dolgot tartunk különösen fontosnak: pontosság, vonzó indulási idők és optimális átszállási lehetőségek. A visszajelzések és a javítások mihamarabbi beépítése érdekében normális esetben járatainkra csak néhány hónapos előfoglalási lehetőség van.

Naprakész információkért az új összeköttetésekről iratkozzon fel hírlevelünkre, vagy csatlakozzon hozzánk Facebookon.

Navigáld el magad egyszerűen a mobil alkalmazásunkkal a te buszmegállódhoz. Válaszd ki a buszmegállód, klikkelj rá a nyílra a jobb felső sarokban, és indítsd el a navigációt. Mobil alkalmazásunkban találsz egy listát az indulási helyeinkről a "Buszmegállók" menüpont alatt és a megálló-áttekintésünkben. Ott, ha ráklikkelsz az adott városra, megtalálhatod a megálló(k) címét, valamint egy térképet. A foglalási visszaigazolásodon szintén rajta van a térkép az adott buszmegállókkal.

A helyszínen a buszmegállók rendszerint jelölve vannak.

A legkényelmesebb megoldás, ha az utadat a mobil alkalmazásunkon keresztül foglalod le az okostelefonodon. A jegyed így egészen egyszerűen a "Saját jegyek" alatt kerül tárolásra, és azt a beszállásnál felmutathatod. Emellett biztosítod magadnak, hogy ugyanúgy, mint a weboldalunkon történő foglalás esetén, mindig a legkedvezőbb áron kapd meg a jegyed. A mobil alkalmazásban ezenkívül mindig találhatók exkluzív akciók. A foglalási visszaigazolást így egész egyszerűen e-mailen kapod meg (nézz utána a spamek között is).

Ezen kívül az utakat az ügyfélszolgálatnál telefonon (+49 30 300 137 300*), eladóhelyünknél / utazási irodánál, vagy közvetlenül a sofőrnél, a buszon is lefoglalhatja. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a buszon való vásárlás esetén a teljes árat (felnőtt jegyár és gyerek jegyár) fizeti, és csak akkor tud jegyet venni, ha még van hely a buszon. Kedvezményes és akciós árak, valamint csoportos kedvezmények a buszos vásárlás esetén sajnos nem állnak rendelkezésre. A buszon történő jegyvásárlásért kapott fizetési bizonylat egyben jegyként / foglalási igazolásként is szolgál.

A fizetési mód a helyszíntől függ:

Online foglalás esetén: hitelkártya (Visa vagy Mastercard), PayPal.

A buszsofőrtől: A fedélzeti foglaláskor nyugtát állítunk ki. A fizetési bizonylat egyben jegyként / foglalási igazolásként is szolgál. Figyelem: Ha közvetlenül a buszsofőrtől történik a jegyvásárlás, normál árat kell fizetni. Kedvezményes árú jegyek csak online vásárláskor vagy jegyirodáinkban/utazási irodáinkban történő vásárláskor elérhetőek. Egyelőre nem lehetséges kártyával fizetni a fedélzeten.

Jegyirodák/Utazási irodák: Összes irodánk számos fizetési módot kínál, készpénzzel minden esetben lehet fizetni.

Telefonon: Hitelkártya (Mastercard/Visa)

Kérjük, vedd figyelembe, hogy bizonyos fizetési lehetőségek tranzakciós díjakkal terheltek, amelyeket harmadik fél szab meg. Emellett azonban mindig van lehetőség olyan módszerrel fizetni, amelynél nem kerül felszámolásra tranzakciós díj. A díjak a foglalási folyamat alatt láthatóak számodra.

Utalványát (pl. ajándékutalvány, foglalástörlési utalvány) egészen egyszerűen a mobil alkalmazásos, illetve az internetes a telefonos foglalásnál, vagy egy eladóhelyünknél / utazási irodánál tudja beváltani. Az utad kiválasztása után a vásárlókosaradban lehetőséged van az kupon kódjának megadására. Kérjük, vedd figyelembe, hogy foglalásonként csak egy utalványt tudsz beváltani. Az utalvány készpénzben történő kifizetésére nincs lehetőség.

Ha problémák merülnek fel az online foglalás során, azok valószínűleg az internet böngészőjének tudhatók be. A következőket lehet tenni a probléma megoldása érdekében:

Másik böngésző használata.

