A FlixMobility 650 millió dolláros befektetést szerzett 3 milliárd dolláros értékelésen: a vállalat további globális terjeszkedést tervez

06/06/2021

+ A FlixMobility felkészül a globális terjeszkedésre, új befektetője a Canyon Partners 

+ Több mint 650 millió dollár értékű új finanszírozás korábbi befektetők és az alapítók részéről; megnövekedett, 3 milliárd dolláros értékelés

+ Környezetbarát, megfizethető, intermodális ajánlat kialakítása Európában a FlixTrain révén

+ További terjeszkedés az USA-ban, Portugáliában és az Egyesült Királyságban; a piaci pozíció megerősítése Franciaországban, Törökországban és Kelet-Európában

München, 2021/06/02 – A FlixMobility sikerrel lezárta “G” finanszírozási körét, és az USA-beli Canyon Partners-szel való megállapodásnak köszönhetően új befektetőt szerzett. A strukturált kör tőke és adósságfinanszírozás kombinációja, értéke több mint 650 millió dollár. A Canyon Partners-ben a FlixMobility újabb erős partnert talált a meglévő és új piacokon való globális terjeszkedéshez. Az intermodális és fenntartható közlekedés területén vezető technológiai és mobilitási vállalat egyértelműen felgyorsítja stratégiájának megvalósítását, erős pénzügyi profillal alapozva meg jövőbeli terveit.

A vállalatot több mint 3 milliárd dollárra értékelték, ami jóval nagyobb, mint az előző, 2019-es finanszírozási körben megállapított érték. Ez is igazolja az egyedi üzleti modell sikerét, valamint az alapítók és a már meglévő befektetők - többek közt a General Atlantic, Permira, TCV, HV Capital, Blackrock, Baillie Gifford és Silver Lake - FlixMobility-be vetett erős bizalmát.

„A közelmúltbeli finanszírozás jó jel a jövőre nézve, megerősíti víziónkat, hogy világszerte fenntartható mobilitási lehetőséget biztosítsunk az embereknek a FlixBus és a FlixTrain szolgáltatásával.” – mondta el Jochen Engert, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója. „A lezárt finanszírozásnak köszönhetően jó pozícióba kerültünk a nemzetközi növekedéshez, a FlixBus és FlixTrain terjeszkedéséhez.” 

A hír fordulópontot jelent a vállalat számára, ami most méginkább elköteleződik jövőbeli stratégiája iránt, még úgy is, hogy továbbra is egyensúlyoznia kell a jelenlegi helyzetben.  A cég sikerrel kezelte a világjárvány időszakát: a hálózatot szigorúan a megváltozott helyzethez alakította, illetve technológiába és automatizációba invesztált. A FlixMobility most kifejezetten a meglévő és új piacokon való terjeszkedésre, illetve vasúti üzletágának Németországban, Svédországban, illetve további területeken történő bővítésére fókuszál. Ehhez fontos, hogy az EU tovább erősítse a tisztességes versenyen alapuló egységes piacot, és ennek köszönhetően az újonnan belépők további fenntartható közösségi közlekedési lehetőséget kínálhassanak. 

Növekedés a meglévő piacokon, terjeszkedés új régiókban, piacvezető pozíció megcélzása az USA-ban és az Egyesült Királyságban

A FlixMobility arra törekszik, hogy a befektetés segítségével a legnagyobb hálózatot alakítsa ki az USA-ban, az Egyesült Királyságban és Portugáliában, illetve tovább erősítse vezető pozícióját Törökországban, Franciaországban és Kelet-Európában. A vállalat új piacokra való belépését is tervezi a világjárvány miatti szünetet követően.

„Itt az idő hogy védekezésből támadásba lendüljünk. Célunk, hogy szolgáltatásunkkal piacvezetőkké váljuk, ahol csak jelen vagyunk. Ez vonatkozik új piacainkra is, mint például az Egyesült Királyság, Portugália vagy az USA, ahol jelenleg második vagy harmadik helyen állunk." – mondta el André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója. „Zöld, megfizethető mobilitást szeretnénk elérhetővé tenni a lehető legtöbb embernek. Az Amerikai Egyesült Államok különösen jó lehetőséget kínál erre. Úgy véljük, a jövőben az USA lesz a legnagyobb piacunk. A pandémia utáni időszakban tovább erősítjük pozíciónkat legfontosabb európai piacainkon, lehetővé téve az emberek számára, hogy újra utazhassanak. Ennek érdekében minden egyes országnak, illetve az EU-nak is támogatnia kell a tisztességes versenyt, emellett rendezniük kell az európai piacokhoz való egyenlő hozzáférés hiányának kérdését.”

A FlixMobility kezelni tudta a világjárvány időszakát és továbbra is erős, ezt a 2020 tavaszi első hullámot követő terjeszkedése is bizonyítja. Múlt nyáron a mobilitási szolgáltató elindította első nemzetközi útvonalait a Baltikumban, illetve beföldi hálózatot kezdett építeni az Egyesült Királyságban és Portugáliában. 

A FlixMobility komoly lehetőséget lát intermodális ajánlatának kiterjesztésében 

A 36 országot lefedő FlixBus hálózat mellett a FlixMobility távolsági vonatokkal is szolgáltat a FlixTrain 2018-as indulása óta. A vasúti összeköttetések már Németország-szerte elérhetők. A FlixTrain zöld vonatai idén májusban, a vasút európai évében Svédországban is elindultak. A vállalat a jövő kollektív közlekedését a távolsági buszok és vonatok kombinációjában látja, ami a jelenlegi és jövőbeli stratégiai döntésekben is megmutatkozik majd.

André Schwämmlein: „Csak 2019-ben 62 millió utast szállítottunk. Most erre a sikerre építkezünk. Biztosak vagyunk abban, hogy a következő években még több embernek tudunk majd zöld mobilitási lehetőséget kínálni közúton és vasúton elérhető kiterjedt ajánlatunkkal, meglévő piacainkon, illetve új országokban és kontinenseken egyaránt.”

Sajtóközlemény letöltése (PDF)