Rekord bevétel és EBITDA növekedés

20/02/2023

A Flix minden idők legsikeresebb évét ünnepli, rekord bevétellel és EBITDA növekedéssel zárt 2022-ben

+++ 2023. február 15-én ünnepelte a Flix legelső FlixBus út 10 éves évfordulóját, amióta közel 300 millió utas vette igénybe a Flix megfizethető és fenntartható szolgáltatásait.

+++ 2022 volt a Flix történetének legsikeresebb éve, a globális bevétel meghaladta a 1,5 milliárd eurót, és EBITDA szinten nyereséges volt.

+++ Pozitív kilátások: A Flix bízik abban, hogy 2023-ban több mint 20%-os nyereséges bevételnövekedést fog elérni

+++ További beruházások a FlixBus és a FlixTrain terjeszkedésébe.

+++ A Flix-csoport növekedési stratégiájának középpontjában továbbra is a fenntarthatóság áll.

München, 2023. február 15. – A Flix SE ("Flix"), a megfizethető és környezetbarát mobilitás globális szolgáltatója ma rekordszámokról számolt be a legelső FlixBus járat 10. évfordulójának alkalmából. A több mint 1,5 milliárd eurós globális árbevétellel és EBITDA-növekedéssel 2022 a Flix történetének legsikeresebb éve volt – 2021-hez képest 185%-os bevételnövekedéssel. 40 országban több mint 60 millió utas vette igénybe a FlixBus, a FlixTrain, az észak-amerikai Greyhound és a törökországi Kamil Koc szolgáltatásait. A vállalat alapítása óta a Flix közel 300 millió utast szállított.

"2022 volt az eddigi legsikeresebb évünk" – mondja André Schwämmlein, a Flix társalapítója és vezérigazgatója. "Ez azt mutatja, hogy a Flix minden eddiginél jobban pozícionálja magát egy rendkívül vonzó növekvő piacon – mi a modern mobilitás, a fenntarthatóság és a digitalizáció hívei vagyunk. És még csak most kezdtük el a pályafutásunkat."

A vállalat pozitív kilátásokat is kilátásba helyezett: 2023-ra legalább 20%-os nyereséges növekedést és további beruházásokat tervez mind a FlixBus, mind a FlixTrain bővítésébe. A Flix Group növekedési stratégiájának középpontjában továbbra is a fenntarthatóság áll.

2022-ben rekordmértékű növekedés minden régióban

2022-ben a Flix-csoport, beleértve a FlixBus, a FlixTrain, a Greyhound és a Kamil Koc vállalatokat, több mint 1,5 milliárd eurós bevételt ért el, EBITDA növekedéssel. A COVID miatt az év első negyedévében számos országban bevezetett utazási korlátozások ellenére több mint 60 millióan vették igénybe a Flix és partnereinek távolsági busz– és vonatkínálatát. A Flix összesen 40 országban, 4 kontinensen működött.

"Úgy látjuk, hogy minden piac, ahol tevékenykedünk, nagyon jól lábalt ki a világjárványból. Tovább erősítjük pozícióinkat a bevett piacokon, miközben tovább bővítjük kínálatunkat új országokban, hogy még több ember számára tegyük lehetővé a zöld mobilitást" – mondja Schwämmlein. A Flix 2023-ra több mint 20%-os bevételnövekedést jelentett be, és 2023-ra minden régióban további nyereségnövekedést vár.

Európa

A Flix 35 európai országban működik, és összesen több mint 1000 célállomást érint. Miközben a FlixBus megerősítette piacvezető szerepét olyan kulcsfontosságú piacokon, mint Németország, Franciaország, Olaszország vagy Lengyelország, a kínálatát új országokra is kiterjesztette, mint Portugália, az Egyesült Királyság és a Baltikum. Eközben a FlixTrain továbbra is szívesen látott és rendkívül vonzó ajánlat marad a németországi és svédországi ügyfelek számára. A FlixBus és a FlixTrain 2022-ben összesen több mint 38 millió utast szállított Európában.