Gyorsírótár ürítése és sütik (cookie) kitörlése, majd a böngésző újraindítása. Ezt követően újra lehet próbálni a foglalást.

A böngésző frissítése. Nagyon magas fokú biztonsági előírásokat használunk, oldalaink a böngészők új verziójához vannak optimalizálva. Az alábbi hivatkozásokon megtalálhatók az egyes böngészők legújabb verziói: Firefox / Internet Explorer / Google Chrome

Nem érkezett igazoló e-mailt a foglalásról? Kérjük, ellenőrize, hogy az igazoló e-mail nem került-e a spam mappába.

Ha még mindig nem sikerült megoldást találni a problémára, kérjük, ügyfélszolgálatunk a következő telefonszámon elérhető: +49 (0)30 300 137 300*. Mindig örömmel segítünk!

Jegyirodákat/utazási irodákat áttekintő oldalunkon található egy lista az összes értékesítési pontunkról és jegyirodánkról. A város kiválasztása vagy postai irányítószám beírása után megjelennek a kiválasztott helyhez legközelebbi árusítók. 

Igen, a foglalást weboldalunkon a Lemondás/foglalásmódosítás oldalon lehet módosítani vagy pedig jegyirodáinkban/utazási irodáinkban, akár indulás előtt 15 perccel.

Telefonszám-módosítás: Ingyenes. Új foglalásigazolót és foglalási számot fog kapni.

Az utas nevének módosítása: Ingyenes, kivéve: Ha az utazás a lemondás időpontjában drágább, mint az eredetileg foglalt utazás díja, a különbözetet felszámítjuk. Új foglalásigazolót és foglalási számot fogsz kapni.

Törlés & új foglalás: 
Ha egy foglalt utat szeretnél megváltoztatni, akkor a kövesd az alábbi lépéseket:

  •     Ellenőrizze, hogy a kívánt új út elérhető.
  •     Mondja le a korábbi foglalást, és kapni fog egy kupont, amelyet az új foglaláshoz tud használni.
  •     Foglalja le az új utat, és használja hozzá az előzőleg kiállított kupont. Ezt követően kapsz egy foglalási visszaigazolást egy új foglalási számmal. Ha az új foglalás ára magasabb, mint a kupon értéke, akkor a különbséget ki kell fizetned.

Kérjük, vedd figyelembe, hogy törlési eljárásonként utasonként és foglalt utanként 300 Ft törlési díj érvényes.
A törlési díj a törlési folyamat során kerül megjelenítésre.

Igen, az utas nevét weboldalunkon a Lemondás/foglalásmódosítás oldalon lehetséges ingyenesen módosítani akár 15 perccel az indulás előtt  vagy pedig jegyirodáinkban/utazási irodáinkban. Ha az utazás a lemondás időpontjában drágább, mint az eredetileg foglalt utazás díja, a különbözetet felszámítjuk. Új foglalásigazolót és foglalási számot fog kapni.

Mindig lesz biztosítva ülőhely a busz fedélzetén, előre azonban nem lehetséges lefoglalni a helyet. Ha az útra egy bizonyos helyet szeretne magának, azt javasoljuk, hogy legalább 15 perccel az indulás előtt érkezzen a megállóba. Ha a kívánt helyet már egy másik utas elfoglalta, megkérdezheti az utast, hogy volna-e kedves helyet cserélni. Mozgáskorlátozott utasaink vagy a kisgyermekekkel utazók természetesen előnyben részesülnek az ülőhelyek kiválasztásában.

A gyermekek kedvezményes áron utaznak. Ez az ár gyermekekre, illetve 15 év alatti kiskorú személyekre vonatkozik. Ha egy olyan értékesítési kedvezmény érhető el, amelyik alacsonyabb árú, mint a kedvezményes díj, akkor a gyermek automatikusan az alacsonyabb áron kapja a jegyet.

A 0 és 3 év közötti és 150 cm-nél alacsonyabb kisgyermekek csak autós gyermekülésben szállíthatók. Az utazás alatt az autós gyermekülést az ülésen felszerelt biztonsági övvel kell rögzíteni. Az autós gyermekülésnek rendelkeznie kell kétpontos biztonsági övvel, amivel az üléshez kell rögzíteni; az autós gyermekülést a kisgyermeket kísérő személy biztosítja.

Azok a gyermekek és kiskorúak, akik még nem töltötték be a 10. életévüket csak akkor szállíthatók a belföldi és nemzetközi hálózaton, ha egy legalább 18. életévét betöltött személy kíséri őket az utazás alatt.

