Együttműködés a Scaniával

25/09/2023

A fenntarthatóság előmozdítása: a Flix és a Scania bejelentette hosszú távú együttműködését a biogáz buszközlekedésben való használatának serkentéséért


+++ A Flix és a Scania célja, hogy 2025-ig akár 50 autóbuszt felszereljen bio-LNG (LBG) technológiával, amelyeket majd a Flix buszpartnerei fognak üzemeltetni a FlixBus hálózatában.
+++ Ezzel az együttműködéssel a Flix és a Scania fokozatosan növelni kívánja a biogáz használatát a buszközlekedésben, hiszen a teljes mértékben bio-LNG-vel működő autóbuszok esetében várhatóan mintegy 80%-kal csökken a CO2-kibocsátás.
+++ A Flix  2040-re tűzte ki a teljes szén-dioxid-semlegesség elérését Európában, a flotta  átalakítása a hosszú távú szén-dioxid-mentesítési stratégia egyik legfontosabb eszköze.


München/Södertälje, 2023. szeptember 14. - Röviddel az idei Mobilitási Hét előtt a Flix és a Scania bejelentette hosszú távú együttműködését a fenntarthatóbb távolsági közlekedés érdekében. A két vállalat ebben a partneri kapcsolatban lehetőséget lát arra, hogy új megoldások kifejlesztésével és a szükséges infrastruktúra kialakításával felgyorsítsa a mobilitás környezetbarátabbá tételét.


A két vállalat első céljaként 50 LNG-vel (cseppfolyósított gázzal) működő autóbuszt kíván felszerelni a Flix buszpartnereinek flottájában. Az alkalmazott technológiát, amelyet a Scania fejlesztett ki és gyártott, úgy alakították ki, hogy lehetővé tegyék az LNG és a Bio-LNG (LBG) felcserélhető használatát, hogy megkönnyítsék a leginkább fenntartható üzemanyag-megoldásra való átállást.


A projekt kezdeti szakaszában az autóbuszok különböző bio- és fosszilis eredetű üzemanyagkeverékekkel fognak üzemelni. A projekt célja, hogy fokozatosan növelje a szerves hulladékból származó Bio-LNG (LBG) arányát az ilyen keverékekben, egészen addig amíg az autóbuszok teljesen Bio-LNG-vel működnek, ami várhatóan átlagosan 80%-os CO2-kibocsátás-csökkentést eredményez. Ez a célkitűzés a Flix szén-dioxid-semlegességre vonatkozó hosszú távú céljának stratégiai eleme.


Az autóbuszok felszerelése várhatóan 2025 végére fejeződik be. Irizar, a globális autóbuszgyártó, az Irizar i6s Efficient-et integrálja a Scania alvázába.


A Scania biogázzal üzemeltetett buszokkal kapcsolatos meglévő korábbi tapasztalata lehetővé tette, hogy a dízelmotorokhoz képest sokkal alacsonyabb CO2-kibocsátás mellett a zajszint is csökkenjen. Mindeközben viszont a járművek továbbra is az egyenértékű dízelmotorok teljesítményére és nyomatékára támaszkodnak. Ezek az előnyök a biogázt jól használható és megújuló opcióvá teszik a piac azon távolsági szereplői számára, akik nyereségesen szeretnék növelni fenntartható teljesítményüket.

„Az éghajlatváltozás egyre nagyobb terhet ró bolygónkra illetve az emberek életére, és globális tech-mobilitási vállalatként tudatában vagyunk annak, hogy felelősséggel tartozunk azért, hogy az általunk kiszolgált közösségek számára fenntarthatóbb jövőt alakítsunk ki. Ezért igyekszünk megragadni minden olyan megvalósítható lehetőséget, amellyel csökkenthetjük a karbonlábnyomunkat, melynek eléréséhez a flotta átalakítása kulcsfontosságú. A Scania rendkívül értékes szövetségese a Flixnek és az üzletágat a különböző országokban üzemeltető buszpartnereinknek, és örülünk, hogy hosszú távú szakértelmükre és know-how-jukra támaszkodva hozzájárulhatunk a távolsági mobilitás átalakításához. Ez idővel abban is segíteni fog, hogy kínálatunkat a napról napra környezettudatosabbá váló, alacsony környezeti terhelésű utazási lehetőségeket kereső közönség igényeihez igazítsuk” – nyilatkozta Fabian Stenger, a Flix operatív igazgatója.

