A FlixTrain 65 új európai nagysebességű vonatot rendelt

Új korszak a vonatközlekedésben
+++ A FlixTrain 65 új európai nagysebességű vonatot rendelt a spanyol Talgo gyártótól, az ezekhez tartozó mozdonyokat pedig a Siemens biztosítja
+++ A szerződés volumene eléri a 2,4 milliárd eurót, melybe beletartoznak bizonyos karbantartási szolgáltatások is
+++ A Flix hatalmas piaci potenciált lát a FlixTrain számára Németországban és Európában
+++ André Schwämmlein vezérigazgató: „A vonatközlekedés új korszakát indítjuk el Németországban és Európában”
München, 2025. május 27. – A FlixTrain, a Flix SE globális utazási technológiai vállalat leányvállalata ma bejelentette, hogy 65 új európai nagysebességű vonatot rendelt. A Talgo biztosítja a szerelvényeket és bizonyos karbantartási szolgáltatásokat, a Siemens pedig a mozdonyokat. A szerződés volumene eléri a 2,4 milliárd eurót, amelyből több, mint 1 milliárd eurót már véglegesen lekötöttek.
Ezzel a stratégiai lépéssel a FlixTrain a gyors és megfizethető vasúti utazás iránti növekvő keresletre reagál. A vállalat az új nagysebességű vonatokkal kívánja kihasználni a Németországban és Európában rejlő hatalmas piaci potenciált. A németországi nagysebességű vasúti piac 2030-ig a 2021-es volumenhez képest várhatóan 45%-kal fog növekedni. Európa többi részén a piaci potenciál még nagyobb – 2023-ban mintegy 27 milliárd euró, évi 4–5%-os várható növekedéssel. Csak 2024-ben a FlixTrain 40%-kal bővítette kínálatát, és jelentős utasszám-növekedést könyvelhetett el, építve a 2023-as erős eredményekre.
„A FlixTrainnel hosszú távú stratégiát követünk, és az elkövetkező években jelentősen bővíteni fogjuk szolgáltatásainkat”– mondja André Schwämmlein, a Flix társalapítója és vezérigazgatója. „Vonatparkunk óriási bővítésével a vonatközlekedés új korszakát indítjuk el Németországban és Európában.” A FlixTrain alapve, hogy minél több ember számára tegye elérhetővé a fenntartható vonatos utazást: „Nemcsak a saját piaci részesedésünk növelését tervezzük, hanem magát a piacot is jelentősen növelni szeretnénk”.
Politikai oldalról az újonnan megalakult német kormány elismerte a távolsági vasútban rejlő hatalmas lehetőségeket, és kötelezettséget vállalt a vasúti infrastruktúrába történő hosszú távú beruházásokra és a németországi pályahasználati rendszer reformjára. Ezek a tervek további magánbefektetéseket szabadíthatnak fel a német vasúti ágazatban, és elősegíthetik az innovációt a szolgáltatások szélesebb körű elterjedése érdekében. Ez végső soron nagyobb versenyhez és az ügyfelek számára jobb kínálathoz vezetne.
Patrick Schnieder, szövetségi közlekedési miniszter hozzáfűzte: "Kifejezetten üdvözöljük a FlixTrain befektetését. Az, hogy egy német technológiai vállalat ilyen mértékű beruházást hajt végre, erős jelzés a vasúti piac számára".
„Az új német kormány felismerte a vasúti szolgáltatások keretrendszerének fontosságát, és az újonnan elfogadott prioritások gyors végrehajtása nagyobb beruházásokhoz vezethet a német piacon” – mondta Schwämmlein. A FlixTrain ugyanakkor szorosan együttműködik az Európai Bizottsággal az európai vonatközlekedés előmozdítása érdekében, hogy az utasok számára alapvetően jobb ajánlatot tudjon nyújtani.