A 10 és 15 év közötti gyermekek és kiskorúak csak abban az esetben utazhatnak buszainkon kísérő személy nélkül, ha egy szülő vagy gondviselő írásban igazolta a foglalás során, hogy a kiskorú személy képes arra, és abban a helyzetben van, hogy megteheti az utat egyedül, felügyelet nélkül. A Flixbus és partnerei hangsúlyozottan nem vállaljuk kiskorú felügyeletét. Az egyedül utazó gyermekek nem vehetnék részt éjszakai utazáson, és nem léphetnek át országhatárokat. Ezen túlmenően az egyedül utazó gyermekek számára nem engedélyezett olyan utakon részt venni, amelyekben csatlakozás van.

A 15 évnél idősebb serdülőkorúak utazhatnak buszainkon egyedül. A nemzetközi csatlakozások esetében a szülő(k)nek, vagy gondviselő(k)nek kell meggyőződniük arról, hogy a serdülőkorú a határ átlépéséhez szükséges minden dokumentumot, személyi igazolványt magánál tart.

A fogyatékkal élő és mozgáskorlátozott utasok szállíthatóságára vonatkozóan itt talál információkat. A szállíthatóság ellenőrzésére minden kerekesszékes utast arra kérünk, hogy legkorábban 2 héttel és legkésőbb 7 nappal foglalása előtt vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal. Azon utasaink esetében, akik fogyatékosságuk vagy mozgáskorlátozottságuk ellenére képesek a busz ülésein ülni, ez a bejelentési kötelezettség az indulás előtti 36 órára módosul.

Mozgáskorlátozott vagyok, ennek ellenére igénybe vehetem a teljes vonalhálózatot?

Alapvetően minden személy szállítását vállaljuk, függetlenül esetleges fogyatékosságától vagy mozgáskorlátozottságától. Azonban jelenleg még nem minden szükséges feltétele teljesült, hogy minden utasunkat minden időben minden, az általunk kínált összes útvonalon szállítani tudjuk. Ez egyrészt az általunk használt buszok felépítésével függ össze, másrészt az infrastrukturális feltételek nem minden buszmegálló esetében minősülnek akadálymentesnek. A FlixBus eddig mindössze néhány akadálymentesített busszal rendelkezik, amelyek rugalmasan vethetők be, akár több útvonalon is. A buszmegállók az adott buszmegálló üzemeltetőjének felelősségi körébe tartoznak.
Amennyiben Ön mozgáskorlátozott, és egyedül vagy kísérő személy segítségével fel tud szállni a buszra és le tud szállni a buszról, már most utazhat velünk bármely útvonalunkon. 
Amennyiben Ön kerekesszékes, de képes felállni és egyedül beszállni a buszba, már most utazhat velünk bármely útvonalunkon.  
Ha a buszon is a kerekesszékre van utalva, a fent említett körülmények miatt jelenleg csak alapos előzetes ellenőrzést követően és csak bizonyos útvonalakon tudjuk szállítani Önt.  

Hogyan és mikor tudom lefoglalni az utamat? 

Amennyiben Ön kerekesszékre van utalva, kérjük, hogy legkorábban 2 héttel és legkésőbb 7 nappal az utazás megkezdése előtt vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal (+49 (0)30 300 137 300*), hogy ellenőrizhessük szállíthatóságát. Ha minden szükséges feltétel teljesült , akkor ügyfélszolgálatunk hétfőtől-péntekig 9 és 18:00 között telefonon elvégzi Ön és kísérője számára a foglalást.
Amennyiben mozgáskorlátozottsága ellenére képes az utasaink számára fenntartott üléseken ülni, egyedül is lefoglalhatja buszjegyét, és nem szükséges előzetesen foglalnia. Mindössze a járást segítő eszközök, kerekesszékek és egyéb ortopédiai segédeszközök utastérben való szállítását, valamint a kísérők és a vezető kutyák szállítását kell indulás előtt legalább 36 órával bejelentenie ügyfélszolgálatunknak.

Milyen költségekkel kell számolnom a kísérőm, illetve a vezetőkutyám szállítása esetén?

