A Flixről
Mindenki számára elősegítjük a fenntartható és megfizethető utazást
A Flix áttekintése
A Flix vezető globális utazási és techcég, amelynek a célja a már bizonyított fenntartható és megfizethető utazási lehetőségek biztosítása több mint 500 millió utasának az elindulása óta. Tevékenysége több mint 40 országot ölel fel 4 kontinensen, a márkái a FlixBus, a FlixTrain, a Greyhound és a Kâmil Koç. Kevés erőforrást alkalmazó üzleti modelljével, valamint az utasok és partnerek számára biztosított innovatív technológiai platformjával a Flix gyorsan piacvezető pozíciókat szerzett a távolsági buszos utazások terén Európában, Észak-Amerikában és Törökországban, ráadásul gyorsan terjeszkedik Dél-Amerikában és Ázsiában is. A Flix a távolsági buszos és vasúti utazások egyre növekvő piacán tevékenykedik, és a társadalom környezetvédelem iránti növekvő igényei hajtják. A Flix Európában 2040-re, míg globálisan 2050-re tervezi, hogy Nettó zéró működésűvé válik. Továbbá, a Flix elkötelezte magát az egyetemesen elismert Tudományos alapú célok kezdeményezés (SBTi) keretrendszere mellett, és rövid távú célokat fogalmazott meg a hatása csökkentésére 2032-ig. További információ itt!
Fontos tények és számok
40+
8,000+
500+
1,000+
5,000+
10+
25+
5,500+
100+
A Flix üzleti modellje

© Flix SE
A Flix rugalmasan skálázható technológiai platformja, amely az üzleti modellje gerincét képezi, abból a célból készült, hogy mind az utasok, mind a partnerek számára kategóriaelső eredményeket biztosítson. A hálózati tervezés, a marketing és az árképzés kombinálásával a Flix innovatív megoldásokat használ a kényelmes, fenntarthatóbb és megfizethetőbb globális utazások lehetővé tételére. Technológiai platformjával és felhasználóbarát alkalmazásával a Flix személyre szabott utazási élményt kínál, és összekapcsolja az utasokat az utazást biztosító helyi buszpartnerekkel, továbbá olyan modern flottát biztosít, amely megfelel a legmagasabb szintű biztonsági normáknak is. Ennek a kevés erőforrást alkalmazó üzleti modellnek hála, vezető szerepet betöltő, globálisan terjeszkedő utazási és technológiai példakép lett ez az európai startup.
Fenntartható utazás
Az utasonkénti és kilométerenkénti 27,8 g CO2-os átlagos kibocsátási tényező mellett az európai FlixBus-utazások a vezetéshez képest legalább ötszörösére, míg a repüléshez képest legalább tízszeresére csökkenthetik az utasok szénlábnyomát olyan teljesítmények mellett, amelyek szinte megfelelnek a nagyvárosok között közlekedő vonatokénak.*
Azzal, hogy a Flix szolgáltatásait választották más, a tudományos alapon megállapítottak szerint utasonként és kilométerenként több CO2-t kibocsátó utazási módok helyett, 2024-ben a Flix utasai kb. 1,5 millió tonnányi CO2 kibocsátását kerülték el.
Ez a számítás az Üzleti Világtanács a Fenntartható Fejlődésért (WBCSD) útmutatásait követi, és utazás utáni utaskérdőívekből, működési mérőszámokból, valamint a Flix 2021-es Kúttól a kerékig elemzéséből származó adatokat használt fel. A Flix elismeri a megbízható kontrafaktuális forgatókönyvek létrehozásának kihívásait, beleértve a kérdőívek alacsony válaszadási arányait, valamint a buszpartnerek hiányos üzemanyag-fogyasztási adatait. A hitelesség biztosítása érdekében a vállalat konzervatív megközelítést alkalmazott, és számolt a potenciális bumerángeffektusokkal. Ezt a módszert egy harmadik fél ellenőrző vállalat 2023-ban felülvizsgálta és jóváhagyta. Mivel a 2024-ben használt módszertan megegyezik az előző évivel, nem végeztettünk további harmadik féltől származó ellenőrzéseket 2024-ben.
További információ a 2024-re vonatkozó Elkerült kibocsátások módszertanában található.
Megfelelően annak a céljának, hogy elősegítse a fenntarthatóságot a távolsági utazásokban, a Flix célja, hogy Európában 2040-re, globálisan pedig 2050-re nettó zéró kibocsátások mellett működjön. Továbbá, a Flix elkötelezte magát az egyetemesen elismert Tudományos alapú célok kezdeményezés (SBTi) keretrendszere mellett, és rövid távú célokat fogalmazott meg a hatása csökkentésére 2032-ig. 2024 áprilisában az SBTi hitelesítette ezeket a célokat, ezzel elismerte, hogy a Flix stratégiája megfelel a globális klímacéloknak. További információ itt!
A Flix technológiai története