„Ez a Flixszel való együttműködés jelentős lépést jelent számunka, hiszen célunk, hogy a fenntartható közlekedés felé való elmozdulásban élenjárók legyünk. A biogáz-megoldások valóban megújuló és itt-és-most megvalósítható alternatívák, amelyek nem csak fenntartható megoldást kínálnak, de megfelelnek a klímaváltozással kapcsolatos céloknak, és erősítik a társadalmi felelősségvállalást is. Az LBG/LNG autóbuszok továbbá okos és ésszerű választást jelentenek, mert bármilyen útvonal teljesítéséhez szükséges hatótávolságot és teljesítményt is alacsony költséggel tudják biztosítani, beruházási és üzemeltetési költségek tekintetében is. Rendkívül örülünk, hogy ezt a Flixszel együttműködésben tehetjük meg, mivel tudjuk, hogy a biogáz-megoldások széles körű bevezetése pozitív hatással lehet nem csak a az üzemeltetőre, hanem a hatóságokra és a társadalomra is” –, mondta Johanna Salomonsson Lind, SVP és a Scania személyszállítási megoldásaiért felelős vezetője.

Miközben a helyi tömegközlekedés egyre több üzemeltetője csatlakozik a klímaváltozás elleni küzdelemhez a tiszta energiaforrások bevonásával, még mindig nincs olyan technológia, amely lehetővé tenné a károsanyagkibocsátás-mentes távolsági buszközlekedést. Ezért egyre fontosabbá válik az iparág szereplői számára, hogy foglalkozzanak a közlekedési szennyezés kérdésével, és hatékony módszereket találjanak – például biogáz-technológiákat – a CO2-lábnyomuk csökkentésére.
A Flix és a Scania valóban folyamatosan keresi a módját annak, hogy tudományos megközelítéssel csökkentse a környezetre gyakorolt hatását. Mindkét szereplő elkötelezte magát a Tudományalapú Célok kezdeményezés (SBTi) mellett, amely a vállalatok számára egyértelműen meghatározott utat jelöl ki a Párizsi Megállapodás céljainak megfelelő kibocsátáscsökkentés eléréséhez.


A Flix részvétele az SBTi-ben a nemrégiben bejelentett kötelezettségvállalásához kapcsolódik, miszerint Európában teljes mértékben szén-dioxid-mentessé válik 2040-ig, jóval a Párizsi Megállapodásban meghatározott határidő előtt. Ezt a hosszú távú célt egy holisztikus, négy elven alapuló éghajlat-változási stratégia életbe léptetésével kívánja elérni, amelyben az alternatív meghajtások és üzemanyagok flottába való bevezetése döntő szerepet játszik. Ezek közül a biogáz-technológiák nagy potenciállal bírnak, és már készen állnak a FlixBus flottájában való bevezetésre és használatra. Természetesen az európai utántöltő infrastruktúra elérhetősége döntő szerepet játszik abban, hogy a biogáz értékes energiaforrássá váljon.


A Scania, mint a nehéz haszongépjárművek első nagy gyártója, aki elkötelezte magát az SBTi mellett, messzemenő éghajlati céljai szerint a vállalatnak 2025-ig 50%-kal kell csökkentenie a saját működéséből származó CO2-kibocsátást, és 20%-kal a termékeiből származó kibocsátást is.

Biogáz: miért válasszuk és mik az előnyei?