Ha az állandó kíséret szükségességét igazolni tudja, akkor a kísérő személyt és a vezetőkutyát is ingyenesen szállítjuk. A vezetőkutya számára is külön helyet foglalunk.
A beszállásnál igazolja a kísérő személyt az állandó kíséret szükségességéről szóló igazolással. Ehhez beszállásnál be kell mutatnia a megfelelő dokumentumot, ami igazolja az állandó kíséret szükségességét, így például 

  • Németországban súlyos rokkantságról szóló igazolvány, illetve szakorvosi igazolás  
  • Franciaországban a Carte D'Invalidité (Besoin d´Accompagnement)
  • Olaszországban: olyan igazolások, amelyeket a helyi egészségügyi hivatal (ASL) vagy a "Szociális Ellátásért Felelős Állami Hivatal" (INPS) ad ki

Kísérőkutyájára ugyanezek a feltételek vonatkoznak. Ezen felül be kell mutatnia azt igazolást is, amely tanúsítja, hogy kutyája sikeresen elvégzett egy elismert kísérő és vakvezető kutya képzést. 

Milyen feltételeket kell teljesítenie a kerekesszékemnek, hogy az utastérben szállíthatónak minősüljön?

A távolsági buszok utasterében kizárólag olyan kerekesszékeket tudunk szállítani, amelyek a DIN EN 12183, illetve DIN EN 12184 utasülésként engedélyezve vannak, és DIN 75078-2 szerinti rögzítő rendszerrel vannak ellátva. Ezen felül legfeljebb a következő méretek megengedettek: max. szélesség: 80 cm x hosszúság: 120 cm / 250 kg összsúly.
Ha az utas-bejelentkezéskor megállapítást nyer, hogy kerekesszéke az előzetes írásos tájékoztatás ellenére mégsem teljesíti ezeket a feltételeket, így a kerekesszéke nem lehetséges, és a szállításra vonatkozó igény csere nélkül megszűnik.

A megközelített buszmegállók akadálymentesek? 

Csakúgy, mint a buszflottánk átalakítása, a buszmegállók akadálymentesítése még időt vesz igénybe, tehát jelenleg nem tudjuk Önnek a teljes vonalhálózatban való utazás lehetőségét biztosítani Önnek. Mivel a buszmegállókat nem a FlixBus üzemelteti, jelenleg nem rendelkezünk kielégítő információkkal a buszmegálló infrastrukturális adottságait illetően. Ezért azt javasoljuk, hogy utazás előtt kérjen tájékoztatást a buszmegálló helyi üzemeltetőjétől a buszmegálló helyi adottságaira vonatkozóan.

Hogyan és hol kaphatok segítséget?

Hogy utazását a lehető legkellemesebbé tegyük, javasoljuk, hogy kísérő személlyel utazzon, aki szükség esetén képes Önnek segíteni. Kérjük, időben vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy az út részleteit megbeszélhessük Önnel. Ehhez legkésőbb 36 órával a tervezett indulás előtt jeleznie kell felén speciális igényeit (segítség ki- és beszálláskor, mozgáskorlátozottságra vonatkozó információk stb.).

A csoportotok szállítására két lehetőséget ajánlunk:

Ha függetlenül, teljesen a saját kívánságaitoknak megfelelően szeretnétek utazni, akkor bérelhettek egy saját buszt sofőrrel együtt a www.mieten.flixbus.de oldalon. Itt minden különleges kívánság lehetséges – elmegyünk értetek a ház elé, elviszünk titeket a pontos címre, igény esetén használhatjátok a buszt ott helyben is. Az azonnali árkalkulátorral egyszerű a foglalás, az út kényelmesen egyéni és együttesen kellemes. És ha mégis meggondolnátok magatokat, akkor 14 nappal az indulás előtt ingyenesen törölhetitek a megrendelést.

Ezenkívül 3-tól 40 fős csoportok számára egy csökkentett árú csoportdíjat kínálunk a menetrend szerinti járatokon. Ezt elérhetőség esetén közvetlenül a "Foglalás" menüpont alatt foglalhatod. Ebben az esetben az indulás előtt legalább egy nappal kell foglalni. Ha az akciós ár olcsóbb lenne, mint a csoportdíj, akkor az akciós ár kerül felmutatásra, úgyhogy mindig a legkedvezőbb áron tudsz foglalni. 

Ha olyan helyekre szeretnél utazni, ami nincs a menetrend szerinti járataink között, akkor lehetőséged van egy külön busz bérlésére. Ez teljes rugalmasságot biztosít számodra magas kényelmi szinttel és fenntartható utazási stílussal kombinálva.