© Flix SE
A távolsági szárazföldi utazások összetettsége nagyon kifinomult technológiai megoldást kíván, amelyet a Flix a saját és skálázható technológiai megoldásaival biztosít. Értékajánlatunk gerincét a Flix rugalmasan skálázható technológiai platformja képezi, és önmagát megerősítő lendkerékként működik, amely abból a célból készült, hogy mind az utasok, mind a partnerek számára kategóriaelső eredményeket biztosítson. Az utasok az egységesített foglalási folyamatnak köszönhetően egyszerűen navigálhatnak a platformon és a felhasználóbarát alkalmazásban, és választhatnak a leginkább frekventált és a legsűrűbb hálózatok, a megfizethető árak és a folyamatosan magas minőségű szolgáltatás alapján. Az utazás keresésétől a kapcsolódó járatok és a fedélzeti kiegészítő szolgáltatások kifizetésén át, az integrált fizetési megoldások használatával történő zökkenőmentes fizetésig, az utasoknak kényelmes, átfogó foglalási élményben lehet részük.

© Flix SE
Partnereink profitálhatnak az új ügyfélbázishoz, a stabil és kiszámítható bevételi forráshoz, az adatalapú döntéshozatalhoz, az optimalizált működéshez, valamint a költségcsökkentéshez való hozzáférésből, amelyet a Flix platformja biztosít. Ezek a szempontok megerősítik a Flix piacvezető pozícióját a technológiai alapú utazási megoldások terén, és páratlan értéket biztosítanak az utasok és a partnerek számára egyaránt. A prémium minőségű felhasználói élmény biztosítása érdekékében a Flix egyik fő stratégiai prioritása az MI- és a gépi tanulási megoldások skálázhatósága.
495+ M
1.2 M
44+ M
A Flix csoport márkái
Az erőforrások hatékony kihasználására törekvő üzleti modelljével csoportunk a következő fogyasztói márkákat üzemelteti: a FlixBus és a FlixTrain, a Kâmil Koç Törökországban, valamint az ikonikus Greyhound Észak-Amerikában.
A Flix vezetősége

André Schwämmlein, alapító és vezérigazgató
Globális üzleti és kereskedelmi funkciók
André Schwämmlein a Flix társalapítója és vezérigazgatója (CEO). Az alternatív, fenntartható, kollektív utazásba vetett hite inspirálta őt arra, hogy a jelenlegi társalapítókkal egy liberalizált piac lehetőségéről kezdjen beszélgetést. Ekkor tanácsadóként dolgozott a Boston Consulting Group (BCG) nevű vállalatnál 2009-ben, utána pedig 2011-ben megalapította a Flixet. A Flix vezérigazgatójaként Schwämmlein célja, hogy a vállalat teljesítse a célját, vagyis hogy lehetővé tegye az utasai számára, hogy megtapasztalják a világot. A vezetése alatt a Flix egyértelműen globális piacvezetővé vált minden fő földrajzi területen, és számos országban kezdett működni. Schwämmlein aktív tagja a Scout24 SE és az ABOUT YOU Holding SE vállalatok felügyeleti testületének, valamint a német zöld párt tagja 2002 óta.