A FlixBus és buszos partnerei az Ukrajnát ért támadás óta humanitárius segítséget nyújtanak, mivel a közlekedés fontosabb, mint valaha az ukrán nép számára. Amellett, hogy a vállalat és partnerei több csatlakozást és ingyenes utazást biztosítottak a menekülteknek, több tonna segélyszállítmányt is szállítottak a rászorulóknak. A FlixBus prioritása mindig is az volt, hogy azonnali és bürokráciamentes segítséget nyújtson ott és akkor, ahol és amikor a legnagyobb szükség van rá. A Flix kiépítette a vezető hálózatot Ukrajna és Európa összekötésére, és nemrég bővítette a hálózatot Ukrajnába és Ukrajnából új járatokkal Németországba, Lengyelországba, Ausztriába, Magyarországra és Csehországba. Ezenkívül elkötelezett az ukrán hálózat mellett, és 2023-ban is bővíteni fogja azt. A FlixBus Ukrajnának nyújtott támogatásáról bővebben itt olvashat.

Törökország

2019 óta a török piacvezető Kamil Koc a Flix része, több mint 300 célállomást szolgál ki, és zöld és intelligens mobilitást kínál a törökországiaknak. Tavaly több mint 13 millió utas vette igénybe a Kamil Koc szolgáltatásait, ezzel Törökország az egyik legnagyobb és legfontosabb távolsági buszpiac lett világszerte. A Flix célja, hogy megerősítse piacvezető szerepét, és tovább javítsa a távolsági buszok kínálatát olyan régiókban, amelyeket a Kamil Koc eddig nem fedett le. A helyi csapat szenvedélye lehetővé tette, hogy az elmúlt hetekben jelentősen növelje a földrengés által érintett számos régióba irányuló kínálatát, így a segítség eljuthatott a régióba, és a menekültek biztonságba kerülhettek Törökország más részein.

Észak-Amerika

A Greyhound és a FlixBus a Flix North America égisze alatt elérte, hogy az üzleti szinergiák növekedjenek, bővüljön a hálózat és javuljon az utazási élmény az ügyfelek számára. 2023. január 18-tól mindkét üzem a Flix technológiájával működik. Az ügyfelek mindkét márka weboldalán és alkalmazásán foglalhatnak utazást a Greyhounddal és a FlixBusszal, hogy kihasználhassák az Egyesült Államok, Kanada és Mexikó több mint 1900 célállomását elérő, kibővített hálózat előnyeit. Tavaly több mint 8 millió utas utazott a FlixBusszal és a Greyhounddal Észak-Amerikában.

Új piacok

A Flix 2021 decemberében Brazíliában is megkezdte működését, és már 25 célállomást szolgál ki. 2023-ban pedig tovább bővíti a hálózatot, mivel nagy örömünkre kínálatunkat jól fogadják az ügyfelek Dél-Amerika legnagyobb országában.

Hosszú távú elképzeléseinek megvalósítása érdekében a Flix mind a vonat-, mind a buszjáratokba beruház, hogy folytassa az erőteljes növekedést. Az összes európai, észak-amerikai és törökországi hálózat jelentősen bővül 2023-ban 2022-hez képest. Ugyanakkor a Flix továbbra is a nyereségességre összpontosít, és 2023-ban is csoportszinten növeli az árrést. A FlixBus globális terjeszkedésének következő mérföldköve pedig a chilei működés beindítása lesz 2023-ban. Brazília után Chile lesz a FlixBus második legnagyobb piaca Dél-Amerikában ezzel együtt a világ 41. országa, ahol zöld távolsági buszok közlekednek az utakon.

A FlixTrain a jövőben is kulcsszerepet játszik majd a Flix terjeszkedésében, és döntő szerepet játszik a közlekedési lehetőségek alakításában. A szabályozási szintű pozitív fejleményeknek köszönhetően az európai vasút ígéretes növekedési piaccá vált. A FlixTrain öt évvel ezelőtti elindulása óta több millió utas vette igénybe a vasúti szolgáltatást Németországban és Svédországban. A közelmúltban a FlixTrain bejelentette, hogy a következő években részt vesz a határokon átnyúló vasúti közlekedés fellendítését célzó uniós kísérleti szolgáltatásban, amely Németország és Svájc, valamint Németország és Svédország közötti összeköttetést biztosít.

A Flix stratégiájának középpontjában a fenntarthatóság áll

A Flix jövőképe szerint a fenntartható és megfizethető utazás olyan jog, amelyhez mindenkinek hozzáférést kell biztosítani. Ezért a vállalat nemcsak nyereséges, hanem felelősségteljes és fenntartható növekedésre is törekszik.