Külföldi utak esetében, kérjük, győződjen meg róla, hogy a határ átlépéséhez szükséges minden dokumentumot, személyi igazolványt magánál tart. Kérjük, a vámellenőrzések érdekében ne zárja le poggyászát, címkézze fel, és írja rá a nevét és címét, hogy ne lehessen őket összekeverni.

Kérjük, ne feledkezz meg az útlevél, vízum, deviza és egészségügyi előírásokról. Ezekkel az előírásokkal kapcsolatosan további információkat a Külügyminisztérium vagy a Szövetségi Rendőrség (http://www.bundespolizei.de ad, akár telefonos tájékoztatással is: 0800 6 888000).

Kérjük, ezen felül ügyelj a vonatkozó vámelőírások betartására is. A németországi vámelőírásokkal kapcsolatosan a vámhivatal tájékoztató központja ad (info.privat@zoll.de vagy üzleti kérdések esetén info.gewerblich@zoll.de). A vámhivatalhoz intézett kérdések megválaszolása kizárólag német és angol nyelven történik.

Diákok, kisgyermekek, nyugdíjasok Dániában a szokásosnál olcsóbb áron utazhatnak. Amennyiben kedvezményes áron foglal utat, vagy kedvezményes áron utazik, ne feledje, felszálláskor a buszsofőr érvényes személyazonosító igazolványa bemutatására fogja kérni Önt. 


Diákok: A diákkedvezmény az érvényes diákigazolvánnyal rendelkező, beiratkozott diákokra vonatkozik. Elfogadott személyazonosító igazolványok:
- Érvényes diákigazolvány képpel és lejárati idővel
- Érvényes diákigazolvány képpel és a beiratkozást igazoló okmánnyal, amelyet legfeljebb 12 hónappal előbb adtak ki
- Érvényes ifjúsági kártya (Danish Ungdomskort, amelyet a Trafikselskabet NT, a Midttrafik, a FynBus, a Sydtrafik, a DSB vagy a Movia állított ki)
- Érvényes ISIC diákigazolvány


Nyugdíjasok: A nyugdíjas kedvezmény a 64 évesnél idősebb személyekre vonatkozik, és azokra, akik a szociális nyugdíjról szóló dán törvény alapján nyugdíjban részesülnek. Elfogadott személyazonosító igazolványok:
- a 64 év feletti kort mutató érvényes személyazonosító okmány, például társadalombiztosítási kártya, vezetői engedély vagy útlevél
- a dán törvényhatóság (pensionmeddelelse) által kiállított dán nyugdíj-megállapítás a személyazonosító igazolvánnyal együtt, például társadalombiztosítási kártya vezetői engedély vagy útlevél


Gyermekek: A gyermekkedvezménynek két kategóriája van: a) 12 éven aluli gyermekek b) 16 éven aluli gyermekek számára szóló. A gyermekek esetében is szükséges érvényes személyazonosító igazolvány életkoruk igazolására. Elfogadott személyazonosító igazolványok:
- dán (sárga) vagy nemzetközi (kék) társadalombiztosítási kártya
- útlevél
A megrendelt gyermek-, diák- és nyugdíjas-jegyek kizárólag a fentiekben felsorolt érvényes személyazonosító igazolvánnyal együtt érvényesek. Érvényes személyazonosító igazolvány bemutatása hiányában a kedvezményes árú jegy nem érvényes, és a buszra való felszálláshoz új, teljes árú jegyet kell váltania. 

A kötelező katonai szolgálati időt töltő dán katonák a szolgálatot igazoló megfelelő okmány és a személyazonossági igazolvány bemutatása ellenében ingyenesen utazhatnak. Ülés foglalása szükséges, a foglalást a szolgaltatas@flixbus.hu e-mail címre írva kell intézni. 

Kuponokat vásárolhat vagy ajándékozhat online a rajongói áruházunkban (csak Németországban). Különböző értékek között válogathat, ajándékkuponjainkról további információt találhat rajongói áruházunkban.

Két lehetőség közül választhat: Regisztrálja magát a FlixBus bejelentkezési oldalon vagy foglaláskor. 
A bejelentkezési oldalon adja meg e-mail címét, ezután egy megerősítő e-mailt küldünk Önnek, ami több percet is igénybe vehet. Ezt követően adja meg nevét és jelszavát, ezzel aktiválta FlixBus felhasználói fiókját. 
Amennyiben fiókját foglalás közben szeretné létrehozni, csak ki kell pipálnia a megfelelő jelölőnégyzetet a fizetési oldalon. 
A foglalás befejezésével egy automatikus e-mailt küldünk Önnek a foglaláskor megadott e-mail címre. 
E-mail címes regisztrációját követően Facebook fiókját is társíthatja FlixBus felhasználói fiókjával. 