A biogáz használata számos előnnyel jár mind környezetvédelmi, mind társadalmi és gazdasági szinten. A szennyvíz és a hulladék üzemanyagként való újrafelhasználásával új munkahelyek jönnek létre és javul az energiabiztonság, így a biogáz olyan megújuló és fenntartható megoldásként tűnik ki, amely a társadalom egészén túl az üzemeltetőkre is pozitív hatással van a csökkenő működési költségeknek köszönhetően.


Ezért a biogáz alapvető eszköz lehet a nehéz tehergépjárművek szén-dioxid-mentesítésében, de magának az ágazatnak az általános fenntarthatósága szempontjából is. Ez összhangban van a Flix és a Scania által osztott átfogó ESG-vízióval, amely nemcsak a környezeti szempontokat, hanem az üzleti kezdeményezések társadalmi és gazdasági hatásait is figyelembe veszi a teljes tevékenységi körükben.


A technológia-semleges álláspontjával összhangban a biogáz mellett a Flix jelenleg más megoldásokat is vizsgál a távolsági utazásokhoz, amelyeket buszpartnereivel együtt valósíthat meg.


A Flix fenntarthatósággal kapcsolatos elképzeléseiről és erőfeszítéseiről bővebben a 2022-es pénzügyi évre vonatkozó első önkéntes ESG jelentésében olvashat, amely letölthető innen: corporate.flixbus.com/sustainability.
Hasonlóképpen, a Scania 2022-es pénzügyi évre vonatkozó éves és fenntarthatósági jelentése letölthető innen: www.scania.com/group/en/home/investors/annual-review.html.


A Flixről 
A Flix úttörő szerepet játszik a közlekedési ágazatban azzal, hogy a FlixBus és a FlixTrain márkákon keresztül klímabarát alternatívákat kínál a kényelmes és megfizethető utazáshoz. Egyedülálló üzleti modelljének és innovatív technológiájának köszönhetően a Flix gyorsan létrehozta Európa legnagyobb távolsági buszhálózatát, és gyorsan továbblépett a globális terjeszkedés felé, beleértve az Egyesült Államokat, Kanadát és Brazíliát is. A fenntartható közlekedés úttörőjeként a Flix 2018-ban üzemeltette az első zöld távolsági vonatokat, 2018-ban kísérleti projektet indított a tisztán elektromos meghajtású távolsági buszok számára, 2021-ben pedig elindította az EU első biogázzal működő távolsági buszait. 
Míg a Flix a technológiafejlesztést, a hálózattervezést, az üzemeltetés-ellenőrzést, a marketinget és az értékesítést, a minőségirányítást és a folyamatos termékbővítést végzi, addig a megbízható Flix-partnerek a napi útvonalüzemeltetést tartják fenn. A technológiai startup, az e-kereskedelmi platform és a klasszikus közlekedési vállalat egyedülálló kombinációja a Flix-et vezető pozícióba emelte a nagy nemzetközi vállalatokkal szemben, tartósan megváltoztatva a globális mobilitási tájképet.
További információért látogasson el a következő weboldalra: www.corporate.flixbus.com 


A Scaniáról
A Scania a szállítási megoldások világelső szereplője. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel együtt a fenntartható közlekedési rendszer felé való elmozdulásért dolgozunk. 2022-ben 80 238 tehergépkocsit, 4 994 autóbuszt, valamint 13 400 ipari és tengeri energiarendszert szállítottunk ügyfeleinknek. A nettó árbevétel összesen több mint 170 milliárd svéd koronát tett ki, amelynek több mint 20 százaléka szolgáltatással kapcsolatos volt. 
Az 1891-ben alapított Scania ma már több mint 100 országban működik, és közel 57 000 embert foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés főként Svédországban összpontosul. A gyártás Európában és Latin-Amerikában folyik, regionális termékközpontokkal Afrikában és Ázsiában. A Scania a TRATON GROUP része. További információért látogasson el a www.scania.com weboldalra.