André Schwämmlein: "A zöld mobilitási forradalom előmozdítása mindig is a Flix DNS-éhez tartozott. Az intelligens útvonaltervezést lehetővé tevő technológiával, az alternatív meghajtástechnológiák feltárását és megvalósítását célzó erős partnerségekkel, a legkésőbb a 2050-ig tartó szén-dioxid-semlegesség felé vezető úttal és a hálózatunk bővítésével jó úton haladunk."

A Flix jelenleg készíti első önkéntes környezeti-társadalmi irányítási (ESG) jelentését a Global Reporting Initiative (GRI) globális szabványnak megfelelően, hogy a lehető legjobban megvizsgálja és felmérje a fenntarthatóság szintjén elért eredményeit, és meghatározza az e tekintetben teendő további intézkedéseket. Ezt a jövőképet a Flix a közelmúltban tett SBTi (Science-based Target Initiative) iránti elkötelezettségével is támogatja, amelynek célja az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére irányuló jövőbeni erőfeszítéseink nyomon követése és értékelése, valamint az ENSZ Globális Megállapodásával, amely világszerte elismert politikai keretet biztosít az ESG-politikák és -gyakorlatok kidolgozásához, végrehajtásához és nyilvánosságra hozatalához.

Ezek a közelmúltbeli vállalások kiegészítik a Flix által a klímastratégiája keretében folyamatosan tett erőfeszítéseket. 2022-ben csak azzal, hogy a legmodernebb járműveket használták, és arra ösztönözték az embereket, hogy az autójukkal és más közlekedési módokkal szemben a kollektív utazási lehetőségeket részesítsék előnyben, 818 000 tonna CO2 kibocsátását sikerült megakadályozni.

A káros hatások csökkentésének terén a flotta átalakítása kulcsszerepet játszik a Flixnél. A vállalat többek között úttörő szerepet játszott az első e-buszok és napelemek hosszú távú közlekedésben való használatában, biogáz- és repce bioüzemanyag-vonalakat indított, és vezető iparági szereplőkkel fogott össze az alternatív meghajtások hosszú távú közlekedésben való használatának további fokozása érdekében. Erre példa a Freudenberg Sealing Technologies-szal és a ZF-fel kötött megállapodás az első zöld hidrogénnel hajtott busz bevezetéséről Európában, valamint a Daimler Buses-szel kötött partnerség a távolsági buszok teljesen elektromos meghajtásának kifejlesztése érdekében.

Az ügyfeleknek szóló kompenzációs rendszert itt ismertetjük. 2015 óta több mint 98 000 tonna CO₂- t kompenzáltak, ami több mint 3,7 milliárd, a FlixBus által megtett km-nek felel.

A Flixről

A Flix úttörő szerepet játszik a tömegközlekedési szektorban, klímabarát, kényelmes és megfizethető utazási lehetőséget kínál FlixBus és FlixTrain márkáival. Egyedülálló üzleti modelljének és innovatív technológiájának köszönhetően a Flix rövid időn belül létrehozta Európa legnagyobb távolsági buszhálózatát, és gyorsan globális terjeszkedésbe kezdett az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában és Brazíliában is. A fenntartható közlekedés úttörőjeként a Flix 2018-ban zöld távolsági vonatokat valamint kísérleti jelleggel tisztán elektromos meghajtású távolsági buszokat indított útnak, 2021-től az EU első biogázzal működő távolsági buszai is a Flix flottájában kerültek az utakra. Míg a Flix a technológiai fejlesztésért, hálózattervezésért, üzemeltetés-ellenőrzésért, marketingért, értékesítésért, minőségirányításért és folyamatos termékbővítésértfelel, addig a megbízható Flix-partnerek a járatok napi üzemeltetéséről gondoskodnak. A technológiai startup, e-kereskedelmi platform és klasszikus közlekedési vállalat egyedülálló kombinációjaként működő Flix üzleti modelljének köszönhetően vezető pozíciót szerzett nagy nemzetközi vállalatokkal szemben, tartósan megváltoztatva a globális mobilitási piacot. További információ: corporate.flixbus.co