A bejelentkezési oldalon, illetve  az utasadatokat tartalmazó oldalon  válassza a "Társítás Facebook fiókkal" lehetőséget, majd a megnyíló ablakban erősítse meg társítási szándékát. Feltétel: Be kell jelentkeznie Facebook fiókjával. Ezzel véglegesíti regisztrációját, és elküldjük Önnek a regisztrációt megerősítő e-mailt. Mindössze ennyit kell tennie. 
Természetesen semmit nem posztolunk Facebook idővonalára.

Jelenleg azon dolgozunk, hogy be tudjon jelentkezni a FlixBus alkalmazásba
Amint lehetséges, használja ki a lehetőséget az alkalmazásban, és adja hozzá jegyét a QR-kód segítségével, majd mentse el fizetési adatait. 

Hogy elfelejtett jelszava ellenére gyorsan hozzáférhessen adataihoz, használja a jelszóvisszaállítási lehetőséget.

Ha még nem erősített meg felhasználói fiókja regisztrációját, vagy nem találja a regisztráció megerősítéséhez szükséges e-mailt, itt újra igényelheti azt.

Nagyon hasznos lehet, ha elmenti fizetési adatait felhasználói fiókjában. Így foglalását még gyorsabban elvégezheti, hiszen nem kell újra minden adatot megadnia minden egyes foglalásnál.  
Bejelentkezés után a jelölőnégyzet kipipálásával beleegyezhet, hogy fizetési adatait elmentsük.
Felhasználói fiókjában a "Foglalásaim" részben minden foglalási jegy megjelenik, amelyeket a regisztráció megerősítését követően a regisztrált e-mail-címmel foglal. 
Természetesen mások számára is, így családtagjai és barátai számára is foglalhat utakat saját felhasználói fiókján keresztül. Kérjük, ügyeljen rá, hogy az utasok nevét helyesen adja meg. 
Személyes adatait és fizetési adatait biztonságosan tároljuk, azokat harmadik félnek nem adjuk át. Bővebb információkat erre vonatkozóan adatvédelmi irányelveinkben talál!  

A buszon:

A buszba való beszálláshoz szükséged van a foglalási visszaigazolásra nyomtatott vagy elekronikus formában (PDF-ként vagy QR-kódként az okostelefonon). A legegyszerűbben a jegyedet közvetlenül a busz mobilalkalmazáson mutathatod fel. Országhatárokon átnyúló utak esetén kérünk, ügyelj rá, hogy legyen nálad minden, a határátlépéshez szükséges igazolvány, és hogy csak vámmentes áruk legyenek nálad. 

A foglalási visszaigazolást a foglalási folyamat végén nyomtatási opcióként, valamint e-mailen kapod meg (nézz utána a spamek között is). A buszsofőrél vásárolt jegy esetében a fizetési bizonylat jegyként / foglalási igazolásként szolgál.

Egy darab kézipoggyászt és két darab normál poggyászt vihetől az utazásra. Kérjük, címkézze fel poggyászait, és írja rájuk nevét és címét.

Kézipoggyásznak az az egy darab poggyász minősül, amelynek mérete nem haladja meg a 42 x 30 x 18 cm-t, súlya pedig a 7 kg-ot. Minden értéket a kézipoggyászban kell tartani.

A normál poggyász maximálisan két darab poggyászt foglalhat magában, melyek egyike sem haladja meg a 67 x 50 x 27 cm-t. Az egyes utasok fejenként maximum 30 kg-ot vihetnek a fedélzetre.

További poggyász: Egy extra poggyászt hozhat magával. Ez a poggyász nem haladhatja meg az előbbiekben leírt méreteket és a 15 kg-ot. A poggyász további 1590 Ft-ba kerül, és legalább 48 órával az indulás előtt regisztrálni kell az ügyfélszolgálati csapatunknál: +49 (0)30 300 137 300*. A fedélzetre alapesetben csak két darab normál poggyász vihető fel.