A legmodernebb vonatok megnyitják az utat a páneurópai növekedéshez
Az új FlixTrain vonatok európai nagysebességű vonatok lesznek, amelyek akár 230 km/h sebességgel is tudnak majd közlekedni. A vonatok akadálymentes felszállást biztosítanak – ami jelenleg egyetlen távolsági vonaton sem érhető el Németországban – , a fedélzeti szolgáltatások között szerepelnek majd különböző utastájékoztató rendszerek, légkondicionáló, a legkorszerűbb Wi-Fi megoldások, és még sok más olyan funkció, amelyek jelentősen növelik az utasok kényelmét. A vonatok a Talgo 230 műszaki platformon alapulnak majd, amely projektek jelenleg Dániában és Németországban zajlanak. Mind a Flix, mind a Talgo projektspecifikus fejlesztéseket dolgozott ki a magas működési hatékonyság biztosítása érdekében. Emellett a vontatást Siemens mozdonyok (Siemens Vectron) biztosítják majd, amelyek az elmúlt években alaposan bizonyították nagyfokú megbízhatóságukat az üzemeltetés tekintetében.
Ezen felül a vonatok egyedülállóak lesznek az európai lábnyomuk miatt, és képesek lesznek számos európai országban közlekedni. Egy univerzális koncepció alapján épülnek, amely lehetővé teszi a jövőbeli gyors bővítést.
Jelenleg a regionális közlekedéssel való átfogó együttműködésnek köszönhetően mintegy 650 úti cél foglalható a FlixTrain járataival; 50 város közvetlenül kapcsolódik a FlixTrain-hálózathoz. Csak Németországban mintegy 300 FlixBus megállóval együtt a Flix egyedülálló intermodális távolsági utazást kínál nemzetközi buszjáratokkal és nagysebességű vonatjáratokkal. Az új vonatok célja a németországi és más európai országokban történő terjeszkedés előmozdítása. "A FlixTraint európai terméknek tekintjük. Hazai piacunkról kiindulva szeretnénk a szolgáltatást más országokban is elérhetővé tenni" - tette hozzá Schwämmlein.
A Flix SE-től
A Flix a FlixBus, a FlixTrain, a Kamil Koç és a Greyhound márkáin keresztül fenntartható és megfizethető távolsági busz- és vonatközlekedési megoldásokat kínálva négy kontinens több mint 40 országában kívánja átalakítani a kollektív közlekedési ágazatot. A 2013-ban indított Flix asset-light üzleti modelljével és innovatív technológiai platformjával gyorsan piacvezető pozíciót szerzett a távolsági buszos közlekedés terén Európában, Észak-Amerikában és Törökországban, és gyorsan terjeszkedik tovább Dél-Amerikában és Indiában is.
Míg a Flix az üzlet kereskedelmi oldalát, például a hálózattervezést, az árképzést, az üzemeltetés-ellenőrzést, a marketinget és az értékesítést, a minőségirányítást és a folyamatos termékfejlesztést adatvezérelt megközelítéssel irányítja, addig a Flix megbízható partnerei végzik a napi működést. A Flix technológiájának és értékesítési platformjának innovatív kombinációja a hagyományos személyszállítással egy európai start-up cégből vezető és világszerte terjeszkedő utazási technológiai vállalatot alakított.
Németországban a FlixTrain 2018 óta vezeti a versenyt a távolsági vasúti közlekedésben, és gyorsan népszerű utazási alternatívává vált. A FlixBus-hoz hasonlóan a FlixTrain üzleti modelljének középpontjában a technológiai platform áll. Ma a FlixTrain mintegy 50 várost köt össze közvetlenül, további 600 pedig a regionális vonatjáratokkal való együttműködés révén foglalható. A FlixTrain működteti Németország első és legnagyobb távolsági magánvonat-hálózatát, így még több embernek biztosít hozzáférést a fenntartható és megfizethető mobilitáshoz.
További információkért látogasson el a corporate.flix.com weboldalra.