A fenntartható közlekedés világnapja
A Flix készen áll, hogy folytassa a fenntartható növekedést 2026-ban
+++ A Flix-városok körülbelül egyharmada világszerte kevesebb mint 20 000 lakosú: az autóbusszal történő közlekedés kulcsfontosságú a kis, gyakran távoli települések, mobilitása szempontjából
+++ Közel 120 Flix-autóbusz üzemel dízel alternatívával, ami 30%-os növekedést jelent 2024-hez képest
+++ A Flix elnyerte az EUPD Csoport Excellence díját az átlátható fenntarthatósági jelentéséért
München, 2025. november 26. – A Fenntartható Közlekedés Világnapján a Flix bemutatja 2026-ra vonatkozó fenntartható növekedési terveit: ezek középpontjában a hálózat összeköttetésének bővítése és a járműpark fokozatos átalakítása áll.
Kollektív buszos utazás a távoli térségek fejlődésének fellendítése és az EU idegenforgalmi stratégiájának támogatása érdekében
Egy év alatt a Flix globális hálózata 33%-kal bővült. A vállalat csatornáin már 45 országban,több mint 8000 úti célra lehet jegyet vásárolni. A Flix hálózat által összekötött megállók körülbelül egyharmada 20 000-nélkevesebb lakosú városokban található, gyakran távoli területeken, ahol a vasúti összeköttetés elenyésző vagy egyáltalán nem érhető el, ezért a buszok elengedhetetlenek a lakosok mobilitásához. 2026-ban a vállalat tovább kívánja erősíteni hálózatát, ami előnyös lesz az ezeken a területeken élő polgárok számára.
„Úgy gondoljuk, hogy mindenkinek lehetőséget kellene adni az utazásra, függetlenül attól, hogy hol él és mekkora a vásárlóereje. Megfizethető, kollektív mobilitási szolgáltatásunkkal már több mint 40 országban több millió utas számára tettük könnyebbé az utazást – és még többen csatlakoznak majd hozzánk, ahogy szolgáltatásunkat új régiókra is kiterjesztjük” – mondja André Schwämmlein, a Flix vezérigazgatója és társalapítója.
Ezenkívül a Flix tervei, amelyek szerint versenyképes áron bővítené a meglévő hálózatot, összhangban állnak az EU 2026-ra tervezett fenntartható idegenforgalmi stratégiájával.[1] A stratégia elsősorban a turisztikai központok túlzsúfoltságának problémáját hivatott megoldani, valamint javítani kívánja a desztinációk közötti határon átnyúló összeköttetéseket. Ezért a Flix piaci mobilitás növelésére irányuló erőfeszítései hozzájárulhatnak egy versenyképes, fenntartható és inkluzív idegenforgalmi modell kialakításához, amely támogatja Európa környezetvédelmi céljait, és előnyös a helyi közösségek, valamint a vidéki területek számára.
A flotta átalakítása továbbra is a Flix Net Zero felé vezető útjának alapját képezi
Jelenleg világszerte közel 120 FlixBus autóbusz alternatív hajtásmódokkal, például elektromos energiával vagy bioüzemanyaggal közlekedik, ami alacsonyabb CO2-kibocsátást eredményez, mint ami az ugyanazon útvonalakon közlekedő dízelüzemű járművek esetében megvalósítható.
Ez része a flotta átalakítási folyamatának, amelyet a Flix a Science-based Targets initiative (SBTi) keretében, rövid távú, 2032-ra kitűzött dekarbonizációs célok segítségével valósít meg.Bár ezek közül a megoldások közül néhányat technológiai és infrastrukturális okokból még mindig nehéz kiterjeszteni, a Flix elszántan törekszik arra, hogy 2026-ban kiválasztott ipari partnerekkel tovább vizsgálja ezeket a lehetőségeket.
Eközben az autóbuszok továbbra is viszonylag alacsony szén-dioxid-kibocsátású alternatívát jelentenek a repülőgépekhez és a személyautókhoz képest: a légi közlekedéshezviszonyítva akár tízedére, a személygépjárművel történő közlekedéshezképest pedig ötödére csökkenthetik az utazók egyéni szénlábnyomát, és a legtöbb térségben szinte azonos teljesítményt nyújtanak a távolsági vonatokkal.[2]
Az EUPD Csoport elismeri a Flixet az iparágában vezető vállalatként az átlátható fenntarthatósági jelentéséért
Ma az EUPD piackutató cégcsoport a Flixet Excellence minősítéssel tüntette ki, és Vezető Vállalatként ismerte el az ESG Transparency Award 2025-ös díjjal, 100-ból 87,98 ponttal.
A Flix átláthatóság iránti elkötelezettsége már az év elején is látható volt, amikor a vállalat közzétette harmadik ESG-jelentését, amely több mint 200 mutatót tartalmazott, és a CSRD irányelvekkel és az ESRS szabványokkal összhangban kettős lényegességi értékelésen alapult. E keretrendszer korai alkalmazójaként a Flix szeretne hozzájárulni az iparágában, partnerei és szabályozó hatóságai körében egy átláthatóbb és összehasonlíthatóbb ESG-környezet kialakításához.
„Büszkék vagyunk arra, hogy elismerték átlátható fenntarthatósági jelentésünket. Globális terjeszkedésünkkel együtt felelősségünk is növekszik. Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy az így rendelkezésünkre álló lehetőséggel valódi értéket teremtsünk az általunk szolgált közösségek számára. Az EUPD Csoport elismerése is megerősíti azt, ami a Flix fő hajtóerejének tekint: egy fenntarthatóan növekvő globális hálózat kiépítését – és bizonyítja, hogy jó úton jár a megvalósítás felé” – kommentálja André Schwämmlein.
A Flixről
A Flix célja, hogy átalakítsa a tömegközlekedési szektort azáltal, hogy FlixBus, FlixTrain, Kamil Koç és Greyhound márkáin keresztül több mint 40 országban, öt kontinensen kínál fenntartható és megfizethető távolsági busz- és vonatközlekedési megoldásokat. A 2013-ban indult Flix asset-light üzleti modelljével és innovatív technológiai platformjával gyorsan piacvezető pozíciót épített ki a távolsági buszjáratok terén Európában, Észak-Amerikában és Törökországban, és tovább terjeszkedik Dél-Amerikában és az ázsiai-csendes-óceáni régióban.
A fenntartható utazás iránti növekvő tudatosság ösztönzésére a Flix elkötelezte magát amellett, hogy 2040-re Európában, 2050-re pedig globálisan elérje a Net Zero kibocsátást. A tudományosan elismert keretrendszerben elért előrehaladásának értékelése érdekében a Flix a Science Based Targets kezdeményezés keretében rövid távú kibocsátáscsökkentési célokat tűzött ki.
Míg a Flix az üzlet kereskedelmi oldalát, például a hálózattervezést, az árképzést, az üzemeltetés-ellenőrzést, a marketinget és az értékesítést, a minőségirányítást és a folyamatos termékfejlesztést adatvezérelt megközelítéssel irányítja, a cég megbízható partnerei végzik a napi működést. A Flix technológiájának és értékesítési platformjának innovatív kombinálása a hagyományos személyszállítással egy európai start-up cégből vezető és világszerte terjeszkedő utazási technológiai vállalattá alakult.
További információkért látogasson el a www.corporate.flix.com weboldalra.
[1] Help Shape the EU’s 2026 Sustainable Tourism Strategy | EU Tourism Platform
[2]A különböző közlekedési módok kibocsátási tényezőinek összehasonlítását lásd a Flix Avoided Emission Methodology Document 2024 című dokumentumának 8–9. oldalán.