Speciális poggyász: Azokért a poggyászokért, amelyek meghaladják a normál poggyászok méretét és súlyát, 2790 Ft pótdíjat kell fizetni. A speciális poggyász maximális mérete nem haladhatja meg a 290 cm-t (=hosszúság + 2 x szélesség + 2 x mélység cm-ben), súlya pedig a 30 kg-ot, és legalább 48 órával az indulás előtt regisztrálni kell azokat az ügyfélszolgálati csapatunknál: +49 (0)30 300 137 300*. A fedélzetre alapesetben speciális poggyász nem vihető fel. Speciális poggyász lehet például sífelszerelés vagy hangszer (szállítása védőtokban javasolt). Kerékpárok és ortopédiai segédeszközök szállítására külön szabályok vonatkoznak. Bizonyos tárgyak nem szállíthatók.

A poggyászok fedélzeten történő szállításának szabályzatáról további információk az Általános feltételekben (Terms & Conditions) találhatók.

Számos buszunk lehetővé teszi, hogy szabványos méretű, további rászerelt tartozékok nélküli kerékpárod (max. 25 kg súly) elhozhasd a fedélzetre. Ezeket hozzá lehet adni az utazásodhoz a foglalás folyamán tételenként további 2790 Ft-os díj ellenében. Foglaláskor válassza ki a fedélzeten szállítani kívánt kerékpárok számát az utasok számának kiválasztásával egyidejűleg.

A szállítás kerékpártartón történik. Speciális esetekben a szállítás csak megfelelő táskában lehetséges a poggyásztárolóban (pl. összehajtható kerékpár). Ebben az esetben előzetesen fel kell hívni az ügyfélszolgálatot a kerékpár regisztrálása céljából (lásd a speciális poggyászokra vonatkozó szabályzatot).

Az elektromos kerékpárok buszon történő szállítási lehetőségének tisztázására, kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat: +49 (0)30 300 137 300*.

Azok a hangszerek, amelyek nem haladják meg a kézipoggyász méretét (42 x 30 x 18 cm, max. 7 kg) ingyenesen szállíthatók a fedélzeten az utastérben található tároló rekeszben az egyik kézipoggyász helyett. Ön dönti el azonban, hogy az utastéri tároló rekeszben a kézipoggyászát vagy a hangszerét tárolja-e.

Azok a hangszerek, amelyek meghaladják a kézipoggyász méretét (42 x 30 x 18 cm, max. 7 kg), speciális poggyásznak minősülnek, és a busz csomagtartójában kell őket szállítani megfelelő szállító tokban. A károsodás elkerülése érdekében kemény tokot ajánlunk. Ebben az esetben minden egyes tétel a foglalási díjhoz további 2790 Ft-ot jelent, és ezeket legkésőbb 48 órával az indulási időpont előtt telefonon kell regisztráltatni az ügyfélszolgálati csapatunknál: +49 (0)30 300 137 300*.

Azok a hangszerek és tokok, amelyek nagyobbak 135 x 48 x 35 cm-nél, nem szállíthatók (pl. nagybőgő).

Biztonsági okokból nem engedhetünk fel házikedvenceket vagy egyéb állatot a busz fedélzetére. A fogyatékkal élő személyeket kísérő vakvezető és segítőkutyák kivételt képeznek ez alól, ha megkapjuk róluk a megfelelő igazolásokat. A vakvezető és segítőkutyák szállítása ingyenes, de regisztrálni kell őket legalább 36 órával az indulás előtt telefon-információnkon keresztül: +49 (0)30 300 137 300*.

Buszaink menetrendszerű járatok, ezért kötelesek betartani az előírt menetrendet. Ezért sajnos a buszsofőr nem várhat a késő utasokra. Arra kérünk tehát minden utast, hogy hagyjon magának elegendő időt, és legalább 15 perccel az indulási idő előtt legyen a buszmegállóban.

Sajnos nincs rá lehetőség, hogy az utas más helyen szálljon fel vagy le a buszról, mint ami a foglalásán szerepel. Ez az ugyanabban a városban található különböző megállókra is vonatkozik. Arra természetesen van lehetőség, hogy a weboldalon megváltoztassa a fel- vagy leszállási helyet, hogy a kívánt buszmegállóban szállhasson fel vagy le a buszról.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy bizonyos utakon (50 km alatti vagy kevesebb mint 1 óra vezetési idő) működési tilalom van érvényben, ezért nem árusíthatunk jegyeket. Ezért ezekben a buszmegállókban nem engedélyezett a buszra való felszállás vagy a busz elhagyása, és nem lehet csatlakozást foglalni. Megértését köszönjük.