Daniel Krauss, alapító és információs vezető
Technológia és személyzet/HR
Daniel Krauss a Flix Információs vezetőjeként (CIO) és HR-vezetőjeként (CHRO) a vállalat technológiájáért és személyzeti ügyeiért felel. A társalapítóival együtt neki is szerepe volt abban, hogy a Flix nemzetközi személyszállítóvá vált. Krauss egyúttal befektető és a tanácsadó testület tagja olyan vállalatokban, mint a Baby1one és az uvex. Meggyőződése, hogy az oktatás, a vállalkozás és az innováció jelentős mértékben segítheti a társadalom fejlődését. Krauss gyakran ad elő az Erlangenben és Nürnbergben működő Friedrich Alexander Egyetemen, illetve alapító partnere a FightBack kezdeményezésnek, amely támogatja a változást a fenntarthatóbb társadalom érdekében. Emellett aktív részvényes Németország legnagyobb, vállalkozók képzéséért felelős nem kormányzati szervezetében (STARTUP TEENS), valamint a CODE-University társrészvényese és meghatalmazottja.

Benjamin Gubitz, pénzügyi vezető
Pénzügyi és jogi funkciók
Benjamin Gubitz 2015-ben csatlakozott a Flixhez, és 2025. január elején nevezték ki a Flix pénzügyi igazgatójává (CFO). Ebben a pozícióban a Flix összes pénzügyi és jogi funkciójáért felelős. Mielőtt a pénzügyi igazgatói pozícióba lépett volna, Gubitz különféle vezetői pozíciókat töltött be a Flixnél, amelyekben a kontrollingért és a befektetői kapcsolatokért felelt. A vállalatnál töltött ideje alatt fontos szerepet játszott a különböző finanszírozási körök véglegesítésében, kiépítette a csoportos kontrolling csapatot, és számos M&A-projekten dolgozott, többek között a Greyhound Lines 2021-es megvásárlásánál is közreműködött. A Flix előtt a BCG-nél volt projektvezető. Gubitz PhD fokozattal rendelkezik politológiából.

Max Zeumer, kereskedelmi igazgató
Kereslet és új piacok
Max Zeumer, kereskedelmi igazgatónk (CCO) 2015 elején lépett be a Flixbe, és azóta is sikeresen kezeli a nemzetközi piacokat. Kereskedelmi igazgatóként tevékenykedik, ő vezeti a globális bővülésünket. Észak-Amerikára és az olyan feltörekvő piacokra koncentrál, mint Brazília, Chile és India, miközben felügyeli a globális kereskedelmi marketing és bevételkezelési funkciókat. Széles körű tudományos háttérrel rendelkezik (beleértve a Columbia Business Schoolban szerzett tudományos, filozófiai és MBA végzettségeit), és a Boston Consulting Group vállalatnál tanácsadói szerepkört töltött be, itt fedezte fel a szenvedélyét a tradicionális iparágak digitalizációval való átalakítása iránt. A határokon átnyúló együttműködések és szinergia ápolása iránti szenvedélye jelentős hatással van a globális utazási iparág digitalizációval való átalakítására.

Fabian Stenger, operatív igazgató
Kínálat és európai piacok
Fabian Stenger, a csoport operatív igazgatója (COO) 2013-ban kezdett a Flixnél, sikeresen fejlesztette a németországi, majd később az észak- és kelet-európai piacokat is. A 2022 áprilisa óta operatív igazgatóként tevékenykedő Stenger ma az európai buszos iparágat vezeti, és a globális üzlet kínálati oldalát felügyeli. Ő vezeti a hálózati tervezést és a partnerek kezelését (beleértve a flották átalakítását), a műveleteket és az ügyfélszolgálatot. Korai tapasztalatait a Bain & Co. vállalatnál szerezte, tanulmányait pedig a svájci Sankt Gallen-i Egyetemen végezte, a Flixnél pedig több mint egy évtizedes tapasztalata van – stratégiai iránymutatása és a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége fontos szerepet tölt be a Flix sikerében, valamint alakítja a vállalat jövőjét és a globális hatását.
*Az adatok forrásai: saját számítások, az atmosfair elemzése, UBA 2023, US EPA 2024. További információért lásd a Flix 2024-es Elkerült kibocsátási módszertanát.