A Flix elindul Ausztráliában

10/07/2025

A Flix már az 5. kontinensen: Ausztrália a következő

++ A Flix elindul Ausztráliában a helyi nyári utazási szezonban

++ Egy évtizedes európai nemzetközi terjeszkedés, a közelmúltbeli mexikói indulás és az erőteljes indiai terjeszkedés után Ausztrália új mérföldkövet jelent a Flix APAC-régiójában

++ Skálázható, asset-light üzleti modell: a 44 országban sikeres Flix a globális technológiai és működési szakértelmet erős helyi partnerségekkel ötvözi

München/Sydney, 2025. július 10. - A Flix, a buszos és vonatos távolsági utazások átalakításáról ismert globális utazási technológiai vezető vállalat Ausztráliában terjeszkedik. A régió nyári utazási szezonjára időzített indulással a Flix folytatja hosszú távú, nyereséges globális növekedési stratégiáját, és a piac lehetőségeibe vetett erős bizalommal terjeszkedik tovább az ázsiai-csendes-óceáni térségben.

„Ausztrália már régóta a radarunkon volt, de az ország egyedi földrajzi adottságai miatt kicsit tovább tartott, hogy elérjük. A potenciál azonban mindig is egyértelmű volt számunkra" - mondta André Schwämmlein, a Flix vezérigazgatója és társalapítója. „Ez a mérföldkő globális utunk következő fejezetét jelenti, miután több mint egy évtizede bizonyítottan sikeresek vagyunk Európában és Észak-Amerikában, és továbbra is erőteljesen növekszünk Latin-Amerikában és Indiában“ - tette hozzá Schwämmlein.

Stratégiai terjeszkedés az ázsiai és csendes-óceáni térségben

Az ázsiai és csendes-óceáni térség (APAC) a globális távolsági utazási piac egyik fő növekedési hajtóereje, a távolsági autóbuszok szegmense az előrejelzések szerint 12,2%-os CAGR-rel fog növekedni (2023E-28P). Míg India jelentős szerepet játszik, különösen a gyorsan növekvő prémium magánvállalkozású autóbuszok szegmensében, az előrejelzés az APAC régió szélesebb potenciálját tükrözi. A növekedést a jólét elterjedése, a javuló infrastruktúra és a korlátozott vasúti alternatívák táplálják. 

„Ausztrália nem csak egy vonzó önálló növekedési piac, hanem a Flix ázsiai-csendes-óceáni térségben való jelenlétének újabb mérföldköve is. Ez egy újabb lépés az összekapcsolt és fenntartható utazási jövő kiépítéséhez az egész világon. Latin-Amerikával együtt ez a két régió jelenti hosszú távú növekedési és innovációs tervünk alapját,” tette hozzá Schwämmlein. „Noha a meglévő üzemeltetők modern járműveket kínálnak, az ágazat még mindig nagyrészt hagyományos, és csak részben digitálisan integrált. Ez megnyitja az utat a valódi, ügyfélközpontú innováció és a teljesen digitális élmény előtt, profitálhatunk a globális ügyfélbázisunkból, amely örömmel veszi majd, hogy végre a Ausztráliában is utazhat a FlixBus járatain,” tette hozzá Schwämmlein

A helyi partnerek által támogatott skálázható növekedés

A Flix a négy kontinens több mint 40 országában sikeresen alkalmazott asset-light, hosszú távú partnerségeken alapuló üzleti modelljével fog elindulni Ausztráliában is. Ez a megközelítés a Flix technológiáját és a helyi buszos vállalatok üzemeltetési szakértelmét ötvözi, hogy az utasok számára magas színvonalú, biztonságos és megbízható élményt nyújtson.

Az ausztrál piac vezetésére Yvan Lefranc-Morint, mint az ausztrál piac szenior ügyvezető igazgatóját jelölte ki a Flix.

 „Yvan több mint 10 éve a Flix csapatának tagja, ez idő alatt sikeresen épített fel kiváló vállalkozásokat olyan fontos piacokon, mint Franciaország és a Benelux-államok. Ez teszi őt a Flix-en belül ideális vállalkozóvá az ausztrál piac fejlesztésére – hogy egy kiváló csapattal hajtsa végre a növekedést, erős partnerségeket alakítson ki az üzemeltetőkkel, és vezesse a vállalat hosszú távú beruházásait a régióban” – tette hozzá Schwämmlein.

Lefranc-Morin Sydneybe költözik, ahol a Flix megnyitja a FlixBus ausztrál irodáját. Ő fogja felügyelni az ausztrál üzletág fejlesztését is, megerősítve a Flix hosszú távú elkötelezettségét a piac iránt.

Globális lendület helyi jövővel

Az indulás óta több mint 500 millió utassal és több mint 6800 célállomással a Flix világszerte újradefiniálta a távolsági utazást. Küldetése a technológiát, a fenntarthatóságot és az ügyfelek szerepvállalását ötvözi, intelligens utazási lehetőségeket teremtve kontinenseken átívelve.

***

A Flixről 

A Flix a FlixBus, a FlixTrain, a Kamil Koç és a Greyhound márkáin keresztül fenntartható és megfizethető távolsági busz- és vonatközlekedési megoldásokat kínálva négy kontinens több mint 40 országában kívánja átalakítani a kollektív közlekedési ágazatot. A 2013-ban indított Flix asset-light üzleti modelljével és innovatív technológiai platformjával gyorsan piacvezető pozíciót szerzett a távolsági buszos közlekedés terén Európában, Észak-Amerikában és Törökországban, és gyorsan terjeszkedik tovább Dél-Amerikában és Indiában is. 

A Flix a fenntartható utazással kapcsolatos tudatosság növekedése miatt elkötelezett amellett, hogy 2040-re Európában, 2050-re pedig világszerte elérje a Net Zero működést. Annak érdekében, hogy az elért eredményeket tudományosan elismert keretek között értékelje, a Flix a Science Based Targets kezdeményezéssel közeljövőbeli kibocsátáscsökkentési célokat határozott meg.

Míg a Flix az üzlet kereskedelmi oldalát, például a hálózattervezést, az árképzést, az üzemeltetés-ellenőrzést, a marketinget és az értékesítést, a minőségirányítást és a folyamatos termékfejlesztést adatvezérelt megközelítéssel irányítja, addig a Flix megbízható partnerei végzik a napi működést. A Flix technológiájának és értékesítési platformjának innovatív kombinációja a hagyományos személyszállítással egy európai start-up cégből vezető és világszerte terjeszkedő utazási technológiai vállalatot alakított.

Továbi információkért látogasson el a corporate.flix.com oldalra.