Minden egyes buszunk légkondicionált, valamint fedélzeti toalettel, olvasólámpával és kényelmes ülésekkel rendelkezik.  Ezenkívül ingyenes Wi-Fi-vel van felszerelve, és egyes buszainkon csatlakozóaljzatok és médiacenter is található, igény szerint filmekkel és zenével.

Figyelem: Wi-Fi szolgáltatásunk kipróbálás alatt áll. Ezért előfordulhat, hogy ideiglenesen kimarad a Wi-Fi szolgáltatás a buszos út alatt, mivel olyan területen halad át a busz, ahol még nem áll rendelkezésre a vezetéknélküli hálózat vagy ahol nem minden utasunk számára lehetséges a Wi-Fi egyidejű használata. Ritka esetekben ingyenes fedélzeti Wi-Fi szolgáltatásunk és a csatlakozóaljzatok nem elérhetők, pl. ha helyettesítő buszokat használunk, vagy ha olyan jegyet vásárolt, amelyet a partnereinknek árusítunk. Ez azokra a buszösszeköttetésekre vonatkozik, amelyeket a következő partnereink működtetnek: Autobus Oberbayern GmbH, Allgäu Airport Express GmbH, Bohr Omnibus GmbH, Dr. Richard Linien GmbH & Co KG und Publicexpress GmbH.

Bizonyos utakon vannak menetrendszerű pihenők, amelyek összhangban vannak az egyes utak vezetési és pihenési időszakával. Alapvetően az a célunk, hogy a lehető leghatékonyabban jussunk el a célállomásodra, ezért nem kínálunk külön szüneteket.

A fedélzeten tilos a dohányzás, és az elektromos cigaretták sem engedélyezettek. A menetrendszerű megállókban azonban ki lehet szállni a buszból egy „cigarettaszünet” erejéig. Kérjük, tájékoztassa a buszsofőrt, mielőtt a elhagyná a buszt, és ne menjen túl messze a busztól a szünet/megálló alatt, nehogy a buszsofőr Ön nélkül induljon el! Kérdezze meg a buszsofőrt, hogy mennyi ideig fog a busz a megállóban várakozni.

A távolsági buszok, a személygépkocsikhoz hasonlóan, rendelkeznek biztonsági övekkel. Minden ülés fel van szerelve biztonsági övvel, és azt be kell csatolni az utazás ideje alatt.

A normál poggyászt, a további poggyászokat és a speciális poggyászt a busz poggyásztároló rekeszében szállítjuk. A buszsofőr biztosítja, hogy a poggyász hatékonyan és biztonságosan legyen bepakolva. A kézipoggyászt biztonságosan kell elhelyezni az ülések fölötti tárolókban.

Számunkra az utasok biztonsága a legfontosabb. Minden járművünk és fedélzeti elektromos felszerelésünk rendelkezik TÜV tanúsítvánnyal és rendszeresen szervizeljük őket. Minden buszvezetőnk utasszállításra szakosodott és rendszeres továbbképzésen vesz részt. Sofőreink, kivétel nélkül, szigorúan betartják a jogilag előírt pihenő- és vezetési időket. Ezért előfordulhat, hogy a fedélzeten két sofőr tartózkodik a hosszabb utazások esetén, vagy menetrendszerű szünetek vannak. Amennyiben az utazás menetidejében késés van, előre nem betervezett közbülső pihenők válhatnak szükségessé, kivételes esetekben. Megértését köszönjük.

Utazás után:

Ha elveszett vagy talált valamit az egyik buszunk fedélzetén, töltse ki a talált tárgyak űrlapunkat vagy hívja ügyfélszolgálati csapatunkat: +49 (0)30 300 137 300*.

Töltse ki az űrlapot vagy lépjen velünk kapcsolatba, és tegye fel itt a kérdéseit.

Nem találtált választ a kérdésedre?

Töltse ki az űrlapot vagy lépjen velünk kapcsolatba, és tegye fel itt a kérdéseit.

Örömmel segítünk! A hét minden napján, napi 24 órában állunk rendelkezésedre telefon-információs vonalunkon: +49 (0)30 300 137 300*

*(Németországi belföldi helyi hívások. A mobiltelefonról történő hívás esetében ettől eltérhet.)